Tuesday, August 26, 2008

Tanzanya Yolcusu Kalmasin: Serengeti`ye, Zanzibar`a Bir Iki!



Bir arkadasimin -Asli- ricasi uzerine Tanzanya icin Seker Bayrami veya Kurban Bayramina sigdirilip azcik da kenarlardan tasirilacak bir safari programi yaptim. Bi suru safari firmasiyla bir aydan uzun sure yazisip, canlarindan bezdirip tur planini nihayete erdirdim.
Hazir yapmisken neden paylasmayayim herkesle dedim.

Pigmelerle de dans et, dans et, bir yere kadar. Ben de gidecegim bu tura. Maasailerle dansedeyim azcik :)

Asli (http://cookosh.blogspot.com/) eski ekibimde beraber calistigim, cok seker, cok marifetli, her eve lazim bir arkadasimdir. Ona bugun su emaili gonderdim. Kendi safari grubunu kurmak isteyenler veya bu blogda bir araya gelebilenler icin de ayarlayabilirim.

Bu isi amator olarak ve hatir icin yaptigimi animsatmak isterim. O yuzden istediginizi sorabilirsiniz. Zaten farkina varacaksiniz, yazisma da fazlasiyla seffaf.

Serengeti`den Zanzibar`a Tanzanya: 10 gün
Kendi belgeselini kendisi çekmek isteyenlere...
`Henüz balayi yapmadim` ya da `Yaptım ama...` diyenlere...
Dünyanin en görkemli savanlarında, efsanevi Maasai`lerin Serengeti`sinde Büyük Beş`in peşinde geçen bir haftadan sonra Hint Okyanusunun en güzel adalarından baharat adası Zanzibar`ın beyaz kumlarında dinlenin…


TUR PROGRAMI
1. Gün: 3 Aralık: Istanbul-Tanzanya Kilimanjaro Havaalani
-Tanzanya Klimanjaro Havaalanına iniş ve geceyi Arusha`da İmpala Hotel`de geçiris
-Otele geliş saatine göre safari hakkında brifing alınması bugün gerçekleşebilir veya ertesi gün sabaha kalabilir.
-Impala Hotel’de ilk gün Oda ve Kahvalti dahil.

2.Gün: 4 Aralık: Tarangire Doğal Parkı (Arusha-Tarangire:120 km)
-08:30da Tanzanya`nın en büyük 3. doğal parki olan Tarangire`ye doğru yola çıkış
-Öğle yemeği paket olarak alınacak.
-Parka girer girmez safari
-Konaklama: Tarangire Roika Tented Lodge (Tam Pansiyon)
-İlgili linkler: www.tarangireroikatentedlodge.com/
-Park Hakkında: Antiloptan diğer büyük kedi çeşitlerine kadar çok çeşitli vahşi yaşam görmenin olası olduğu bu parkta Baobap ağacları altında güneşten kaçınmaya çalısan hayvanlar haricinde doğal parktan geçen nehir nedeni ile fil sürülerine rastlamak mümkün olacak. Kuş çeşidinin de 500ü geçtiği parkta Roika Lodge’a bir kaç km uzaklıkta olan Barungi Tuz Gölü’nde Namibya üzerinden göç etmiş flamingo sürülerini görmek mümkün.

