Wednesday, April 07, 2010

Birisi daha pigmelerle dansa heveslendi galiba...


Hic bir uyari gelmeden elimden alinan www.pigmelerledans.com adresimde su an baska birisi pigmelerle dansa heves etmis galiba...
Simdilik gulumseyen bir kiz fotografi var sadece ama bakalim belki sonra dansli, pigmeli, senlikli bir yer olur eski adresim...
Kismet!
Ben pigmelerledans.blogspot.com a geri donuyorum artik.
Merak edenlere tesekkurler!

Haa bu arada Mombasa`da Hint Okyanusu`nda yunuslarla yuzmekten yeni geldim. Benim blogda birisi pigmelerle dans etmeye calisirken ben yunuslarla dansediyordum!
Normalde uzaktan uzaktan zipladiklari zaman el cirpilip sevinilen yunuslardan bes tanesi, marin parkta snorkel yaparken etrafimizda, altimizda, yanimizda oynasip hoplamaya ve yanimizda yuzmeye basladilar. Sevincimi, heyecanimi anlatmak olasi degil! Donup kaldim. Iyi de oldu yoksa elimi uzatsam dokunabilirdim o gulumseyen suratlara. Hani bu yunuslar ehli ya da sirk yunusu da degil. Birdenbire suyun icinden gecen bir karalti olarak gelip bizimle 15-20 dakika oynayip hoplayip ziplayip geldikleri gibi de gidiverdiler...
Omrumuzun en guzel gunlerinden birinin hayali kaldi sadece aklimizda.

fotograf: http://mrbarlow.files.wordpress.com/2010/01/dolphins.jpg (ben cekemedim suyun icinde oldugumdan)


38 comments:

tavsan said...

Hah iste, biz de Zanzibar'daki son gunumuzde yapmistik ya; sabahin korunde kalkmistik sirf bu yuzden. Beni bir suru deniz anasi carpmisti. Gerci senin basina gelen gibi yunuslar kendiliginden gelmedi de biz onlari yakalamaya calismistik. Bir ara altimda 15-20 tanesi gidiyordu; muhtesemdi!
Ne guzel ya cok sevindim. Ben de yine yapmak istiyorum; yunuslarin oldugu denizlerde yuzmek istiyorum!

Aysetun said...

Tekrardan seni okumak çok güzel. Sevgilerimle...

Anonymous said...

sonunda senin de sualtı dünyasıyla tanışmana sevindim tatlım:)))

Anonymous said...

Meltoşum,
Senin eski seyahatarkadaş'ın olarak "ben de ben de" diye diye dilimde tüy bitti...Ama olsun tüm kıskançlığıma rağmen bayılıyorum doğamıza özgü hayvanlar, bitkiler alemindeki keşiflerine arkadaşım:)))
Song'un

Birsen Şahin said...

ayy meltemciğim, benim yazlık burhaniye/pelitköyde. geçtiğimiz yaz gözlük ve şnorkel denizin dibini seyrederek giderken, farketmemişim, biraz fazla açılmışım. bir siyahlık yansıdı gözlüğe, çok büyük bir karaltı. kafamı kaldırıp, etrafıma baktım, birşey anlamadım. arkama baktım, bıraktıklarım kıyıda minicikler, fakat birileri hopur hopur hopluyor. bir terslik vardı ama neydi? anlamamıştım. fakat açık söyleyeyim 3,5 attım. ilk anda "galiba buraya kadarmış" dedim içimden. sonra, bir anda, "ya tutarsa" dedim ve bayağı hızlı geri yüzmeye başladım. kıyıya yaklaşınca, kıyıdakiler, yunus sürüsüyle aramda yaklaşık 5 mt kaldığını anlattılar. bana birşey yapacaklarından korkmadım da, oynaşırken bir kaza olabilir belki, veya oynaşırken, ben ürkerim vs gibi bayağı bir yüreğime indi.
şimdi sana sorum, yabani olanlar da gerçekten birşey yapmıyor mu? çünkü benim en büyük endişem, onların yukarı zıplamasıyla bir kaza olma ihtimali, veya oynamak amacıyle belki dişleriyle beni tutmaya çalışma/burnuyla zorlama durumda kötü ihtimaller gerçekleşmesiydi. seni okuyunca, aklıma takıldı; daha rahat olayım mı? bu yaz da açılayım mı sence korkmadan? çünkü sonradan ciddi ciddi korktum açıkçası.

pigmelerle.dans.eden said...

