Wednesday, September 03, 2008

Namibia-Botswana-Zambia, Hirs-Azim-Istek


Hani bu yil daha cok gezilecekti ya… Gezilecek o ayri ama Turk olmanin dayanilmaz neyini desem bilemiyorum, ama kisaca dayanilmazligini diyeyim geceyim Afrikanin gobeginde bile hissetmek beni fazlasiyla yordu, yormaya devam ediyor…
Yillardir yapmak istedigim bir Botswana gezisi hayalim vardir. Turkiyedeyken planlamistim, tam gidecektim ama hani su meshur develuasyonlardan birisi daha gerceklesmis ve bir kac aya kalmadan isten cikarmalar, ekonomik krizlerin gelecegini anlayinca bu sevdadan vazgecip safari ucreti `ya issiz kalirsam paranoyasi` hesabima aktarilmisti.
Neyse, simdi buradayim ya, tam Afrikanin ortasinda bi yerde… Oraya da gideyim, buraya da gideyim denilebilecek bir yer hani. Dogum gunu yazimda da kendime soz verdigim uzere yogun bir plan yapma surecine girdim. Istikamet: Namibia, Botswana ve Zambia!
Namibia`da Iskelet Sahillerine gidilecek, Kalahari colunde Bushmenlerle aylaklik yapilacak, Hima kabilesi gibi camura bulanilacak, kumullarda surf yapilacak…. Botswana`da Okavanga deltasinda kuccucuk bir kanoya binip deltada kaybolunup gece kucuk bir ada uzerinde yildizlara bakilip uyunacak… Zambia`da dunyanin yedi harikasindan Victoria Selaleleri uzerinde kucuk bir planorle uculup kac tane gokkusagi oldugu sayilacak….
Bir bucuk ay boyunca safari plan program arastirmasi yapildi, yorgunluktan olundu, bitildi, gozler sasi oldu, daha once gidenlere soruldu vs vs derken karar verildi, 22 gunluk Bir Afrika Destani isimli tura katilacagim Wild Dog Crazy Kudu safari firmasi ile.
Bu kez de viza isleri var tabii ki. Namibia vizesini safari firmasi halledecek, Botswana ve Zambia`nin Uganda`da konsoloslugu yok ama Namibia`dakilerin telefonunu aldim, gelince halledebilir miyiz diye. Problem yok dediler. Botswana, Namibia vizesini aldiysam bir gunde Botswana vizesi alabilecegimi, Zambia da sinirdan alabilecegimi soyledi. Tamamdir!
Tam safari firmasina odeme yapacagim gun sabahi, iskillendim. `Ben Turkum, bu kadar kolay olmamali hersey` diye. Tekrar aradim hem Botswana, hem Zambia konsolosluklarini, tam bir bastan asagi kaynar kazanlar olayi!!! Ikisi de demesin mi `Kim bilgi verdiyse yanlis vermis, yok oyle bi sey. Botswana vizesi iki haftada, Zambia vizesi 3 haftada cikar` diye! Benim safari grubu 2 hafta sonra yola cikiyor ama!!!
Tabii ki odemeyi yapmadim bu durumda. Botswana Konsoloslugundaki kiz bana gerekli butun belgeleri fakslayacagini, onlari doldurup geri gondermem gerektigini, Namibia`ya gelince de kendisini gormemi soyledi. Yassasin! Cok sevindim once ama belgeler bi turlu gelmiyor. Her gun ariyorum: `Lovisacigim, hani gelmedi belgeler?` `Aaaaa, gelmedi mi? Dur simdi gonderiyorum!!!` Bir hafta boyunca her gun ayni diyalog yasandi. Gondermiyor! Deliriyorum gibi oluyorum ama deriiinnnnn zen nefesleri almaya calisip `ya allah` deyip bir daha ariyorum, yok! Belgeler gelmiyor, Lovisa saskin, diyalog ayni!
Zambia`nin en yakin konsoloslugu Kenya`da. Telefon numarasini buldum, ariyorum, `bu telefon numarasi degisti` diyor. Devamli diyor! Kenya`nin Bilinmeyen Numaralarini ariyorum, ayni numarayi veriyorlar. Neyse, Kenya`daki bir arkadasim numarayi buldu, aradim, `gel basvur` diyor. E gidip basvursam cikacak mi hemen ki? Hayir, uc hafta! E ben uc hafta ne yapacagim Kenya`da? Isim var, gucum var! O zaman formu doldur, (Zambia`nin baskenti) Lusaka`ya faks cek. Eeee, sonra ne yapacagim? 3 hafta bekle… Devamli bir uc hafta bekle kismi var, bi tek onu anliyorum aslinda. `Formu ineternetten gonderseniz` dedim, olmazmis, orjinal belgeymis, orjinalini doldurmam gerekiyormus.
