Thursday, February 19, 2009

En cok hangi hayvani seviyorsunuz?


Tanzanya`ya bu blogda tanistigim bir anne ve oglu da katilmislardi: Aliye ve Hasan
Hasan felaket bir cocuk. 11 yasinda. Cin gibi ve cok cok seker.
Gezinin bir aninda yine bu blogta tanistigim ve bana guvenip safariye katilan Tavsan ve esi , Aliye, Hasan ve ben ayni safari aracindayiz. Gordugumuz hayvanlar icinde en cok hangisini sevdigimizi konusuyoruz. Tavsan, zebralari sevmisti yanilmiyorsam. Degil mi Davsanim, kinali kuzum?
Esi, citalar gordugun andan itibaren hulyali bakislarla kendinden gecmisti. Ben zurafa hayraniyim. Zerafetlerine, sessizliklerine, uzun boylarina –bende olmayan seyler bunlar!- gozlerinin guzelliklerine, -benimkiler de fena sayilmaz ama ;)- …
Tavsan, Hasan`a sordu: Sen hangi hayvani en cok seviyorsun?
Hasan: Kofte olanlardan mi, olmayanlardan mi?
Tavsan –dumur icinde- : Nasil yani?
Hasan: Hani kotfe yapilabilecek hayvanlardan mi, kofte yapilamayacak olan hayvanlardan mi hangisini seviyorum????
Safari aracindan kopan kahkahalar o gun Serengeti sakini hayvanlari cok rahatsiz etmis olmali!
Hasan`cim, sana burdan bir selam!
Annecigin sana okutur bunu eminim.
Siz hangi hayvani en cok seviyorsunuz?
Hangisinden en iyi kiyma cikar ki kofte yapalim?
Hangisinden en iyi coban kavurma yapilir??????
foto 1: Hasan ve ben Tanzanya`da `kotfe yapilmayacak hayvanlari` gormek uzere Ngorongoro Dogal Parkina girmek uzereyken
Foto 2: Zanzibar`da en sevdigimiz `izgara olan hayvanlar`dan istakozlari mideye indirirken
Foto 3: Hasan Uganda`da benim evimde `kofte yapilmayan hayvanlar`dan olan benim kopeklerim Sutlac ve Lokum`la oynarken

32 comments:

Brajeshwari said...

Zürafa görmüş çocukları kıskanıyorum. Onlar yediği köftenin bir hayvanın eti olduğunu biliyor.İnek, koyun, tavuk bile görmemiş çocuklar var buralarda.. Köfteyi de anneleri birşeyi karıştırarak yapıyor sanabilirler..

Ben kedilerim dışında su kaplumbağalarını seviyorum. Komik ve bilge geliyorlar bana.. Baykuşları da çok seviyorum. Çok asil onlarda.. Gergedanları da seviyorum..Çok sayabilirim böyle..

fish said...

yediklerimizden misiniz? yemediklerimizden misiniz ? :Ppp

hasanı gayet bilinçli analitik zekası gelişmiş ve etrafındakilerin farkında olan bir genç olarak tasvir etmek istiyorum :)

kısaca cin gibi :)))))

ben yediklerimden tavuku yemediklerimden kediyi çok severimmm :))

bir de yemek isteyip yiyemediklerim ve sevmek isteyip sevemediklerim var ki o konuya hiç girmim :Ppp

Goddess Artemis said...

Her ne kadar Çin Takvimi'ne göre Köpek Yılı'nda doğmuş olsam da; kediseverim ben.

Seviyorum Felidae Family üyelerinin hepsini.

Bkz. Nereye Bakıyor Bu Kediler?

balanne melike said...

En seviğim hayvan kuş türünden "serçe" kuşudur. bayılırım onu izlemeye, beslemeye..

tavsan said...

Evet yahu:) Sonra ne tartismistik Hasan'la bu et yeme konusunda:)
Evet, dogru hatirlamissin; benim sevdigim hayvanlar konusunda ilk sirami zurafa,zebra ve fil paylasiyorlar. Ve evet, sevgilim kocam da bunlari da sevmesine ragmen cita gorunce ayri bir hayran olmustu.
Benim icin artik yenilebilen hayvan pek yok biliyorsun; birkac tane balik kaldi; onlari da diger kategoriye sokmak icin cabaliyorum.
Bu arada Hasan'in fotograflari pek guzel; gulecligi ve sicakkanliligi yansimis resmen:)

WarhaWk said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Benim favorim PENGUEN...
Kedi ve köpekseverim ama Penguen başka birşey..Çooook sevimliler ve çoook komikler:)))
Zürafa'yı da beğenirim ama Meltcim benim Uganda'da bayıldığım ve her gördüğümde 'yerim sizi' dediğim antilop muydu yahu?
Song

pigmelerle.dans.eden said...