3. Gun: 5 Aralik: Serengeti Dogal Parki (Tarangire-Serengeti: 230 km)
-Güneşin doğuşu ile beraber -özellikle aslan görebilmek için erkenden- safariye çıkış
-Öğleden sonra Serengeti’ye doğru yol alış
-Konaklama (Tam Pansiyon) Serengeti Sopa Lodge veya Seronera Wildlife Lodge
-İlgili linkler: http://www.sopalodges.com/serengeti/home.html
http://www.hotelsandlodges-tanzania.com/tanzania-hotel-and-lodges-seronera-wildlife-lodge.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Wonders_Of_The_World
-Park hakkında: Serengeti dünyanın en büyük ve en uzun kara yolu ile yapılan göçüne ev sahipliği yapar ve yılda iki kez gerçekleşen bu göç, yaklaşlık 2.5 milyonun üzerinde antilop cinsinin ve onları takip eden yırtıcı hayvanın Masai Mara (Kenya) ve Serengeti arasında yer değiştirmesi ile gerçekleşir. Bu meşhur göç, dünyanın 10 doğal harikası arasındadır. Serengeti, en az Serengeti kadar meşhur olan Maasai Kabilesinin dilinde ‘Sonsuz Düzlük” demektir. Tipik Afrika silüetinin vazgeçilmezi olan Afrika akasyalarının süslediği bu gerçekten sonsuzmuş gibi görünen savanlar, kuşkusuz dünyada eşi benzeri bulunmayan çeşitte bir ekosistemi ile Afrika’nın vahşi yaşam konsantrasyonu en yüksek doğal parkıdır. 13 bin Km2 ile büyüklüğü Kuzey İrlanda kadardır.

4. ve 5. Gun: 6 – 7 Aralik: Serengeti Dogal Parki
-Özellikle Serengeti`nin etoburlarını görebilmek için sabah çok erken safari
-Safarimizi kesintisiz yapabilmek ve bu “sonsuz düzlüğün” uzak noktalarına erişebilmek için paket öğle yemeği
-Konaklama (Tam Pansiyon) Serengeti Sopa Lodge veya Seronera Wildlife Lodge


6.Gun: 8 Aralik: Serengeti - Ngorongoro Krateri Dogal Parki (145 km)

-Erken kahvaltı sonrası safarimizi yaparak Serengeti ekosisteminin en mucizevi parçası olan Ngorongoro Kraterine doğru yola çıkış
-Yol üzerinde Olduvai Gorge Muzesi ve Maasai koyu ziyareti (isteğe bağlı)
-Konaklama (Tam Pansiyon) : Ngorongoro Wildlife Lodge veya Ngorongoro Sopa Lodge
-İlgili linkler: http://www.sopalodges.com/ngorongoro/home.html
-Park hakkında: Önceden Serengeti ile birleşik olan Ngorongoro Krateri Doğal Parkı, 600 metre derinliğinde ve 265 km2 genişliğinde çökmüş bir kraterdir. Çökmeden önce Kilimanjaro Dağından da yüksek olduğu tahmin edilmekte. İçinde değişik bitki örtülerinin varlığı nedeni ile (nehir, göl, bataklık ve savan) bu küçük bir alan, 20 000 – 30 000 arası vahşi hayvanın devamlı yerleşim yeridir. Gerçi hayvanlar doğal parka girip çıkmaktadır ama kendi kendine yeterli gelen flora ve faunası ile her daim vahşi hayatla dolu bir çanak gibidir. Hala yerlilerin sürülerini aslanlardan ve diğer yırtıcı kedilerden koruyarak otlattıkları parkta, sürüye karışan zebraları kovalayan korkusuz Maasaileri görmek mümkün. Bu park, soyu tükenmek üzere olan Siyah Gergedan’ın ender olarak doğal yollarla üreyebildiği güvenlikte doğal parklardan biridir.
Olduvai Gorge ise ünlü antropolog Marie Leakey’in 3.7 milyon yıllık olduğu tahmin edilen insana en benzer ve en eski ayak izini bulduğu vadidir. Yıllarca volkanik patlamalar neticesinde oluşan katmanların arasında 1.8 milyon yıllık maymunumsu insan kafa tası da buradadır.
Maasai Köyü ve Olduvai Gorge müzesi isteğe bağlı ve ekstra ücrete tabiidir.

7. Gun: 9 Aralik: Ngorongoro – Manyara Golu Dogal Parki (70 km)

-Kahvaltidan sonra ağaca tırmanan aslanları ile ünlü Manyara Gölü Doğal Parkına doğru yola çıkış

-Bu gece bir Masai köyü şeklinde yapılmış olan E-Unoto’da konaklama
-İlgili linkler: http://www.maasaivillage.com/
-Park hakkında: Manyara Gölü etrafında olduğu için kuş hayatı çok zengin olmakla birlikte fil, buffalo ve babun sürülerinin sık rastlandığı bir doğal parktır. Özellikle ağaca tırmanması ile ünlü aslanları görülmeye değerdir.