Ilahi!
Ben de ilk basta azik korktum, koskoca hayvan neticede...
Hem denizdeyken hep kendimi deplasmanda hissetmisimdir, azcik panik olsam, tuzlu sulari yutup bogulcam diye korkarim.
Ama benimle yuzen Kenyali dalgiclara sordugumda korkacak hic bi sey olmadigini soylediler. ben de onlardan cesaret alip anin keyfini cikardim.
Ama senin gibi tek basima gorseydim ben de cok korkardim ilk karsilasmada :)

Anonymous said...

Meltem'cim,
Eski bir seyahatarkadaş'ın olarak hep "ben de ben de" deyip, kıskansamda; bayılıyorum senin bu yeryüzümüzün doğa,hayvan,bitki kombinasyonundaki bitmez tükenmez keşiflerine:)))
Hep böyle kal...Ama bizi de UNUTMA.
Song'un

balanne melike said...

ohh bee özlediğim meltem geri döndü..kimmiş hacker bulabildin mi?

pigmelerle.dans.eden said...

Bulamadim...
Istesem de bulabilecegimi sanmiyorum :(

Chopartypical said...

Düzgün biriyse sana geri verecektir adesini, buna inanıyorum.

hayatında edindiğin tecrübelerin, henüz başında çırpınıp duran biri olarak çok imreniyorum.

Bi nevi into the wild filminin kadın versiyonu , bir nevi doğa ve yardım insanı, daha ne olsun...

Chopartypical said...

Birde ben siteni açamadım. Küçük bir kız gelmiyor ekranıma.

Gelen sadece sponsor ekranı domain name kullanım süresi dolmuş olabilir mi ?

pigmelerle.dans.eden said...

Olabilir de nasil kimden geri alinir bilemiyorum ki :(

(Süper)Cem said...

Domain name: pigmelerledans.com

Registrant Contact:

Meltem Yasar ()

Fax:
blas
Kampala, .. 344543
UG

Creation date: 03 Apr 2008 08:52:25
Expiration date: 03 Apr 2011 08:52:25

Ayrıntı için bknz: http://whois.natro.com/sorgula.php

Alan adı sanki hala sendeymiş gibi görünüyor. Bence alan adını aldığın yerle bir görüş; muhtemelen yönlendirmeyle alakalı bir problem olmuş olabilir.

Sevgiler..

Oyku said...

Yunuslar buyulu olmali.. Ben korkardim sanirim o suya girmeye.. Tebrik ederim cesaretini..

Simdi nerdesin neler yapiyorsun diye iyice detayli okumam gerek.. Umarim hersey yolundadir..

Iyi bak kendine.
Oyku

P_A_N said...

sizi özledik efendim...
hoşgeldiniz sefalar getirdiniz.

Selamlar

Birsen Şahin said...

yeni bir konuyu haketmedik mi daha? geliyorum, gidiyorum aynı yerdeyiz : )
haydi! fazla bekleyme bizi

uMT said...

aylar oldu arar oldum seni.. adresin yok sen yok blog yokk.. merak ettik.. cıgırtkanlara haber saldık, bir filoda senin için çıkartacaktık.. : ) neyse buradaymıssın..

Anonymous said...

Eskişehir'den selamlar Meltem, Sitene tekrar ulaşabilmek çok güzel. 3 Temmuz'da Eskişehir'den 8 kişilik gezgin grup Uganda ve Ruwanda'yı keşfe çıkıyoruz.Geldiğimizde senden de bilgi desteği alabilirsek memnun oluruz.
Murat Fıçıcı
Eskişehir- Varuna cafe
www.varunagezgin.com

Murat said...

Eskişehir'den selamlar Meltem, Sitene tekrar ulaşabilmek çok güzel. 3 Temmuz'da Eskişehir'den 8 kişilik gezgin grup Uganda ve Ruwanda'yı keşfe çıkıyoruz.Geldiğimizde senden de bilgi desteği alabilirsek memnun oluruz.
Murat Fıçıcı
Eskişehir- Varuna cafe
www.varunagezgin.com

olive said...

Neden yazmiyorsunuz? Yoksa yazıyorsunuz da bizim haberimiz mi yok.. Endişelenmeye başladımm..

sesiz izleyicierinizden biriyim..sevgiler..

necronomicon said...

ne oldu ya tüp mü patladı?

pigmelerle.dans.eden said...

Yazasim yok :(

pigmelerle.dans.eden said...

Tüp????
Anlamadim.

balanne said...

