Wednesday, January 21, 2009

Obama Buraya, Yumruk Havaya!


Afrika`da kadinlar genelde dort metre uzunlugundaki bir kumasi alip ikiye kesip iki metresini omuz ve baslarini ortecek sekilde, iki metresini de bellerine baglayarak kiyafet olarak kullanirlar. Ulkesine gore bu kumasa kanga, kitenge vs denir.
Tanzanya gezisi -ki felaket bir gezi oldu, anlatacagim ama fotograflari yukledigim el hard diskine virus bulastigi icin 1000 kusur fotograf bir data kurtarma unitesine bagli 1.5 aydir- sirasinda bu kitengelerin Obama`lisini gorunce gozlerim yerinden ugradi veya firladi ;) -anladin sen! :) -
Afrika Obama`dan cok umutlu, Obama`yi ustune basina kiyafet olarak giyecek kadar da gururlu. Obama`nin Afrika gezisine cikmasini isteyenler var, `Obama Kenyalilara yesil kart verecek` diyenler var, ninesinin dogdugu koyde sabah aksam senlikler duzenlendi, Obama`nin yemin ettigi gece Uganda`da hayat durdu, herkes televizyon karsisinda.
Annem olsa iki sey soylerdi:
`Hakkimizda hayirlisi olsun`
`Allah utandirmasin`
Ben de cumleleri uzatip bi suru sey soylemek yerine annemle ayni fikirdeyim:
Hakkimizda hayirlisi olsun, Allah utandirmasin!

22 comments:

adsoy said...

bekleyip göreceğiz obama'yı.

fish said...

çok ilginç bi adam obama...sülalesinin bir ucu müslüman bir ucu hristiyan bir ucu yahudi..:)

tam ABD ye yakışan dini ve etnik profil içeren bir tip aslında :))

umarım "savaşmayalım sevişelim" tarzı yaklaşımı dünyaya yarar...umarım pasif kalmaz...

umarım kimseyi utandırmaz...

sherlotte holmes said...

hakikaten benim aklımdan tek geçen de "utandırmaması" dileği ki... yaşadığımız hayat düşünülünce umutlar hızla ve hızla kırılabiliyor sonra utanç filan da kalmıyır... hayırlısı tabii...

sükunet mecmuası said...

başkanlar, başbakan her zaman küçük bir güruh insanın temsiliyetini yapan piyonlardır, asıl görevleri bu olduğundan değil, tarih yükledi bu anlamı bu liderlik olayına.amerika'nın eline kan bulaşmış olması yeni bişey değil değişim ise çok zor.umarım herşeyi göze alabilen cesur bir lider olur obama ve kendine umut bağlamış milyonları üzmez umarım.kanayan topraklardaki kanı durdurmak elinden gelir.kendi adıma tek isteğim bu 'akan kan dursun artık'.

(Süper)Cem said...

haha sistem belli, düzen belli. Amerikayı şimdi obama'mı yönetecek sanki? ehaha komik şeyler bunlar. Ta' oralardan umutlar gözü kör edebiliyor tabi. Üzgünüm; çok bir şey değişmeyecek dünya adına :)

Afrika için yeni bir moda olmuş ama bak, bu açıdan değerlendirirsek yeni bir şeyler var diyebiliriz hahaha

ce said...

''gözlerim yerinden uğradı'' bu deyimi çok seviyosunuz sanırım ''uğradı'' ne demek ''fırladı'' daha orijinal değil mi?

pigmelerle.dans.eden said...

Hani daha once yazmistim: Obama`ya hindistan cevizi diyorlar diye, hani disi siyah, ici beyaz aslinda diye... Ama Amerikalilarin kendileri bile bu kadar umitli olunca, bize de bulasiyor. Yoksa ben de biliyorum buyuk gemilerin rotalarini degistirmelerinin zor oldugunu...
Ama bir yandan da iyimser olmak istiyorum. Bush`dan sonra gelen herkes daha iyi gelecektir tum dunyaya ya o avantaji da var Obama`nin.

Ce,
belki benim gozlerim firlamadi da ugradi? :) Var boyle bir deyim bildigim kadariyla ama Resat Nuri Guntekin zamanindan kalma... Bundan sonra senin icin sasirdigimda gozlerimi firlatcam, ugratmiycam. Olur mu?

ce said...

ukalalık yapmak istemedim inanın...ve sizin bu hüsn-ü zanınıza hayranım bu da yalakalık değil... sabırlısınız sanırım.ya bi kaç kez rastladım o deyimi kullandınız bir bakayım eğer gerçekten öyle bi deyim var da ben haberdar değilsem boş yere hortlamayım dedim ortaya ama bulamadım elle tutulur gözle görülür bi anlam ondan şey etmiştim ben kusura bakmayın tamam sustum.

pigmelerle.dans.eden said...