8.Gun: 10 Aralik: Manyara Golu-Arusha- Zanzibar
-Erkenden başlanan safari ve öğle yemeğinden sonra Arusha`ya varış
-Zanzibar`a uçuş ve havaalanında karşılanip konaklama yerine doğru yola çıkış
-Konaklama bugünden itibaren yarım pansiyondur.
-İlgili linkler: http://www.encounterzanzibar.com/mnarani_beach.htm
http://www.africanmeccasafaris.com/zanzibar/beachhotels/mnaranibeachcottages.asp
http://www.encounterzanzibar.com/arabian.htm
http://www.encounterzanzibar.com/bahati.htm
http://www.encounterzanzibar.com/breezes_beach_beach_club.htm

9. 10. Ve 11. Gun: 11-12-13 Aralik: Zanzibar
Türkiye`ye dönüş uçağına göre 13 Aralık veya 14 Aralıkta Arusha`ya geri dönüş
Zanzibar hakkında: Zanzibar kuşkusuz dünyanın en güzel adalarından biridir. İsterseniz Stone Town’ın dar sokaklarında kaybolursunuz, isterseniz pudra gibi ince ve bembeyaz kumsallarda dinlenip kristal görünümlü sularda yüzebilirsiniz. Baharatları ile ünlü adada isterseniz Baharat Turuna çıkar, isterseniz köle ticaretinin bir zamanlar vazgeçilmez yükleme yeri olan adadaki bu zalim ticaretin izlerini takip edersiniz.

GENEL SARTLAR

Safari fiyatı hakkında: Safarinin fiyatı grupta kaç kişi olduğuna göre değişkenlik gösterecektir. Beraber araba kiralamanin masraflari (rehber, benzin, arac dogal park giris ucretleri, araba gunluk kirasi vbg) kisi adedi arttikca dusecektir. Konaklama yerlerinde kesin rezervasyon sırasında da fiyat farkı oluşabildiğinden de küçük fiyat farklılıkları olabilir. O yüzden grup kişi adedi belli olduğunda fiyatlar kesinlik kazanacaktır. Safari kisminin fiyati 1600-1800 usd arasidir. Farkin nedeni ise rezervasyon yapilirken ornegin E-unoto (Manyara golu dogal Parkindaki konaklama) cok ozel bir konaklama yeri oldugu icin yer olmasi halinda oranin fiyati daha yuksektir. Bu verilen fiyatlar grubun 6 kisi olmasi durumundadir.

Zanzibar konusunda açıklama: Kilimanjaro-Zanzibar arası havayolu ile 215 usd civarıdır. Konaklama için ise linklerden seçim yapılabilir. Bu yerlerde konaklama ortalama adam başı (Oda ve Kahvaltı) 50 usd civarıdır. Yapılan seçime göre hangisinde kalınacağına karar verilecektir. Kilimanjaro’dan Zanzibar’a 9. veya 10.gun gecilmesi Impala Hotel’in de adam başı fiyatının 50 usd olması nedeni ile fiyatta farklılık yaratmayacaktır. Ozetlemek gerekirse Zanzibar`in 3 gece konaklama ve ucak masrafi toplami 465 usd civari olacktir.

Gezinin toplam masrafi: Safari ve Zanzibar kismini topladigimizda bu 10 gunluk safari ve kumsal tatilinin toplam masrafi 2,065 – 2,265 usd arasi olacaktir. Ozellikle safari kisminda tum gun boyunca su ve digger icecek haric hic para harcamaniza gerek yoktur. Zanzibar`da ise hareket ozgurlugu saglamak adina konaklama Oda-Kahvalti olacaktir. Gunluk 20-30usda diger iki ogunu de saglamak mumkundur.

Rezervasyon: Toplam ücretin %25i depozit olarak alınır ve tur başlamadan 1 hafta önce de kalan %75in ödenmesi gerekmektedir.

