Friday, July 31, 2009

Kirisiklar sadece gulumsemelerin izidir: Mutlu Yillar Bana!













Yarin dogum gunum. Son bir yilda ya bir turlu ogrenemedigim icin ya da ogrendigimi sandigim icin aklimdan sık sık gecenleri bir listeleyeyim dedim uzun oldu …

Bertrand Russel`dan `Hayatta baskalarinin mutsuzlugu yerine kendi mutlulugumuzu dilemeye baslarsak, 1-2 yil icinde cenneti dunyada yasayabilecegimizi` ogrendim.

`İnsanoğlunun değeri bir kesirle ifade edilecek olursa, payın gerçek kişiligini gösterdigini, paydası da kendisini ne zannettiğini, payda büyüdükçe kesrin değeri küçüldügunu" (Tolstoy) animsadim.

Kimseye uçüncü bir şans, hele hele dorduncu ve besinciyi asla vermemek gerektiğini öğrendim.


Mark Twain`den ac bir kopegi alip doyurursan, seni isirmayacagini, bunun insan ve kopek arasindaki en buyuk fark oldugunu ogrendim.

Dostoyevski`nin bir insani kahkahasindan tartabilecegimi, kendisini tanimadan once kahkahasini sevdigim bir insanin buyuk olasilikla iyi bir insan oldugunu soyledigini animsadim.

Napoleon`dan dusmanlarim hata yaparken onlari rahatsiz etmemek gerektigini ogrendim.

Insanlarin aslinda bana izin verdigim kadar kotu davranabildiklerini ve bazen cok fazla izin verdigimi ogrendim / animsadim.

Ralph Waldo Emerson`dan yanlis anlasilmanin hic de kotu bi sey olmadigini, Sokrates, Hz Isa, Galileo, Newton, hepsinin zamaninda yanlis anlasilmis insanlari oldugunu ogrendim. Ama ben onlardan biri olmadigima gore yanlis anlasilirken bu buyuk insanlarin isimlerinin arkasina saklanmamam gerektigini de karar verdim.

Oscar Wilde`dan iyi bir arkadasin seni arkadan degil de onden bicaklayacagini, ama onumden bicaklayacak cesarette bir tane bile arkadas bulmanin hic kolay olmadiginda kara kildim.

Henry David Thoreau`nun `yardim almaya alisanlar gun gelir buyruk almaya da alisirlar` deyisine cok abartarak sadik kaldigimi animsadim, azcik degismeye karar verdim. Ayni kisiden hayatta ayaga kalkip bi sey yapmadan oturup yazi yazmaya kalkilmayacagini da ogrendim ama.

Baskalarinin benim hakkimda ne dusundugunun ne kadar az umurumda olduguna, ama zaten hayatta anneme aciklayamayacagim bi sey yapmadigim surece iyi bir insan olduguma karar verdim.

Martin Luther King`in insanlarin refah ve rahat icindeyken degil, tehdit ve celiskiler icindeyken nasil davrandiginin esas kisiligini gosterdigini soyledigini animsadim.

Annemin beni gormekten her zaman en fazla mutluluk duyan kisi oldugunu gecen Haziran beni gordugundeki bakislarindan anladim.

John Lennon`dan herkesin yeni bir TV seti yerine dunyada baris isteseydi, o zaman dunyada baris olacagini ogrendim.

Nietzsche`nin kendisine yalan soylenildigi icin degil, artik o kisiye guvenemeyecegi icin sinirlendigini ogrendim.

George Carlin`den muzigi duyamayanlarin dansedenlere deli dedigini ogrendim. Dansetmeye devam etmeye karar verdim!

Baskalarina degil de kendine yalan soylemenin en ciddi yalan oldugunu ogrendim. Ara sira kendime yalan soyleyip, kendimi kandirmaya calistigimi anladim.

Bernard Shaw`dan hayatin kendini bulmakla degil, kendini yaratmakla ilgili oldugunu ogrendim.

Khaled Hosseini`den bir yalanla avutulmaktansa, gercekle incinmenin daha iyi oldugunu,

Andre Gide`den olmadigin bir sey icin sevilmektense, oldugun sey icin nefret edilmenin daha iyi oldugunu,

Mark Twain`den agzini kapali tutup salak sanilmanin, konusmaya baslayip tum supheleri ortadan kaldirmaktan daha iyi oldugunu ogrendim.

