Tuesday, December 30, 2008

Birakacaksin kendini ki, ardinda kalsin...


Yaşamında öteki kişilere ulaşabildiğin anlar,
bir ormandaki kuş ötüşleri gibi olacak:
uzaklardan gelip geçerken kısacık bir süre yapraklarda yankılanacaklar
o kadar...

Orman,
bütün sessizliğiyle,
yine yalnız,
duracak orada.

Yaşamında,
yürüyüp yürüyüp, bir an durunca,
çevrene bakıp göreceksin ki,
yürüyüşüne şu ya da bu noktada katılmış,
bir süre seninle birlikte yürümüş kişilerden hiçbiri yok yanında

Sen, bir an "Buradayım" demek için durunca,
onlar artık "orada" olacaklar
"buradayım artık" bile demeyecekler sana,
"orada"larından seslenerek...

"Burada"nda kimse bulunmayacak

"orada"ndan da kimse seslenmeyecek sana...
….
Öyle yaşayacaksın ki,
kendin bir türlü olgunlaşamadan,
arkanda olgun ürünler bırakıp yürüyeceksin
ancak da olgun olduklarında bırakacaksın onları ardında...
Çünkü sen kendin de,
olgun hale geldiğinde,
kendi ardında kalacaksın.
bırakacaksın kendini ki,ardında kalsın...

Daha guzelini yazmak olasi degildi, Oruc Aruoba*`nin `De ki Iste`sinden alinti yaptim
Umarim yeni yilda azcik daha kendimizin arkasinda kalmaya yakinlasiriz…
Ve burda olmasini istediklerimiz burda, orda olmasini istediklerimiz orda olur…

*Oruc Aruoba`nin kendisiyle Taksim`deki Dulcinea`da bir tanismam var ki evlere senlik! Arkadaslarla bir masada otururken, bir arkadasim tanidik bir kac kisiyi masamiza davet etti. Bir tanesini gozum isiriyor ama `Kaptan` diye sesleniyorlar kendisine… Kaptan izin alip kalktiktan sonra arkadasim bana donup `Tanidin mi? Sen seversin hani… Oruc Aruoba` der demez kalabaligi binbir ozurle ittire kaktira Dulcinea`nin cikisina dogru kosup arkasindan omuzuna yapisip kendime cevirdim Kaptan`i… Gozlerini kirpistirarak bakiyor, anlam veremiyor… Iki elini iki elimin icine alip `Ben sizi taniyamadim ama ne kadar cok sevdigimi nasil anlatsam` deyip gozlerimi gozlerine dikip biraz oylece mutlu mutlu baktiktan sonra bir de boynuna sarilinca `Meltem`cim ben hepi topu bir yazarim, alisik degilim boyle sevgi gosterilerine… Cok sasirdim.` dedi elleri yana acik ne yapacagini bilemeden… Kaptan`i o saskin hali ile biraktim ama sonra arkadasimla en yeni cikan eserini bana imzalayip gondermis… Daha da cok sevmistim kendisini…
Fotograf: Zanzibar Kendwa sahilinde gunes batisi

19 comments:

figoltx said...

"Daha guzelini yazmak olasi degildi" demissin, kesinlikle katiliyorum. Istanbul'a gittigimde bir kaç eserini toparlayip getirecegim.
Mutlu Seneler Meltem.

Mine said...

Mutlu yıllar Meltem!

Bir süredir blogunu, sevgi ve ilgiyle takip eden Mine ben :)

Ekmekcikız said...

İyi bir sene dilerim.
:))

sude naz'ın annesi said...

geçerken tesadüf takıldım bloğunuza ve harikasınız..bi insana gülmek bu kadarmı yakışır dedim..nasıl olurda hayallerimin peşinden koşamadım buralarda takılı kaldım derken benim hayyallerimin olduğu yerde siz..yaşamak istediğim tek ülke afrika ve sizz ordasınız..çokk kıskandım sizi çokk.sevgilerle

Çiğdem said...

Ben buradayım Meltem' cim...

Sana mutlu, sağlıklı, keyifli bir yıl diliyorum.

Kaz dağından sevgilerimizle...

pigmelerle.dans.eden said...

`Burda` olanlara sevgiler...
Hep burda olun, hep sesiniz duyurun!

sude naz`in annesi,
senin de yeni yilin hep gulerek gecsin.
gulmek kime yakismaz ki???
:)

berrin acilmis said...

2009 da pigmelerle dansı takipteyim
yeni yıl mutluluk keyif getirsin meltem

nilly said...

Guzel dileklerin icin tesekkurler Meltem. Sana da mutlu yillar dilerim. Saglikli ve guzel bir yil gecirmeni dilerim.

cansu said...

mutlu seneler cesur yürekligüzel kadın.

Gerçekten de çikolata kadar tatlı geçsin bu yıl. Hem de kestaneli çikolata kadar :))

MeRaiL said...

Mutlu yillar Meltem, senin ve yetimhanedeki butun cocuklarin yeni yilini en icten dileklerimle kutlarim, umarim hepsine yeni yil guzel gelir..
moskova'dan sevgiler.

inciK said...

Guzel dileklerin icin tesekkur ediyoruz cumbur cemaat.
Senin de hayatindan aslanlar, kaplanlar, safariler, savanalar eksik olmasin, gozlerin hep boyle dolu dolu gulsun!
Sevgiler

balanne melike said...

Kötülerin "öcü" iyilerinde hep "peri" olması ve asla öcülerin masal dünyasının dışına çıkmaması dileğiyle..Flistindeki çocuklar adına...

eğreltiotu said...

Mutlu yıllar.. Sağlıklı, huzurlu, amaçlı..

Kedila said...

Mutlu yıllar..

Sevgiler..

Tijen said...

Ne güzel fotoğraf Meltem! Bana en çok neyi çağrıştırdı biliyor musun: HUZUR. Galiba en çok huzura ihtiyacımız var bu yıl. Ben sana diyeceğim ki, üzerine güzellikler yağsın!

burK@ said...

Mutlu seneler Meltem
sevgiler

Enis the menace said...

Henüz burada değilim. Ama orada da değilim. İkisinden birine gelince haber veririm :) Sevgiler ve mutlu yıllar

N'omwaka Omujaa Ogwemirembe :))

cundun said...

Uzun zamandır yazmıyorsunuz.Özledik yazılarınız

pigmelerle.dans.eden said...

Afacan Enis,
Luganda mesajin nasil gozumden kacmis benim oyle? Gec ama sana da N'omwaka Omujaa Ogwemirembe!

Farkindayim Cundun...
elim geri geri gidiyor,
cok misafirim var,
bu aralar hayatim biraz hizli...
Bissuru bahanem var kendim de inanmadigim :(