Fiyat: Fiyata -Turkiye Tanzanya ucusu haric- her şey dahildir: Bütün geziler (Maasai köyü ziyareti ve Olduvai Gorge Müzesi girişi hariç), Tam Pansiyon konaklama (sadece ilk gün Arusha’da ve son 3 gün Zanzibar’da konaklama Oda ve Kahvaltıdır), yiyecekler, ulaşım, benzin, rehber. İçecekler, kişisel seyahat sigortası, viza ucreti, bahşişler, Türkiye-Arusha-Türkiye uçak bileti ve diğer kişisel harcamalar fiyata dahil değildir.

İptal etme: Turdan müşteri tarafından vazgeçilmesi durumundan depozit geri ödenmez. (Ben safari firmalarinin yalancisiyim.)

Ulaşım: Safari sırasında dört çeker ve tepesi açılabilir araçlar sağlanacaktır. İngilizce bilen yerli rehber bulunacaktır. (Ben de gidecegim icin bir de ben varim :)

Konaklama: Konaklama ücretleri bir odayı iki kişinin paylaşması esasına göre fiyatlandırılmıştır. Tüm odalarda özel duş ve tuvalet vardır. Tek kişilik odalar ekstra ücret karşılığı sağlanabilir.

Turda değişiklik yapılması: Tur firması şartların gerektirmesi nedeniyle turda değişikilk yapabilir. Fiyatlar şu an için geçerli tarifeler ışğında hazırlanmıştır. Ratslanan bir durum olmamasına rağmen tarifelerde değişiklikller olması durumunda bilgilendirilerek fiyatta değişiklik olabilir. (Hic sanmiyorum, hic gormedim.)

Not: Doğal Parklar, hayvanların kendi doğal şartlarında yaşadıkları yerlerdir ve asla bir hayvanat bahçesi değildir. Rehberlerin uyarıları dikkate alınıp sağduyulu davranıldığı sürece risksiz bir deneyimdir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER:
4 yıldız konaklama tesislerinde kalacağınız için pek çok gereksiniminizi karşılamak mümkün olacaktır. Ama yine bir doğal parkta olacağınızı aklınızda bulundurmanızda fayda var.
Yanınıza almanızı tavsiye ettiklerimiz: (Özellikle safari sırasında)
-Şapka
-Özellikle Ngorongoro’da gece hava soğuk olacağı için bir polar
-Parlak renkte olmayan, pamuklu tshirtler, gömlekler
-Rahat ayakkabılar
-Güneş kremi
-Sivrisinek ilacı
- Dürbün
-Fotoğraf makinesi
- Kuru sabun ( El dezenfekte sıvısı)
-Islak ve kuru mendil
-Yedek lens ve lens solüsyonu
-Hele siz bir karar verin, daha yazarim :)


Sağlık konusunda:
-Sıtma: Seyahata gelmeden önce başlamak üzere koruyucu sıtma ilaçlarını almaya başlamak gerekmekte. Lütfen hangi sıtma ilacını bulduğunuza göre doktorun tavsiyesine uygun olarak alınız.
-Konaklayacağınız ve yemek yiyeceğiniz yerler, dünyanın dört bir yanından gelen turistlerin kaldığı temiz ve kaliteli yerler olduğu için yemek ve hijyen konusunda sıkıntı çekilmesi beklenmemektedir.

-Ayni geziyi kamp yaparak gerceklestirmek mumkun, oylesi cok daha ucuz tabii ki.

Pigmelerle dans edenle Maasai dansi ogrenmek isterseniz, buyrunuz :)

Gorusmek uzere :)

Not: Fotograflarin hic biri benim degil, kullanmak icin copyrightim var ama. Ayrica soz: Daha guzelini cekip gelecegim safariden. Cok felaket, yeni bir makine aldim. Deli fotograflar cekme planlarim var :)

33 comments:

Ozge said...

selam,
sanırım daha once hic yazmadim size..klasik olacak ama iyi okuyucularınızdanım ve bu safari planına resmen agzımın suyu aktı :)))
bu sene olmasi mumkun degilse bile, seneye derhal para biriktirilecek ve hem sizinle tanısılacaki hem kedileriniz ve kopeginiz mıncıklanacak (legenli yazınıza bayılmıstım resmen) hem de safariye cıkılacak.nokta.
sevgiler,
ozge

NEW YORK MUHTARI said...