Laurel Thatcher Ulrich`den edepli, hanim hanimcik kadinlarin nadiren tarihe gecebildiklerini ogrendim.

Baskalarinin yenilgilerini kendi zaferim sayamayacagimi animsadim.

Elie Wiesel`den sevgininin ziddinin nefret degil, umursamazlik oldugunu ogrendim.

Yazi yazmayi bilmeyenlere, imla hatasi yapanlara, kendini bir kalem, bir kagitla ifade edemeyenelere asla guvenilmeyecegini ogrendim.

Sabirli olmanin salak olmakla neredeyse ayni kefeye koyulabilecegine karar verdim.

Ve Mark Twain`den kirisiklarin sadece gulumsemelerin biraktigi iz oldugunu ogrendim.

Cok cok daha fazla kirisarak bir omur gecirmeniz dilegiyle Mutlu Yillar bana!

Oglakli fotograf: Karin Kallender

Oglaksiz fotograf: Nina Wessel

57 comments:

Çiğdem said...

Kocaman kahkahalar hayatından eksik olmasın.

Mutlu yıllar sana :D

Brajeshwari said...

Çok güzel bir yazıydı...


mutlu yıllar...Kahkahanı duymadım ama, çok seveceğimi düşünüyorum.
Her yeni gün doğman dileğiyle....

Kara Kalem said...

Canım arkadaşım

Doğum gününü en içten dileklerimle kutlar, bir ömür boyu sağlık ve mutluluk dilerim.

Ahmet

Tibet'in annesi said...

kendinin farkına varman ne güzel.
bu çok anlamlı bir yaş olacak :)

hep farkında olman dileğiyle...
nice senelere...

sevgiler

LiNgEr said...

Canım Teyzem, doğum günün kutlu olsun. Hep gül, gülmek de kırışmak da sana yakışıyor.
Çok çok çok çoooooook öpüyorum seni özlemle...

gülcan said...

şimdiden nice senelere sadece gülmekten kırışıklıklarınız olması dileğiyle :))9

zrrn said...

mutlu yillar...

gorkem said...

dogum gunun kutlu olsuuun, bol kirisikli bi omur dilerim :) icinde de her zaman biseyler ogrenme 'istegi' olsun :)

FerahFeza said...

Mutlu yillar sana, iyi ki dogmussun...Umarim daha mutlu daha saglikli daha bol suprizli,kotuluklerden uzak, bol renkli bir hayat dilerim...
Blogunu da zevkle takip ediyorum...
Sevgilerimle...

kristensenn said...

birileri de senden, 10 dakikadan fazla düşünmemek gerektiğini öğrendi.
güzel senelerin olsun.

Anonymous said...

sen nasıl bir insansın ya meltem. okudukça hayranlığım daha da artıyor ve ağzım açık kalıyor. doğum günün mutlu olsun. aşk dolu bir yaş diliyorum sana.
sinem

Pinky said...

Nİce güzel ve kırışık yaşlara :) Mutlu yaşlar...

tavsan said...

Mutlu, musmutlu yillar, bol bol kahkahalar, gulumsemeler sana! Nice guzel, diledigin yer(ler)de yasanacak yillara!
Ogrendigin bunca guzel seyi paylastigin icin ayrica tesekkur ederim.

heidi said...

Ben de senden pek çok şey öğrendim. Öğrenmenin ve paylaşmanın o sonsuz mutluluğuyla nice güzel yaşlara.

freakazoid said...

O kadar sınırlı ve değerli ve güzel ve korkunç ve vahşi ve durgun ve salak ve bilge ki yaşamlarımız... Yaşamaktan başka çaremiz kalmıyor. Hep arzulayacağın bir şeyler kalsın inşallah :))) Sevgiler.

Aysetun said...

Sevgili Meltem,
Yıllarca sonrada seni böyle keyifle okumamızı sağlayacak gönlünce bir yaşam diliyorum. Doğum günün kutlu olsun...

esraguyildar said...

En guzel kahkaya sahip insanlardan birisin,, mutlu yillar nice yaslara. Esra

zeynep said...

doğum günün kutlu olsun,
şimdi ben senin için,
yeni yaşın için,
kocaman bir aşk ve kıvırcık saçlı şirin bir kız çocuğu dilesem,
izin verirsen ve sen de çok istersen,
gerçek olsun isterim.

