Monday, April 20, 2009

Bu yaziyi 1 gun icinde 15 kisiye gonderirseniz, hepimiz icin iyi olur

Bu yazdigim yaziyi 10 kisiye gonderirseniz, basiniza hic de hayirli bi sey gelmeyecek, yemin ederim. 20 kisiye gondermeyin, 30 kisiye de. Aksine basimiza tas yagacak!
Ya da gonderin. Gonderilebilecek en hayirli spam bu olsa gerek… Spam yuzunden ne kadar gereksiz bir enerji kaybina ugrayip ne kadar karbondioksit emisyonuna yol actigimizi anlatmaya calisan bir email kendisiyle celisip spam olur mu sizce????
Kuresel isinmanin ulastigi korkutucu gostergelerle ilgili Al Gore`un An Inconvenient Truth (Rahatsiz Eden Gercek) isimli belgeselini izleyince ne kadar rahatsiz oldugumu anlatamam. Yasadigimiz gezegen her gun bogulmaya, uzerindeki bizleri de bogmaya her gun kosarak yaklasiyor.
Spam emailler hakkinda arastirma yapan bir firmanin bulgularina gore, spam gondermek, okumak veya silmeye ugrasan kullanicilar her yil 2.4 milyon evin kulanacagi kadar elektrigi, yani 33milyar kilowatt-saat enerji kullaniyorlar.
Yapilan arastirmaya gore her yil 62 trilyon spam email gonderiliyor. Bunin icin kullanilan enerji de 17 milyon ton karbondioksit emisyonuna neden oluyor. Toplam harcanan enejinin %80i spam ayiklayip silmek icin harcaniyor. Ortalama bir calisan, her yil 131 kg karbondioksit uretirken bunun %22si spamlarla ugrasarak geciyor. Bir gunumuz spamsiz gecse, 2.2 milyon arabanin trafikten cekilmesi gibi bir etkiye esdeger.
`Amaaannnn… Bana mi kaldi dunyayi kurtarmak???? Iki foto, iki fikra gondersem, gulumsetsem 100-150 kisiyi, dunya mi durur?` demeyin. Daha secici, daha duyarli bir bilgisayar kullanicisi olmak bile gelecegin sonunu uzaklastirabilir. Onune gecemeyecegiz buyuk olasilikla kacinilmaz sonun ama kim bilir? Belki gecikitiririz.

Haberin devami BBC`de…
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/8001749.stm

9 comments:

laleninbahcesi.blogspot.com said...

bazen silmekten de usanıyorum, dolup dolp patlasa mail kutum diyorum. En çok I need you diye başlayan maillere sinir oluyorum. Spam gelmesini engelleyen bir sistem yüzyılın buluşu olacak bu gidişle.

uzumgoz said...

gmailin spam filtresi super calisiyor, bakip silmeye bile gerek yok spam dosyasinin icine atiyor butun cop mailleri, bir sure sonra da siliyor...icinde gecen kelimelere ve gonderen kisinin e-mailine bakarak filtreliyor mesajlari, hala cozemedim o kadar guzel nasil ayirdigini:) dolayisiyla uzun bir zamandir spam maillere bakmiyorum bile geldikleri gibi gidiyorlar:)

Anonymous said...

Vay be olayin hic bu boyutunu dusunmemistim,sadece mail kirliliginde kalmistim.

kişisel depresyon anları said...

yazıyı okuduktan sonra bende span manyağı olan arkadaşlarıma birer mail attım hepsine teker teker özel olarak. umarım anlarlar ve bu başı boşluktan kurtuluruz... diğer otomatik spamları geçtim kendi içimizdekileri kurtarsak kar...

Aysin said...

Meltem bu yazini kopyalayip herkese gondermek istiyorum:) Ne dersin?...Belki bir iki tanesi artik gondermekten vazgecerler bu tur yazilari..

pigmelerle.dans.eden said...

Allahtan Uzumgoz`un dedigi gibi Gmailin spam filtresi cok guzel calisiyor...
Onun haricinde kendi arkadaslarimiz var eline geceni `ay belli mi olur? bu emaili 10 kisiye gonderirsem 3 vakte kadar elime para ya gecerse?` diyen... cok oldu bunlari ayiklayali, teker teker email atip gondermesinler diye rica edeli...
Oyle garip bir internet dunyasi ki bi ara birinin bana ilan-i ask ettigi email internette `ay ne guzel ask hikayesi!` diye dolanmisti da gozlerime inanamamistim...

figoltx said...

Meltem, bu yazini noktasina, virgülüne dokunmadan blogumda yayimlamak istiyorum. Ne dersin?

pigmelerle.dans.eden said...

`Ellerine saglik` derim :)

Anonymous said...

http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/1892/forward-maillerin-kaynagi-ne