Tuesday, November 11, 2008

1 Ekim: Sesriem Kanyonu


Gorduklerimin etkisini uzerimden atamadim tum gun. Bu yuruyusunten sonra kafam ne kadar doymus ki midemin acikmasini hissedemeden Manfred -artiz ahcimiz- yine simsek hiziyla, sihirbaz gibi yemek hazirlayiverdi. Dusunceli dusunceli yedim.
Ogleden sonra mutlaka cok etkileyici olan Sesriem Kanyonunun icine girip yuruyus yaptik. Yagmur yaginca -ya da yagarsa demek daha dogru olur gibi, cunku ne zaman ne kadar yagmur yagar kestirmek olasi degilmis- bu kanyon suyla doluyormus. Cok guzel ama benim aklim Deadvlei ve Sossusvlei`de kaldi.
Kamp yerine gelip dus alip bir havuz keyfi, gunes batarken Vanessa, Anna ve Yurek`le beyaz sarap keyfi derken kamp yerinde cok guzel bir suprizle karsilastik. Manfred, artik dogada yemek pisirme olayinin doruklarinda oyle yemekler hazirlamis ki:
-Beed strogonof (boyle mi yaziliyordu bu?)
-Patates pure
-Baharatli balik bugulama
-Kozde pismis baharatli Turkcesini bulamadigim bir cesit kucuk tatli kabak
-Sebze salatasi
-Muhallebili elmali, muzlu pay!
Delirmis olmali!
Yurek`in (Polonyali Makine Muhendisligi Profesoru hani) keyfi cok yerine geldi. Kolay degil, profesorumuz o gun 70e yaklasan yasiyla cok zor bir mesafe katedip cok garip-guzel manzaralara sahit oldu. Yola cikmadan once Windhoek`ten aldigi saraplari bana ve Vanessa`ya ikram etti. Bir sise bitti, iki sise bitti, hepberaber cakirkeyif olduk. Derin bir uykuyu garantileyecek `guzellige` gelince, bu guzel gunun sonu bir de kayan yildizlarla guzellesti.
Cok gercekustu bir gundu. Sadece bu gun icin bile `iyi ki Namibya`ya gitmisim` diyebilirim.

1. foto: Sesriem kanyonu

2. foto: Artiz ahcimiz Manfred (begenmedi bu fotografi kokos!)

3. foto: Yurek

4. foto: Solitaire`de ekim ayina kadar tum yil yagan yagmurun ne kadar az oldugunu gosteren kara tahta

13 comments:

Noni said...

Hayranım sana...

Nilambara said...

ben Manfred'e de hayran oldum, özellikle o menüden sonra :))

pigmelerle.dans.eden said...

Altin disli Manfred!
Anneme hep derdim `Ben Bolu`lu tombul birisiyle evlenmek istiyorum` diye. Butun unlu Turk sefler tombul ve Bolulu da ondan. O yuzden Manfred`i gozum tutmamisti, hakkini yemisim :)

Brajeshwari said...

Yürek'i sevdim ben niyeyse..Bakışında çok derin anlamlar saklı....

(Sanki hangisini begendiniz gibi sormuşsun gibi bir yorum oldu ama, bu yazınıda kıskanarak okudum.O derin düşüncelerde ne olduğunu merak etmedim değil ?)

kıyak said...

vay canına
ne güzel kanyonmuş...
hastası oldum.

pigmelerle.dans.eden said...

Yurek gercekten cok kulturlu ve hayran olunasi bir kisi. Bilmedigim seyleri anlatan insanlara bayilirim, profesorlugunden olsa gerek, bu kadar guzel anlatanini gorunce iyice bayildim. Cok cok sevdim kendisini...

LiNgEr said...

sen de çok güzel anlatıyorsun,
ben de seni çok seviyorum :))

bahartümer said...

yuppiii...bugün taaa afrika dan kartpostalım geldi.çok mutlu oldum, havalara uçtum.çok teşekkür ederim meltemcim.
bahartümer.

pigmelerle.dans.eden said...

`Kartim geldi` diye ses geldikce seviniyorum ben de bir tanesi daha kaybolmadan ulasti diye :)

burK@ said...

Sevgili Meltem bugun kartını aldım :)
bir kac gundur posta kutusuna bakiyordum niye gelmedi diye dusunurken bugun kartımı aldım cok sevindim, uzun zaman oldu ilk defa kart alıyorum :))
adresini mail atarsan bende sultanahmete gecersem sana kart atarım :P

balanne melike said...

Bir tekne aldım; acaba bir yelken taksam sana doğru gelebilir miyim?

pigmelerle.dans.eden said...

Burhan,
Al sana adres: Bukoto Str. Plot47 PO BOX 40122 Kamwokya Kampala Uganda
Tesekkur ederim :)

Balanne,
okyanus kiyisinda bulusabiliriz, gole kiyimiz var burda. Lamu adasi olur, Zanzibar adasi olur, Malindi, Mombasa, Daresselam olur :)

burK@ said...

adresi yazdım ama tlf rehberine zor sıgdı :) en son Ug diye kaldı
hatırlarım heralde :P