Basak said...

yeni yaşınızı kutlarım. yazdıklarınızdan çok etkilendim, çoğunda kendimden bir şeyler buldum, ben de paylaşmanın herzaman güzel olduğunu bu şekilde bir kez daha hatırladım.

balanne melike said...

GÜLMEKTEN KIRIŞ KIRIŞ BİR ÖMÜR SÜRMEN DİLEĞİYLE..

Syhn said...

ii ki doğmuşsunuz,
ve ne güzel bi yazı yazmışsınız!!
bu blogla sizi tanıma fırsatı verdiğiniz için de ayrıca teşekkürler.
mutlu yıllar...

dağlar kızı said...

Mutlu, sağlıklı bir ömür, heyecanlı bir doğumgünü dilerim.
Yarın benim de doğumgünüm:) Yolun yarısını deviriyorum ve kendime de aynı şeyleri diliyorum:)

ssbb said...

aferin:)
doğum günün kutlu olsun

Ekmekcikız said...

İyi ki doğdunuz Meltem, iyi ki varsınız ve burada yazıyorsunuz.
O kadar uzaktan pırıl pırıl bir ışık saçıyorsunuz.
Yazdıklarınızı bir nefeste okudum.
Şimdiden sonra, tekrar, teker teker okuyacağım.
Gönlünüzce bir yeni yaş dilerim, size.
:))

Birsen Şahin said...

Ben de size can-ı gönülden nice sağlıklı ve -madem öyle- bol kırışıklı uzuuuun bir yaşam diliyorum. Sayfama uğrayacak zamanınız olursa, bloğumun en altına bakma lütfunda bulunursanız, yüreğimdeki yerinizi görürürsünüz.

Öğrendiklerinizin onda birini sizi takip edenlerin de öğrenebilmesi dileğimle

birsen

kubilay said...

o kırışıklar hep gulucuk olarak devam eder hayatında mutlu yılar abla

sulky girl said...

çok güzel...
nice anlamlı yolculuklara...
senem göl

öykününannesi said...

kırışığın bol olsun, doğum günün kutlu olsun...
bazı satırları tekrar tekrar okudum.
Sevgiler...

Oya Kayacan said...

Meltem'ciğim beliren kırışıklarının ne kadar değerli olduğu senin her halinden belli. Sımsıkı sarılıp öpmek istedim.

fish said...

meltemim mutlu yıllar nice kırışıklıklar dilerim o güzel yüzüne ....:9

öğrendiklerinle hep bursada olmanı ve seni her daim okuyabilmeyi dilerim kendime de :)

arzu said...

merhaba,
2,5 yıldır blogunun sadık takipçisiyim.umarım daha uzun yıllar takipçin olurum :))mutlu nice yıllar dilerim...

Darkohl said...

Ne kadar uzun ya da kısa sürerse sürsün yurtdışı, evden uzak -bildiklerinden uzak eskisi gibi olmuyor hiçbir şey.. İnceden de olsa bir uhte hep kalıyor. Sağlıkla..

Eya said...

Benden de mutlu yillar diliyorum...bol gülücükler...sevgilerimle

zehra

Asli A. said...

Çok hoş bir yazı olmuş, eline sağlık :)Bir de unutmasak bu öğrendiklerimizi keşke...

Yüzündeki gülümseme hiç azalmasın! Daha nice güzel ve sağlıklı yaşlara :)

Seddosh said...

mutlu yıllar,en kırışıklısından:)

munas said...

Ne güzel dedin!

dolu dolu yaşlar olsun,
gülmekle kırıştırsın bir!
Tabii olsun...

Sevgiler,
Muna

* ஐ * : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : * ஐ * said...

Meltem'cim nice nice senelere... Muhteşem bir yazıydı... Sevgiler

nane şekeri said...

kahkahaların ve kahkaha patlatanların bütün yaşlarında bol olsun :)

güzel bir yeni yaş dilerim.

pigmelerle.dans.eden said...

Hepinize teker teker tesekkur etmeye kalktim ama internetin Ekvatordaki yavasligindan kilitlenip kaldi bilgisayarim.
O yuzden teker teker sizin blogalriniza misafir gelmis de ordan tesekkur ediyormusum gibi kabul edin bu kelimeleri lutfen!
Cok tesekkur ederim!
Sevgilerimle
Meltem

Tanya's said...

Mutlu yıllar..hep hayat deneyimleri ve kocaman gülümsemelerle..

she is said...

