Sunday, February 15, 2009

Facebook`tan bir garip diyalog: Eblehim ben!


Facebook`ta bir gun bir arkadaslik talebi geldi. Baktim ki Adana Anadolu Lisesi mezunu. Ben de Adana Anadolu Lisesi mezunuyum. Acaba tanisiyor muyuz diye kibarca yanitladim. Bir de bir kac tane yigenim de ayni okul mezunu oldugu icin arkadaslaridir belki diye dogrudan reddetmiyeyim, bir sorayim bakayim kimmis dedim.

Ilk mesaj (Benden XXXXX`e)
June 23 at 10:04am
Tanismiyoruz di mi? Cikmaramadim cunku...

XXXXX’den yanit:
June 23 at 2:30pm
yani adana anadolu lisesinden aynı dönemlerde degilsek tanışmamız normaldir diye düşünüyorum:Pama tabi bu eklemene engel bir durum olabilir mi??:)
(Icses: Garip bir yanit. Tabii ki tanismiyoruz ama ekle diyor. Kafam karisik)
Benden yanit (hala yigenlerimden birini taniyordur deyip yanit veriyorum)
June 24 at 9:55am
Selam XXXXX,Arkadas diye eklediklerimin hepsini taniyorum, o yuzden ekleyemiyorum.sonradan `kimdi kimdi?` diye dusunmektense boylesi daha iyi :)Sevgiler,Meltem

XXXXX`den yanit
June 24 at 5:55pm
:))ama çok yanlış bir strateji bu...bu arada iş ortamında mail atar gibi yazmanın önemini anlamış degilim...bir de üstüne red edip sevgi yollamak ise baharatı oluyor sanırıım..ve böyleside iyi degil:)
Bunun uzerine ben yanit yazmadim, yazacak bi sey yok cunku.
Aradan bir ay gecti ki bir mesaj daha:
Xxxxxx`den ikinici girisim:
August 30 at 2:55pm
bi cevap yazdın sonra sonra yine kayıplarda aramaya başladık seni..sen böle uzun uzun konuşsan ne olur sanki?:P
(Icses: senli benli olmusuz birdenbire, kayiplara karismisim... Uzun uzuuunnn ne anlatayim ki ben sana, XXXXX efendi? Hic bir zaman chat eden ya da chat edebilecek kadar vakti olan bir insan olamadigim icin garip cok geliyor bu mesaj.)

Yanit:
September 1 at 9:26am
XXXXX,tanimakdiklarimla yazismaktan hoslanmiyorum.
hem teknolojisi duzgun bir yerde yasamiyorum.
tek tarafli bir faaliyet olcak ama, cok merak ediyorsan istersen http://www.pigmelerledans.com/ u oku, orasi benim sitem.
orda merak ettigin bi sey olursa ayrica yaz
ama onun haricinde boyle yazsimalari sevmiyorum.

(Icses: Sevmiyorum. Sevmedigim daha onceli mesajlarimda da satir aralarinda sakli, ama anlamamis diye bir de cok yalin ve acik soyleyeyim dedim)

XXXXX`den acaip bir yanit:
September 1 at 3:21pm
bu nasıl bi egoizmdir yaaa...yani sen sevmiyorsun diye bende mi sevmeyim...iyi yazmayızzzz bu kadar rahatsız oluyorsan..ben ırakta-libya da bulundum ama senin kadar teknoloji yok diye aglayanını görmedi..hanımefendinin halini hatrını soralım dedim bin tane laf işittim...bu kafaylada canım pek tanıyamazsın..elin adamı olmak vardı senle tanışmak için.sagol ya meltem...
(Icses: Egoizmimden bahsederken benim sevmedigim bir seyi benden istediginin farkinda degil galiba. Benimle tanismak icin niye elin adami olmak gerek kismini anlayan varsa bana bir soylesin.)

Hirsini alamis XXXXX`den bir yanit daha (blogu okuduktan sonra):
September 1 at 3:27pm
okudum soru soracak herhangi bi nokta bulamadım...tam bir saçmalık-salaklık-çook film izlemekten biraz eblehlige kayış gördüm hepsi bu.soracak bi şey yok yani senin anlayacagın...
(Icses: Eblehim ben, gercekten yanit verdigim icin gercek bir eblehim! Hala yanit yazdigim icin ayrica eblehim!)