Kenya`daki arkadasim –hani gecenlerde ziyarete gitmistim- sayesinde belge Zambia Konsoloslugundan alindi, Ugandaya bana otobusle gonderildi. Meshur orjinal belgeyi bir gordum, yeminle soyluyorum fotokopi! Yani bana email etse ya da faks cekse, ben burdan daha guzelini print ederim.
Tabii tum bunlar olurken Zambia bir de demesin mi Zambia vizesi icin pasaporttan iki sayfa gerek diye. Benim pasaportta kalmis 4 sayfa! Bir de tum bu islerin arasinda pasaportu DHL ile Kenya Konsolosluguna gonderip yenilettim!
Bu kadar caba sonunda bayagi bir enerjim gitti ama asla yilmiyorum, Evliya Celebiyi aklima getirip `Seyahat ya Resulullah` deyip hirs-azim-istek uclusu ile her sabah baska bir yol denemek uzere `nasil nasil nasil` diye dusunerek ise geliyorum…
Bir Turkun seyahat etmesi Afrika`da bile ne kadar zor!Butun arkadaslarim istedikleri zaman istedikleri ulkeye gidiveriyorlar, ben –Turk, potansiyel terorist- nereye gitmeya kalksam `Halt!`
Aklima bir fikir geldi: Daha once yazisip da turuna katilmayi reddettigim bir safari firmasi vardi Guney Afrika`da, ordaki kizla –Annemarie- cok guzel guzel yazismistik, turuna katilmaktan vazgecip rezervasyonumu iptal ettirsem de severek ayrilmistik. O, onlarla safariye gitmem durumunda tum vizelerimi alcakti Guney Afrika`dan, orda tum konsolosluklar var. Ona bi email attim, ne kadar uzgunum, bi vize alamadim, yeni safari firmasi da hic yardim etmiyor falan… Bana demesin mi belgelerini tamamla, bana gonder hepsini vize basina 70usd karsiliginda bizim firma alir diye!!!! 3 vize 270 usd, viz gelir tiris gider, 9 Eyluldeki safariyi kacirdim ama safari firmasinin 30 Eylulde ayni safarisi bir daha var, bari onu yakalayayim!
Bir de tum bu dertlerin arasinda bir de mevsim problemi var. Ekim sonu Namibia ve Botswana`da yagislar baslayacak. Ama oyle boyle yagmur degil, 6 ay surecek… Kurak mevsimin sonu vahsi hayatin az kalan su baslarinda toplastigi zamanlar oldugu icin en guzel zamanlar. Uzun lafin kisasi bu son 30 Eyluldeki tura gidemezsem –safari firmasinin onceden belirlenmis hareket tarihleri var- 6 ay beklemem gerek! Ne hos!
Belgeleri ve pasaportumu yine sagolasi DHLe verdim, Guney Afrikadaki bir arkadasima-Iain- gonderdim, iletmesi ve parayi odemesi hem de aslinda gercekten Annemarie diye birisi var mi, hem de Annemarie beni sahipsiz sanip da papaportumu ve verecegim parayi abuk subuk islerde kullanmasin diye…
Dun Iain pasaportumu , parayi ve belgeleri Guney Afrika`daki Annemarie`ye teslim etti. Tur 30 Eylul`de. Bekliyorum.
Iain`e bir email gonderdim: `Do you think I will ever see my passport again?` (sence pasaportumu bi daha gorebilecek miyim?)
Yanit geldi: `We shall see???*` ( Gorecegiz???)
Bana sans dileyin!
*burada aslinda cinas yapti bana `gorecegiz` derken. Yani hem `evet, pasaportunu gorecegiz` hem de `bilmem, zaman gosterecek` gibisinden.
**Fotograf Aardvark safari firmasinin bir fotografi. Bir onceki entryde oldugu gibi bi gideyim, kendim cektiklerimle degistircem.