Insallah bir daha ki sefere ben de katilabilirim, okul bitti nasilsa. :-))

Yeni kameranin becerilerini en kisa surede gorebilmek dilegi ile...

boundless said...

Merhaba;

Ben de blogunu birkaç kez baştan sona okuyarak, Afrika kıtasını görmem gerektiğine ikna olmuş, hatta eşimi de ikna etmiş biriyim:) Bu sene değil de önümüzdeki yıl planlıyoruz inşallah. Safari fiyatlarını merak ediyordum da net bir rakam bulamamıştım, verdiğin iyi olmuş, şimdi daha bir somutlaştırabilirim kafamda. Bir de ulaşım için önerebileceğin havayolu var mı? Benim baktığım kadarıyla THY ile veya Dubai üzeri aktarmalı uçuşlar vardı (Arap Emirliklerinin havayolu şirketiyle idi sanırım).
Size şimdiden iyi gezmeler diliyorum, tabi özge gibi benim de ağzımın suyu akarak:)

figoltx said...

Selam, 7-9 Eylül arasi Nairobi'den Dar-el Salam'a is için geçecegiz. Bu sefer safari programi yapamiyoruz, hemen geri dönüp Nairobi'ye yerlesme islemlerimize devam etmeliyiz. Harika bir bayram programi yapmissin. Kesinlikle benim için harika bir rehber bundan sonraki Tanzanya gezilerim için. Tatil dönüsü yazilarini merakla bekliyorum. Figen

burK@ said...

meltem selamlar
inan aksam okudum yazamadım benimde agzımın suyu aktı :)))
dusundum ıhh olmuyor
cocuklar okul vs. seneye onlarla disari gitmeyi dusundugumden bilemiyorum, bencillik edip onlari birakip gidemem simdi :)
gitsem geri donmem biliyorum :P

pigmelerle.dans.eden said...

Selamlar,
agzinizin suyunun akmasi da bir baslangic, bir niyet gostergesi...
`O ne yaa? hayvan mi avliycaaniz?` diyenler de cikabilir/cikar cunku ;)
Istediginiz zaman yardim edebilirim. Bi suru tanidik oldu cunku artik buralarda.
Buna gidecegim ama gelecek sene gidebilir miyim bilmiyorum.
Ozge,
seneye ugandaya gel, beklerim.
Muhtar,
hadi basla para biriktirmeye...
Kamp yaparim dersen daha az biriktirirsin, cunku konaklama cok farkettiriryor fiyati.
Boundless,
Arap Emirates aktarmasi cok uzun, en iyisi ve kestirmesi Misir Havayollari diye biliyorum ama kontrol etmekte fayda var.
Figoltx,
Nairobiye yerlesiyorsan gezecek bi suru yerin olacak zaten. Nairobi icinde hele vahsi yasam yetimhanelerinde ellerinle sevebiliyorsun yavrulari :) Ben de Nairobide olsam hafta sonlari oralarda gonullu calisip biraz vahsi yasam severdim ;)
Burhan,
Ne diyeyim arkadasim ben sana??? Bir gun bir sekilde insallah!
Cocuklar buyuyunce gel :)
Sevgiler herkese
Meltem

özlem said...

neden yapıyosun bunu yaa
çok çok çok istiyorum sende biliyosun ve fiyatda çok iyiymiş ama şimdi gidemiyorum
napım şimdi başka bahara

arzu said...