Saskin Meltem`den inadina kibar-yani bence kibar- bir yanit:
September 1 at 4:18pm
XXXXX,
Kibarca tanimadiklarimla yazismaktan hoslanmiyorum dedim.
Bu kadar hakaret beklemiyordum.
sikayet de etmiyorum ama her zaman elektrik yok,evimde internet yok.
Cogu zaman jenerator gururltusunde baglanti kurmaya calisiyorum.
Gercek bu, sikayet degil.
daha once tanismiyoruz, kusura bakmayin dedim baskalarina ama ilk kez hakaret isitiyorum.
Cok saskinim.


XXXXX`den son darbe:
September 1 at 6:37pm
hakaret etmedim..konuşmak istemiyorsan zorla degil ki..sana tanıdıklarınla iyi konuşmalar..yedi kat yabancıysak konuşmanında bi alemi yok diyorsun eywallah..

Bir guzel firca yeyip `ebleh` lafini da isittikten sonra baska bir yanit gelmedi.
Sonra yigenlerimden birine sordum, ayni donemden mezun olmuslar gercekten de.
Ama artik hic kimseye yanit vermeden dogrudan reddediyorum.
Varsinlar `Halan da cok kabaymis!` desinler yigenlerime, ya da `Aman ne burnu buyukmus desinler` ama durduk yere `ebleh` olmaktan daha iyidir diye dusunuyorum.

41 comments:

.. said...

bi sürü şey dışında bi de sabrına hayran oldum şimdi. "eehhh manyağa bak" diyip sövmemişsin de insan gibi anlatmaya çalışmışsın. töbe yarabbim yaa. insanı çileden çıkartır bunlar. ay bak sinirim bozuldu. zaten oldum olası anlamam bu feysbuk arkadaşlığını. arkadaşım olmayan adamı sadece gözüm ısırıyor diye, adını duydum diye, aynı okulda bulunmuşuz diye vs. niye özelime alayım ben!!
reyting hesabımı var?
neyse sinirlendim kendi kendime uzattım fuzuli. sevgiler 8)

Imge said...

:)) Çok güldüm buna.. Böyle arıza tipler çıkıyor gerçekten de.. Sanal alemde de bu tür insanları normal kabul edip açıklama yaptığında arızalarını ortaya çıkarmış oluyorsun.. Nereden mi biliyorum? Benzer bir deneyim sonrasında ben de açıklama yapmadan reddetmek gerektiğini öğrenmiştim. :)

Kültür Mantarı said...

cevap vermediğin için sana kendini beğenmiş demiş ya, aslında kendisinin ne kadar kendini beğenmiş olduğunun farkında değil.

tanımadığı birine mesaj atıp cevap beklemek , gelemyince de bozulmak, bu arkadaşın çok büyük bir egoya sahip olduğunu gösterir.

facebook insanların kullanılış amacına göre şekillenen bir yer. arkadaşları gruplamıyorsan, kim neyi görececek, neyi göremeyecek ayarlamıyorsan kabus bir yer.

benim hiç bir fotoğrafımı arkadaşlarım dışındakiler göremez. iş yeri arkadaşlarım statüs mesajlarımı veya geyik videolarımı görmez, onlarıda ilgilendirmez zaten. tanımadığım insanlar profilimi , arkadaş listemi vs göremez, görmemeli.

bence bunları çok iyi ayalrmak lazım facebook ta.

Noni said...

Hey Yarabbim ne tipler var ya! Okuyor mudur burayı acaba :)

Ben facebook'tan çıktım, çok gereksiz bir yer bence orası bana kattığı hiçbirşey yok, listemde eski okuldan vs. bir sürü kişi var ama bir Allahın kulu merhaba demiyor niye listemdelerse artık?! bende tamamen çıktım şimdi çok rahatım...

fish said...

bu ne yaaaaa :))))) şaka gibi...

insanlar kendi eksikliklerini başkalarına hakaret olarak yansıtırlarmış...

ebleh kelimesini çok aramadı heralde akadaş :)

bence eğlenmişsindir meltemim ahaa :)

sherlotte holmes said...

ben karşı tarafın yazdıklarından çok, senin mesajlarının güzelliğine şaşırdım! bu nasıl bir tavır, nasıl bir incelik...

bu "xxx"lerden gelen mesajları ve tepkisizliğin karşısında olası tepkilerini de tam olarak bu yüzden hiç düşünme bence...

sevgiler...