Ce,
bi daha oku bakalim yazimi...
:)

ce said...

ya var ya ne desem kelimeler kifayetsiz kalır şimdi benim için bunu yapmanız beni inanın ama inanın çok çok çok ve de çooook mutlu etti boşuna sevmemişim demek ki ben sizi böyle yorum yazınca sıktığımı bunalttığımı ''aaaaaa yeter ama be sen de fazla oldun''dedirttiğimi düşünüyorum ama beni ciddiye aldığınız için gerçekten çok teşekkürler isterseniz bunu yayınlamayın okuyucular sıkılır belki benden ya da yanlış anlarlar beni,hiç sevmem yanlış anlaşılmayı da 'insana insan olduğu için değer verip dinlemek çok önemli'bence

tavsan said...

ben de diyorum bu kiz niye yazmiyor tanzanya hakkinda. demek fotograflar hala kurtarilmaya calisiliyor:( neyse, bu umut var demektir;) bizim yapabilecegimiz birseyler var mi ki acaba; bulasan virusun adi ne?
evet, keske Afrika'ya bir yarari dokunsa Obama'nin. annenin soylediklerine katiliyorum.
operim gozlerinden:)

Anonymous said...

bush tan sonra Obamaya bende umitle bakıyorum.cok sey degismeyecegini bilsemde...

pigmelerle.dans.eden said...

Davsanim, ginali guzum,
Virusun adi Tarik`mis ;)
Bilmiyorum adini...
Birisi Tanzanya`ya gitmeden bir aksam once bi seyler yapti baska bir bilgisayarda benim external hard drive`a, ordan bulasmis.
Cok can SIKICI bir durum ama ne yaparsin akilli akilli bekliyorum...

Ce,
kimsenin SIKILacagini ya da yanlis anlayacagini sanmiyorum. Hem bu yorumlar bana geliyor, SIKILan okumasin, di mi?

balanne melike said...

Eeee kıyamet ne zaman kopacak o zaman, sonsuz mu evren? GÖZLERİMİZİ DIŞARI UĞRATACAK KADAR iyi işler yapması ümidiyle..
O basmalar Türkiyeden i merak ettim doğrusu..Sevgiler.

Tijen said...

Ah Meltem ah!
Yine umut fakirin ekmeği, ye Memet ye durumları.
Bu sefer ye Afrikalı ye diyeceğiz galiba...
Yine de bu zamanda umudun varlığı bile güzel.

Turkuaz Deniz said...

umutsuzluk tohumlari ekilmis icimize sanki...
ben umutlanmak istiyorum, cok istiyorum hem de...
evet utanmayalim elbet de...
siyahi bir baskan!
saka degil ciddi!
belki bu ulkenin sinirlari icinde yasadigim, hatta en "beyaz" yerinde, yok oyle demeyelim, en irkci yerinde yasadigim icin,
BEN COK MUTLUYUM...
gerisi dogru, gemiyi yoneten baska, boyle gelmis boyle gider falan, filan...
ama kardesim bir zenci baskan secildi bu ulkeye... az bir sey degil ha!
di mi?
di.

Mehmet Vuran said...

Afrika kökenli olması önemli tabi.
Genç, karizmatik bir adam.
Ama iş başka bir şekil aldı sanki.
Türkiye'de çok meşhur bir slogan var(dı); "Ali Şen başkan, Fener şampiyon". Obama'nın başkanlığı da buna döndü. Çoğu kişinin dediğinin kısacası şu; "Obama başkan dertlere son." O kadar kolay mı ki?

Lapis lazuli said...

Ben elbise isini pek bi sevdim! Ne rahatlik, kes ortadan, dola her yerine...Sen denedin mi?

Kara Kalem said...
This comment has been removed by the author.
Demirbey said...

arif ışık!her türlü halı,kilim,travel.

pigmelerle.dans.eden said...

Lapis,
bu mintanlardan bende cok var ama ben ucunu kenarini diktirmeyi tercih ediyorum. Alisik olmayinca ustte durmayabilir diye...

Demirbey huuuuuu,
ne demek istedin ben anlayamadim...
Biraz aciver :)

Taurus said...

Bizim ulkemizde hani surekli 'Amerika bizi yonetiyor' lafini agzindan dusurmeyen tipler vardir ya ulkede ne olsa sucu Amerikaya atmaya hazir olanlar, Amerikada'da iste oyle tipler varki Amerikadaki bazi seyleri 'uzaylilara' bagliyolar =) Simdi Amerikadan daha guclu bir ulke dusunemedikleri icin kotuluklerin kaynagini uzayda arayanlarda var yani.

Buyuk gemilerde rotalarini degisir eger yeni rotasi cizilirse. Amerikada cok degisti, en guzel ornek Obama. Oturduklari beyaz sarayi kolelerin yaptigi, 40 yil once insan yerine konulmadiklari bir ulkede simdi yari zenci bir basbakanlari var.

Obama bence ulkesindeki ekonomik krizi duzeltemiyecek ilk basbakanlik doneminde ama ulkesinin itibarini dunya uzerine geri kurabilecek karizmaya sahip. Bugun Iran basbakani bile onla diyaloga hazir oldugunu acikladi mesala.