GULUŞUNU HİÇ KAYBETMEDEN YAŞ ALMAN DİLEĞİ İLE...
EN KÖTÜ YAŞIN EN GÜZELİN OLSUN...

arzu said...

yaklaşık 2,5 yıldır blogunun sadık takipçisiyim.Umarım bir gün bir yerde karşılaşırız,mutlu bir ömrün olması dileğiyle :))

UÇURTMA;) said...

Mutlu yıllar sana, gülümsemen yüzünden eksik olmasın,
Öğrendiklerinde bir kaçını, benimde öğrenmem gerekiyor ve öğrendikten sonra da unutmamam

Elifin Günlüğü said...

Günlük konusunu işlerken, farklı blog örnekleri de göstermiştim sınıfta... Sizinki en ilgi çekenlerdendi. Doğum gününüz kutlu olsun :)

Decaf Latte said...

yeni yasini kutlarim tatli arkadasim... hep gulumsemen dilegimle... sonsuz sevgiler...

bahar tümer said...

kendime feyz aldığım, pay çıkardığım muhteşem yazılarından biriydi..kırışıklarıma farklı bakıyorum artık, biliyorum ki gülümsemelerimin, kahkahalarımın izleri onlar...
sağlıklı ve huzurlu nice güzel yaşlar dilerim, ışık ve sevgiyle kal....
hatta gülmekten kırış kırış kal:))

bahar tümer

pinarbk said...

Nice güzel yaşlara. Mutlulukların katlanarak çoğalsın.

Arzu'nun Yeri said...

Mutlu yıllar dilerim...

iki gündür dostum dediğim insanla yaşadığım sıkıntı üzerine yazını okumak o kadar iyi geldi ki,resmen gözümün önündeki perde kalktı.

paylaştığın için teşekkür ederim.

Sevgiler..

nymphea said...

Senin yasina geldigimde senin kadar gulumseme kirisiklarim olur umarim:) Mutlu yillar, mutlu yaslar:)

imago said...

mutlu yıllar ve bize verdiğin bu güzel hediye için teşekkürler!

belki de bu yazıyı duvarımıza asıp her sabah bir kere okumadan güne başlamamalıyız. aynı hataları tekrar tekrar yapmamak ve şaşkın şaşkın ortalıkta dolaşmamak için..

J.C said...

çoook dahaa kırışman dileğiyle..

pigmelerle.dans.eden said...

Bu kadar iyi dilegi aldiktan sonra yeni yasimin bomba gibi bir yil olmasini bekliyorum arkadaslar!
Cok cok tesekkurler!
Meltem

ert said...

Aklından sık sık geçenler bunlarmı, hepsi bu kadarcıkmı yani:)Mutlu yıllar dilerim

kahvemolasi said...

Meltem Hn. Doğum gününüz kutlu olsun. Nice güzel yıllara...

Ben İstanbul' da yaşıyor ve tekstil ile uğraşıyorum.Sizin orada yaşayanlara yardımcı olduğunuzu okumuştum. Bende belki küçükte olsa bir yardımda bulunabilirim diye düşündüm. Kimbilir beki t.shirt,eldiven,bere, pantolon vb.gibi. Konuyu paylaşmak üzere bana ulasmanızı rica ediyorum. iyoglu@yahoo.com

Sevgiler...

berk said...

Meltem Hn. Doğum gününüz kutlu olsun. Nice güzel yıllara...

Ben İstanbul' da yaşıyor ve tekstil ile uğraşıyorum.Sizin orada yaşayanlara yardımcı olduğunuzu okumuştum. Bende belki küçükte olsa bir yardımda bulunabilirim diye düşündüm. Kimbilir beki t.shirt,eldiven,bere, pantolon vb.gibi. Konuyu paylaşmak üzere bana ulasmanızı rica ediyorum. iyoglu@yahoo.com

Sevgiler...

pigmelerle.dans.eden said...

Kahvemolasi ve berk,
ikinize de ;) email attim ikinizden de yanit alamadim. haberiniz olsun.
meltem

pigmelerle.dans.eden said...

Arkadaslar, 28 Eylul - 7 Ekim 2011 tarihlerinden Taksim Beyoglu`ndaki Yapi Kredi Sanat Merkezi`nin karsisindaki Anzanur Pasajinin 2. katinda sergi aciyorum. Beklerim. Selamlar, sevgiler!