Anonymous said...

Cok guldum :))

Bence..

Niye elin adami olmak gerek senle konusmak icin: Uganda'dasin ya. Elin adamlariyla konusuyosun iste. Adanali hemserinle konusmuyosun ama, o bakimdan teessuf etmis sana. Hey allahim diyorum yani bu kisiye. Biraz akil fikir..

P_A_N said...

Bu tür facebook üzerinden tanışma diyalog'ları üzerinden geçen gün bir arkadaşım ile konuştuk ve bunu konunu üzerinden çok rahat bir kitap bile hazırlanabileceği konusunda hem fikir olduk.

Sevgiler
Ahmet

aysema said...

Adam boş, yapacak işi yok, canı sıkılıyor...
Pigmelerle Dans edebileceğini sanmış garibim...
Bir kitap okusa hayatı değişir. Böyleleri de var ne yazık ki!
Sevgiler...

figen said...

herşeyde olduğu gibi bu facebook' tada gösteriyor böyle tipler kendilerini:)sabrına hayran kaldım ben ilk yarip lafta küfrü basardım(banada oldu ve yaptım:)bende istesem benide eklermisin:))

pigmelerle.dans.eden said...

Diyecektim ben ona zaten `Sen kiminle dansettigini saniyorsun?` :)
Cok guldum Aysema!

Evren said...

Çok güldüm ben bu duruma :) Şaşkın sığ insan, ne anlar sisteki gorilden, pigmelerle danstan ve hiç görmüş müdür acaba hayatında bir yetim üstelik AIDSli... Fazla iyi davranmışsın sen, fazla iyi...

balanne.com said...

Çok güldüm yaaa.. Aslında şuan bile onore oluyodur bu deli..

Ateş Böceği said...

bu nasıl bir şeydir bayıldım çok az inceleme şansım oldu sitenizi merakımı gidermem gerek tam olarak ne iş yapıyorsunuz ve hep afrikadamı yaşıyorsunuz....

pigmelerle.dans.eden said...

Selam Ates Bocegi,
`Yeni Baslayanlar icin Pigmelerle Dans` kutusu var blogun acilisindaki kucagimda bebekli fotografin altina, ordaki entryleri bi tiklayiver :)
Sevgiler Uganda`dan (bu arada evet, Uganda`da yasiyorum uzun bi suredir)
Meltem

Anonymous said...

Merhametten maraz dogar diye guzel bir sozumuz vardir, onu nezaketten de maraz dogar diye cevirebiliriz herhalde. Sizin yaptiginiz dogru ama iste gereksiz sinir harbi arada. Gulup gecmek lazim herhalde.

Sevgiler,

Beste

Ateş Böceği said...

Sabahtan beri sitenizi inceliyorum ve gerçekten fotoğrafları yazıları çok beğendim hele o takılara bittim nasıl güzeldir el emeği ellerinize sağlık

kıyak said...

çocukla mesajlaştık.
çok üzülmüş.
olur böyle şeyler dedim.
belki o an çok kızgındı, o yüzden sana öyle davrandı...
yok abi, ben çok kırıldım derken ağlamaklıydı sesi.
mektup atıp kendisini affettirmek istiyormuş.
bende verdim adresini.
arkadan uçak sesine benzer sesler geliyordu, onu anlamadım ama.
neyse Meltem adresi telefonu falan verdim.
sana mektup atıp özüerdileyecek.
sende uzatma artık bu küslüğü:))

BB said...

Aaah ah! Bu "internet" kabloları arasında sıkışmış ne kadar çok "garip" kişi var, bir bilsen Meltem!

Gülsen gülemezsin, kızsan sinirlerine yazık :)

İyi kotarmışsın yine...

Anonymous said...

Allah allah yaa. Facebook yeni arkadasliklar kurmak icin degil zaten arkadas olduklarinla haberlesmek icin var. Valla ben baktim tanimiyorum, basiyorum engeli gidiyor. Ben de Adana Kozanliyim, her onumuze gelen Adanaliyla arkadas olacak olsak ohooo...

tavsan said...