EEE MELTEM NERDESİN?

Birsen Şahin said...

çok özledik meltemciğim. seninle birlikte bizler de maceralarini yaşayabiliyorduk

Anonymous said...

meltem,
sesin kesildi.
ne oldu sana?
nerelerdesin, neler yapiyorsun?
yazardin hep. yazmaz oldun.
hayatinda degisen ne?

Anonymous said...

uzakcil,
yazmaz oldun.
haberlerini almaz olduk.
neden boyle? zaman hizli.
neden oyle hersey uzak?
ey uzakcil,
bu dunya bize kalacak degil.
yaparsak olecek degiliz.

pigmelerle.dans.eden said...

Burdayim.
Diger kitaptan sonra bir de fotograf kitabi isine agirlik verdim.
yani bos durmuyorum ama buraya da yazacak zamani ne yazik ki bulamiyorum.
affedin ama bekleyin.
Guzel bir seyler cikacak gibi geliyor bana :)

Archilemi said...

Ahh bende korktum kapandı site diye.Çok özlediğimi farkettim yazılarını.Seni tekrar bulduğuma mutluyum :)

Aybige-Kedi Defteri said...

Deal Mertem!
Blogunu evvelki gün tesadüfen buldum, dün 29 Temmuz 2005'ten itibaren okumaya başladım. her yorumu da tek tek okuyunca bugün ancak bitti. Senin Afrika aşkın benim Güney Amerika tutkum gibi. Ama ben şimdilik kendimi 5-6 haftalık sortilerle avutuyorum. uzun zamandır yazmadığını görüp en kısa zamanda aramıza dönmeni umuyorum. Kitaplarını da hasretle bekliyorum.

Birsen Şahin said...

meltem kızım, ne cok özledik maceralarını. hem sen benim gurur kaynağımsın ya, sanırım birçok kişiden daha başka özledim seni.

iyisin, farkındayım, ama özlendin, bilesin. prenses (ankara-van kırması kızım) ve benden kucak dolusu sevgiler sana.

bu arada, pelitköye de kış geldi. bu yıl bursaya dönmeyeceğim, yavaş yavaş yerleşi,yorum egeye. en son dün denizdeydim, 500 kulaç yüzdüm ama bugun yuruyuste bile o kadar dondum ki, acaba dün yüzen ben miydim diye tereddüt içindeyim. kış yüzünü iyice gösterdi bizim buralarda. oraarda havalar nasıl? bir anlatsan bize...

OYA said...

çok ara vermediniz mi?nisandan beri yazmıyorsunuz?
vakitsizlik demeyin.

Anonymous said...

Meltem,ilk seni Ayse Arman'a verdigin ropartajla tanimistim..karincalanmis bal kavanozundan yedigin ve cilek receli sandigin ,bu olayi anlatisin o yazi capcanli hala gozumun onundedir hala..sonra ben tr den torontoya goctum.sen blog actin seni takip etmeye devam ettim..ama don artik,yazmaya basla yeniden..seni okumayi ozledim,ozledikkk!!!

ilknur from Toronto

pigmelerle.dans.eden said...

Affedin demeye devam etmek zorundayim...
Affedin...
Zevkle yazmak istiyorum, mecburiyetten degil.
cok ihmal ettigim fotografa agirlik verdim, ona konsantreyim biraz da.
Misafirlerim var, isim var...
Yazcam ama ne zaman soz veremiyorum.
Sevgiler hepinize!
ve cok tesekkurler merak edip iki kelam ettiginiz icin.

Archilemi said...

Hoşgeldinn.Ama artık açma arayı.Zor oluyor bir alıştık mı :)

Atze said...

Sevgili Meltem,

Hissetmeden, zoraki yazmak yerine, vakit ayırarak, yazdıklarınızın içinizden geldiği gibi olması isteğinizi anlıyor ve hak veriyorum. Yazmanız için çok bahane bulmanızı dilerim.

Sevgiyle.

pigmelerle.dans.eden said...

Bir yldir bi sey yazmiyor olmaya yuregim dayanmadi ve yazdim... Bir tasla iki kus vurdum ama yazdim iste!
Sevgiler merak edenlere :)

pigmelerle.dans.eden said...

Arkadaslar, 28 Eylul - 7 Ekim 2011 tarihlerinden Taksim Beyoglu`ndaki Yapi Kredi Sanat Merkezi`nin karsisindaki Anzanur Pasajinin 2. katinda sergi aciyorum. Beklerim. Selamlar, sevgiler!