Baykus!
Evet, ben de baykusu dovmesini yaptiracak kadar seviyorum :)

Songulum,
yerim sizi diye sevdiklerin Uganda antiloplariydi, sevkulum...

Kedi...
Illa ki kedi...
Iki kedim var da evim eve benzedi :)

okyanus said...

güzel bir gezi olmuş,hatta hayvanlar alemine dalış başlığı iyi gidebilir:D

ben en çok tavşanları seviorum,o kadar güzel,o kadr şirinler kii..:D

ırmak said...

meltemcim merhaba,
yanımda iki minik kuzucuk ve ben senin sayfandayız....ve karşımızda lokum ile sütlaç yok mu?:))) ırkam dediki;----a annecim onlaar benim arkadaşlarım,hem onlarla top oynamaya çıkmak istiyoooum:)
hem seninle tanıştılar, hem de senin kuzucuklarınla:)
özlemle öpüyorum.
sevgiyle,

Gezgin Köpek said...

Hasan'ın keskin zekasına alkış...Brajehwari'nin dediği gibi çok şanşlı. Hayvanları bilmeyen, onların sevgisi ve güzelliği yaşamayan hatta onlardan korkan bir genç nesil yetişiyor.

Nenoni said...

Bir ara sobeler vardı bloglarda şimdi ödüller var.Sayfamda sizin için bir ödül var.

pigmelerle.dans.eden said...

Irmak`in sonunda masal kahramanlarina kavusmasina cok sevindim! Ben de sizi opup kucakliyorum!

Nenoni,
cok tesekkur ederim, cok incesin!

Anonymous said...

Kaliveri ne demek?

Anonymous said...

ya da kaliveris?

pigmelerle.dans.eden said...

Bilmem...
Ne demek?

kıyak said...

pratik erkek zekası.
doğu felsefesinde bu durum satori'ye ermek olarak adlandırılır.
yaşam, bu kadar basit aslında.

Anonymous said...

:)

merakımdan sordum..

pigmelerle.dans.eden said...

Cok gizemli oldu simdi bu soru :)
Ben mi cumle icinde kullandim ya da tam olarak nerden aklina geldi kaliveri veya kaliverisi sormak?

Anonymous said...

:)

Geçerken uğradım..Ebauğtuna da baktım tabii..Bazen kelimelere takılıyor insan işte..

"Uganda`ya yerlesip kaliverisimden, Uganda`dan, Afrika`dan, benden oykuler..."

aquatica said...

Karada Pars, havada Kartal ve denizde Köpekbalığı...:)

aquatica said...

Merhaba Meltem,
Bloğunuz, Uganda'daki bir projede calismak icin aldigim teklife olumlu yanıt vermemde etkili oldu. Hepsi hepsi 3 gun icinde gelisti hersey. Aksilik olmazsa bu haftasonu Uganda'da olacağım ve 1-9 ay arası bir süre kalacağım. Umarım sizi tanıma şansım olur. :)
Selamlar,
Fırat

uzumgoz said...

hayvanat bahcelerinden nefret ettigim icin zavalli kizim Mey'i goturmus degilim, herhalde gorutmeyecegim de... senin blogun sayesinde hatuna tanzaniadan namibiadan falan bahsediyorum. ne guzel olurdu zurafa gorseydi cita gorseydi diye de hayiflanip hayiflanip duruyorum:) bir suru kitabi var afrika memelileri yok efendim eklembacaklilari surungenleri falan, biz galiba en cok surungenleri seviyoruz hele ki kertenkeleleri... elleri var ya onlarin, tutuyorlar falan aynen bizim gibi...bitiriyor beni... blogunu okumayi cok seviyorum, iyi ki yapmissin kocami da muptelan yaptim:)
sevgiler,
ozlem

nilly said...

İlahi Hasan :) Ama çocuk bile koskoca insanlara göre daha insancıl bir yaklaşımla sormuş soruyu. Katlettiklerimiz mi, katletmediklerimiz mi gibi bir soruda sorabilirmiş.