Be bi kere bu adamin yazdiklarinin yarisini anlamadim. Yani cumleler bir garip, anlami acik degil. Ben olsam ya yanit vermez ya da direk giydirirdim; gerci sen kibarca yanitlayinca tepene cikmaya calismis, ben laf giydirmeye kalksam ne yapar boylesi bilinmez.
bojver sen gulum. ama bak dur, ben seni feysbuktan bi bulayim:P yok ya, valla bak iyi fikir, hem buraya yazmadigin zamanlar merak ediyordum, feysbuk iyi fikirmis;)

nilly said...

Facebook'da herhangi bir kişiyle mesajlastığımızda o kişinin sizin sayfanızı tam hatırlamıyorum ama ya 1 hafta yada 1 ay süresince sayfamızı görebilmesini sağlıyoruz.

Tanıyıp tanımadıgınızı anlamak için elbette mesajlajmak gerkiyor. Bunun içinde ya cevaplamadan önce veya cevabınızı yazdıktan hemen sonra o kişinin ismine ayar kısmından blok koymanızı öneririm.

Ayarlar kısmından bu tür kişilere yönelik olarak çeşitli ayarlar yapailirsinz. Hatta kendi arkadaş listenizde olup sizin bazı resimleri veya bilgileri paylaşmak istemediğiniz kişiler olabilir. Tek tek kişiye özel ayar yapabilisiniz.

Özellikle resim kısımlarında. Eger ayarlarınız my network and friends of friends kısımları işaretliyse başka sizin isminizin tag'lendiği her resim albümünü (sizin veya arkadaşlarınızın eklediği)3. şahıslar görebilir.

Biraz uzattım ama bilmeyenler varsa onlarda burada okuyup ayar sayfasını ziyaret etmeyi isteyebilirler diye düşündüm. Tek yapmanız gereken sağ üstte ayarlar kısmına giremeniz ve gizlilik kısımlarını okumanız. İngilizcesi olmayanlar için o bölümdee dil seçeneği değiştirme kısmında mevcut.

pigmelerle.dans.eden said...

Sayin Bay Kiyak,
cok tesekkur ederim, cok dusuncelisin... Gelsin, ben bakarim icabina ayrica.

Davsanim,
buldun beni! Basimin ustunde yerin var Facebook`ta :)

Nilly,
daha once oyle bi ayarlar yaptim ama bi daha kontrol etcem hemen. Sagol!

Haydins said...

Bu yaziyi okuyup okumadigini coook merak ettim simdi :)
Nasil bir kendine guven boyle illa ekleyeceksin yani :)

Goddess Artemis said...

Meltemciğim, bu yazın bana eski bir chat muhabbetini anımsatıp bir yazı yazdırdı.

Mevlânâ Celâleddin-i Rûmi'yi son günlerde fazlaca anar oldum. Ne demişti muhterem?

"Ne kadar bilirsen bil; bildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır."

Sevgilerimle...

fakeangel said...

cok gulmekle birlikte, adanali olman, ya da adana anadolu lisesi mezunu olman beni mutlu etti :) kac mezunusun diye merak ettim bir de.

::n:: said...

meltemcim, benzer olaylari o kadar cok yasadim ki bende... bizim insanimiz cok degisik... akdenizin duygusal etkileri olarak goruyorum bu durumlari... su yazismalarda kimin ebleh kimin gayet normal biri oldugu oldukca net zaten... :) keep calm, carry on... xo

Sevgi Küçük said...

çok özür dilerim ama okurken "yuhhh" ve "pess!" dedim. gerçekten pes. inan sabrına hayran kaldım.

tatlısukırosu said...

hehe ben kendine bu kadar güvenen birini görmedim:) gayet raht üstelik.

pigmelerle.dans.eden said...

Benim basima ne geldiyse, sabrimdan geldi zaten Kucuk Sevgicik...
Fakeangel,
niye sevindin? Sen de mi salgam/kebap diyarindansin yoksa? Gecen yuzyil mezun olmustum galiba, cok oldu animsamiyorum ;)

Once ilk kez boyle bi sey oldu diye uzulmustum, simdi hep reddettigim icin uzulecek bi sey yok :) Artemis`in animsattigi gibi "Ne kadar bilirsen bil; bildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır."

Arzu Pınar said...

:) şaka gibi olmuş. geçmiş olsun.benim de bu sanal muhabbetlerden dilim yandı. durduk yerde azarlanıp, üstüne aşağılanıp, insanı sorular içinde bırakıyorlar.

Anonymous said...