27 comments:

figoltx said...

Azimle ilgili birçok atasözümüz var. "Azmin elinden hiç birsey kurtulmaz."
"Azimle ..... betonu deler." vs,vs...
Bu sözleri arttirmak mümkün. Sen bu atasözlerimize layik bir Türk evladi olarak bence o vizeyi alip, güzel güzel yoluna gideceksin.

kıyak said...

ben yazının ortasında depresyona girdim.
ulenn saafarinin de vizeninde diye başladığım sövgüye, sana övgüyle bitiriyorum.
valla ben senin yerinde olsam!...
giderdim...
tabii canım, 1 daha nerelerde bulucaksın böyle 1 fırsatı.
hem söverim hem giderim:)

pigmelerle.dans.eden said...

2500 kisiyle 4500 telefon gorusmesi ve bir o kadar da email sonrasi yine gidemezsem, yaziklar olsun bana...

pigmelerle.dans.eden said...

hem en olmadi, ordan burdan calinti fotograflari Mantara rica ederim, benim icin fotoshopta bir araya getirir, her seyin onune bi Meltem ekledi miydi, al sana Zambia`da safari ;)

øττøṃαṉṡ said...

:)) valla azizim sizdeki azim ve hırs ve sabrı ben daha hiçbir bayanda görmedim desem yeridir. yılmak yok yola devam diyor güzel haberlerini bekliyoruz dört gözle..

kıyak said...

Senin iş mantarlamasın da:)

pigmelerle.dans.eden said...

Selam Osmanli,
senin kokpite vize cikmadi...
nereye bavurcaz?
-alistim ya basvurmaya ;) -

øττøṃαṉṡ said...

mailinizi bırakmanız yeterli :)) açıklama yazısındaki yorum bolumune :)

pigmelerle.dans.eden said...

Jambo Figoltx,
Az once bloguna baktim, megersem Kenyadan bildirirmissin.
Azcik da Uganda goreyim dersen, komsuculuk oynayalim derim.
Bu kadar yakin cografyada insanlarin ne kadar farkli oldugunu gorup cok sasiracaksin.
Tutaonana (hic belliolmaz :)

pigmelerle.dans.eden said...

Osmanli,
islem tamam.
vesikalik fotolari ayrica postaya verdim :)

ozgurr said...

yazının başlarını okur okumaz 'daha önce bazı bloglarda okudum zambia vizesinin 3 haftadan aşağı alınmadığını,sakın yanlış yapma' diye yazacaktımki, yazının devamında hatadan dönmüşsün.geçmiş olsn bu arada.

okyanus said...

okurken bunaldim,
bu kadar iskenceye deger mi?ben olsam vazgecerdim.:))

hatta alin safirinizi basiniza calin derdim:))

pigmelerle.dans.eden said...

Ozgur,
bundan sonra bir de sana sorcam ne yapayim diye :)
Gordugum ilk Zambialiyi dovecek kadar sinirlenmistimo gun ama simdi iyiyim.
Olmazsa pek hos zamanlari degil ama Zimbabweden gecerim. ama Victori selalelerini gorcem illa ki.

Okyanuscuk, (okyanus gibi bir kelimeninsonuna da hic gitmedi `cik` eki)
dur dur... ben iyiyim. bak bi gideyim o zaman dersin iyi ki gitmissin diye. cok guzel olacak o safari :)
Sevgiler,
Meltem

Arzu Çur said...

Tura katılma hikayesi turun kendisinden bile daha maceralı olmuş. Patlamış mısır elimde filmin mutlu sonla bitmesini bekliyorum.

Ebru said...

http://www.vivon-dio-ggi.blogspot.com/ Yepyeni bir blog, güzel anlatımlar olacağına inanıyordum, nitekim ilk yazısıyla varlığını gösterdi. Belki destek olmak istersiniz.

Ebru said...