Benim öyle tek bir favorim yok ama isterr sevdiğim ister sevmediğim bir hayvan olsun, hepsinin bebek olanları çok şeker oluyor.

pigmelerle.dans.eden said...

Kaliverisi aciklayayim: Gitmek-gidivermek, kalmak-kalivermek gibi. Klavyem Turkce klavya olmadigi icin bazi kelimeler kafa karistirabiliyor.

Aquatica,
umarim basini yakmamisimdir. Burda yasayan Turklerin cogu burayi pek sevmiyor cunku. Ama mutlaka tanisiriz. Kime sorsan, beni tanir ;)

Uzumgoz,
Hayvanat bahcelerine ben de dayanamiyorum ve gitmiyorum da. Bir de sirklere cok gicigim. Umarim kizini buralara getirip `kofte yapilmayan` hayvanlardan bol bol gosterirsin bi gun :)

Nilly,
burda sokaklarda yanimizda dolasan kocaman bir leylek cinsi var: Marabou leylegi. O kadar cirkin ki yavrusu bile cirkin. Insan bakinca aciyor, o kadar cirkin. Baska bir yazida fotografini koyarim.

ırmak said...

çok geç kalmadıysam eğer, aquatica sizi tanımıyorum ve samimiyetinize sığınıyorum:) meltem.ime çıtırından bir simit götürür müsünüz;vakumlanmış olarak:) özlemiştir şimdi çıtır çıtır simit yemeyi, yanında da demli çay:) ben göndermeyi beceremedim de,içimde kaldı..hazır gidiyorsunuz;vardır belki istediği özlediği birşeyler;özelden sorun isterseniz:) bir de buralardan sevgimizi iletin..yetimler için neler yapabilir diye de bakarsanız -kalıcı olarak-çok sevinirim ayrıca.ben onları ve meltemcimin çabasını görüp de birşey yapamayınca uyku girmiyor gözüme..kalın sağlıcakla, özlemle...

aquatica said...

Irmak Hanım, malesef geç kaldınız :( zira bugun 14.00 civari Entebbeye indim bile. Ama sucuk ve çerez getirdim ki her gittigim yere götürürüm. Ülkemden uzakta en çok özlediğim şeylerindendir ama paylaşmaya hazırım, Meltem? :)
Bu arada Kampalaya'dayım artık. Meltem sanırım başımı yakmadın, ilk izlenimim iyi. Minsk'im kadar temiz, düzenli ve gelişmiş değil tabi ama daha çekici olduğu kesin. Beğenirsem 9 ay burdayım :) Görüşmek üzere... Fırat

aquatica said...

Meltem, bir Türk bulup seni mi sormam gerekiyor şimdi? Bu mudur sana ulaşmanın yolu? :) Ayrıca o leylekler gerçekten çirkin.

pigmelerle.dans.eden said...

Hosgeldin Firat,
En kolayi bir Turk bulup sorman. Ya da Centenary Park diye bir yer var, kime sorsan bilir. Orda Vitamin Cafe`den Azize ablaya veya Efendy`s Turk Restaurantindan Melih`e de sorabilirsin.
Gorusmek dilegiyle,
Meltem

balanne melike said...

yahu nerdesin? iyi misin? meraklandırma bizi?

Kültür Mantarı said...

Meltem slmlar. bu ara blogger a, bloggerda olmayan eklentiler yapmaya taktığımdan sağa sola pek bakamadım.

ama bu esnada sen yine maceradan maceraya koşmuşsun. kötfe yapıleybıl animals ile non-yapıleybıl ları kategorize etmişsin. artık köfte yerken bu gelir aklıma.

(gerçi daha dün yedim, piyazda vardı. sonra birde peynir tatlısı vardır. off süperdi. bugünde adana kebab yemeğe gidicez. adana kebabta süper olacak eminim. bunları sen bizi kıskan diye yazıyorum, hep bizmi kıskanıcaz seni. yarında iskender yiyeceğiz, sonraki gün lahmacun....)

pigmelerle.dans.eden said...

Balanne,
Hayat hizlaniverdi bu aralar, yazmaya halim yok pek. Yakalamaya calistiklarim yavaslayinca, yazcam.

Mantar,
Allah seni bildigi gibi yapacak!
Kavgada soylenmez bu yazdiklarin!