Boşuna dememişler,

Adana ve Konyalı'ya kız
vermeyeceksin.

Selma

burK@ said...

Meltem gece vakti ne hos yazı bu diye okudum :) komedi her yeri :))
sabırlısın vesselam,
sabırlı ve meraklı kedi :)))
sevgiler

Siminya said...

haha eblehh meltem :))) çok film izliyorsun dediler sana, izlediğin filmleri buraya yaz yaz ne olcak bir gün ? o filmler bitince ne yazacaksın ? afrika'da yaşıyomuşsun gibi yapmalar, aralara aslan koymalar biliyoruz o aslan sirkten bi kere :)))) reddedince hakaret duymak bizim şarkımızdır meltem bilmez misin

UÇURTMA:) said...

Tebessümlerle okudum valla ne diyim çok sabırlıymışsın.
Senin Adanalı olacağın aklıma gelmemişti.
Sağlıcakla kal...

delikanlı said...

heh:D
İstediklerini yapmadığım için bi arkadaş beni bencil olmakla suçlamıştı o geldi şimdi aklıma,delikanlı çok bencilsin neden bana yemek yapmıyorsun gibi:D

Esther said...

merhabalar.. böyle anormal tiplere ben her gün rastlıyorum çünkü chat yapan bi insanım :) ama en az sizin kadar şaşırıyorum her seferinde.. yavuz hırsız ev sahibini bastırırmış mı diyim, hem suçlu hem güçlü mü diyim bilemedim :) tanımadıklarını facebookta eklememek en güzeliydi zaten, ben dayanamadım kapattım en sonunda facebookumu

Evin Kedisi said...

Aslında bu facebook olayı ile ilgili gerçek anlamda bir tartışma daha başlatabilecek bir diyalog olmuş.

İşin aslı şu, geçmişi geçmişte bıraktığın, hatta bırakmak istediğin o kadar insan var ki kendini bugüne taşıyamayan, facebook benim için abartmıyorum bir tane lise arkadaşım için işe yaradı, üniversiteden ismini cismini hatırlamadığım, liste uzatmak amacıyla yazmadan çizmeden kendine ekleyenlerden gınalar geldi ve bir hafta kaldım. Sonradan bilgilerin Google'a satılacağı ortaya çıktı ( işin altından bir bit yeniği hep çıkar ) ve ardından ismini arattığınız herkeslere Facebook dan ulaşılabilir oldu. Vatana millete hayırlı olsun demekten başka ne yapılır ki :)))

Bence bilgisayar ortamlarının belki de en tatsız yanı bu. Sulu sulak sepelek bir sürü insana açık hale gelmek...Geçmiş olsun Meltem.

nilay said...

Sabrına hayran oldum . Ayrıca kibarlığına da.
Ben senin yaptığının %10'unu bile yapamazdım. Valla bravo.
Allah manyaklarla karşılaştırmasın

Joqer said...

Dodisi Gelene Dido arkadaşlarını Dodilettir


televizyondaki dodileme reklamları ile dikkat çeken Ülker dodi, şimdi de internette.
Ülkerin reklamları dikkat çeken çikolatalı ürünü Dido'nun internet sitesi dodilettiriyor.
"Dodisi Gelene Dido" isimli sitede klasik reklamların görüntülerinin yanısıra dodileme merkezi de yer alıyor. .
Sitenin interaktif kullanılanbilen bu bölümü ile dilediğiniz bir kişi ya da canlıyı dodiletebilirsiniz.
www.dodisigelenedido.com adresinden ulaşabileceğiniz sitede, bu eğlenceli dodileme özelliği; kolay kullanımı ve resme göre ayarları ile kullanımı hoş bir özellik olmuş.
Dodilettiğiniz arkadaşınızı maille haberdar edebildiğiniz ve mesaj gönderebildiğiniz arkadaşınızı şaşırtabilirsiniz.
Dodisi gelene dido didosu gelene dodi, eğlencesi gelene didolayan fotoğraflar. Haydi eğlence başlasın...

pigmelerle.dans.eden said...

Arkadaslar, 28 Eylul - 7 Ekim 2011 tarihlerinden Taksim Beyoglu`ndaki Yapi Kredi Sanat Merkezi`nin karsisindaki Anzanur Pasajinin 2. katinda sergi aciyorum. Beklerim. Selamlar, sevgiler!