Meltem merhaba, Kampala'dan hızla siteyi ziyaret eden sen olmalısın. Bu kadar çabuk olacağını düşünmemiştim. Sürekli seni okuyan biri olarak kendi blogumun da reklamını yapmalı mıyım acaba sana ;)

pigmelerle.dans.eden said...

Selam Ebru,
bazen sasirtici suratlere ulasabiliyor hizim, ama kirk yilda bir :)
Bazi bloglarda kimin nerden girdigi bilgisi akiyor ya, tak diye armut gibi orada siritiyorum Kampala`dan birisi bu bloga girdi diye... Melteeemmm, sobeee!!! der gibi. Caktirmadan bi sey okuyamiyorum :)

Ebru said...

Eveet bugün tam bir sobe oldu, çok seviliyor olmandan kaynaklanıyor galiba hepimiz blogumuzda Kampala'nın akışını görmek istiyoruz. Seni takip etmek kadar tarafından takip edilmekte güzel...

Sevgiler.

Desertwind said...

Inanmiyorum!Sabrina hayran kaldim, hatta korktum senden...hadi yolun acik olsun, yagmurlar gelmeden git ve bir suru guzel macera ile don:)

tavsan said...

Nooldu var mi bir gelisme vizelerin konusunda? Hallolur o merak etme. Herhalde Guney Afrika'da gorece daha duzgun isliyordur bu isler.
Ya bi de Tanzanya'da sinirdan vize alinabiliyor mu gercekten? Bunu bi arastirayim ben internetten. Bizim turla ilgili de gelismeleri heyecanla bekliyorum!

pigmelerle.dans.eden said...

Sagol Ebru.
Desertwind, sabrim beni degil karsimdakini catlatir ;) -cok havalioldu bu laf beee-
Tavsancim, Tanzanya konusuyla yarin ilgilencem. vize konusu hakkinda ise Tanzania High Commissioni aradim, sinirdan verilmiyor dediler ama soyleyen kisinin sesi bana pek guven vermedi, ben gidip bi de gozlerinin icine bakacam, bakislari guven vercek mi diye. sana ayrica haber etcem, merak etme...

ozgurr said...

ben araştırmıştım;mart başından itibaren sınırdan alınabileceği yazıyordu ,ayrıca istanbul daki fahri konsolosluğu aradım ve onlarda teyit ettiler.yarın bileti almaya gideceğim ve oradanda teyit ettireyim.sonuçda acentaların ekranında vize istenip istenmediği veya havaalanında alınıp alınmadığı gibi bilgiler mutlaka oluyor ve güvenli.

ruhdagı said...

Yahu, karadn gemi geçirip Viyana kapılarına dayanmış br milletiz var mı hemen pes etmek. Benim inancım tam arkadaş, inşallah 30 eylülden sonra uzun uzun yazacaksın bizde okuyup millet neler yapıyo diye geviş getircez oturduğumuz yerden :)
selamlar, kolaylıklar.

pigmelerle.dans.eden said...

Cok hossunuz hepiniz!
Aslansin,
kaplansin,
yaparsin!
Ceddin deden,
Neslin baban!
diye beni doldurusa getiriyorsunuz ya Kongoya dagdan yuruyerek girdigim gibi Zambia`dan vizeyi zamaninda almazsam, yuzerek gitcem galiba :)
Insallah!

ozgurr said...

sabah göndermiştim mesaj;ama ulaşmadı sanırım.en son,en kesin,en net ve en güvenli bilgi:tanzanya vizesi sınırdan 50 usd karşılığı temin edilebiliyor.havayolundan da teyit ettirdim ve bileti aldım.

ahmet said...

http://www.turafrika.com/malawi2.htm

pigmelerle.dans.eden said...

Ahmet,
ne guzel bulmussun Turafrika`yi.
ali`yi tanirim, Ugandada bulustuk turunu yaparken,
sonra da Istanbulda bulustuk.
Websitesinde benden de bahseder hatta ;)
Dur onun blogundan bir parca koyayim, hatta senin onerdigin parcayi koyayim :)

Ozgur,
harikasin!
umarim cok guzel gecer Zanzibar tatilin... gerci guzel gecmemesi icin cok ugrasmak lazim :)