çok güzel bir dünyanız var. :)

kutup zencisi said...

benim de suyu aktı ağzımın yavrucum :))

bizim için de yap bi organizasyon ama takım halinde gideceğiz...ben gökhan olmadan gitmem oralara, o daha deneyimli doğal yaşam konusunda, korur bizi :))

anlatmıştınya bir hikaye, gökhan odun toplamaya falan gitmiş de gidememiş hani :))

yaw neyse şu vahşi ördeklerin anavatanını, doğal yaşam alanlarını gerçekten çok görmek istiyorum...sen benim için para biriktir, ben gelir katılır sizi şereflendiririm yavrucum :))

öptüm bebeğimmm...

pigmelerle.dans.eden said...

bana bebegim falan deme, bebegim...

ne zaman gelcen diyoruuummmmm????

zeragbi said...

Hello from Bosnia, nice blog

zeragbi said...

selam from Bosnia

inciK said...

Benim Aslan ile Kaplan'imi da getirebilir miyim Meltem teyzeleri? Saka bir yana, biraz daha buyusunler, hep beraber gelecegiz safariye. Simdilik bakip bakip hayallenmelerle yetiniyorum sahsim olarak.
Sevgiler

halimdenhali said...

.) güzel bir tasarım ancak çoğumuzun buna imkanı yok gibi. umarım sayınız elverirde gruplarınızı çoğaltır güzel bir safari gerçekleştirir ve bizlerle paylaşırsınız .)

asıl pigmelerle dansı böylece keşfetmiş oluruz...

tekrar özverili maceranızda size mutlu anlar diliyorum.

pigmelerle.dans.eden said...

Aslanli kaplanli ne guzel olurdu :) Yabancilar cocluk cocuk geliyorlar, sadece ciftlesen hayvana denk gelince gozlerini kapatiyorlar ;) malum, fil, aslan falan bunlar dehset manzaralar olabiliyor...

Hslimdenhali,
ben zaten gidecegim, baska gitmek isteyen olursa diye yazdim :)
Bir de ben pigmelerle burda dansediyorum, allahtan boyum da yetiyor onlarla dansa.
Ama Tanzanyada pigme yok, aksine Masailerin yaninda ak koyunkara koyun ortaya cikacak, cok bi uzunlar...

su Bosnaliya bi hatir sorsam mi ki? nerden dustuyse buraya ;)

Tolga Gümüştekin said...

Ah bee, her seferinde parasız zamanıma denk getiriyorsun ya şu işleri alacağın olsun. Zaten sen ilk gittiğinde de böyle olmuştu :))
Meltemcim selamlar İstanbuldan, ve de katılanlara iyi eğlenceler.

tavsan said...

Ya Meltem ben aslinda istiyorum gelmek ve bu guzelligi sevgili kocamla paylasmak istiyorum ama kendisini ikna edemiyorum; Afrika'yi guvenlik acisindan cok riskli buluyor (maalesef dogal olarak). Oysa bana gore senin gidecek olman bile buyuk bir arti.
Belki sen benim kocayi ikna edici birseyler daha yazabilirsin. Umudum sensin Meltem, yaz bisiler de biz de gelelim. Bana email da atabilirsin: tavsan1@gmail.com

tavsan said...

Meltem sana bir onceki yorumumu yazdiktan hemen sonra cok heyecanli birsey oldu: sevgili kocam cayma hakkini sakli tutarak ikna oldu. "Sor bakalim" dedi ne zaman kesin kayit olmak gerekiyormus? !!!
Email adresini yorumlarda vermistin sanki ama bulamadim, eger bana emai atabilirsen cok sevinirim: tavsan1@gmail.com

berrin açılmış said...

gezinin zanzibar bölümüne takıldım kaldım...ölmeden gidilip-görülmesi gereken yerler listemde
keyifli tatiller diliyorum

dide said...

bigün kendi kararlarımı kimse karışmadan verebildiğim zaman ben de yapıcam.

Ali said...

heyooooooooooo.. ihtimal dehilinde... bir kaç hafta içinde kesinlik kazanır. Skala ibresi artı tarafta duruyor :)

pigmelerle.dans.eden said...

Once bir hatirlatma:
Amman ha, Tanzanya ve hele de bizim gidecegimiz yerler cok guvenli. Ben kimseyi tehlikeli yerlere goturur muyum? Once kendi basima gider bakarim, bir durum var mi diye, ondan sonra ;)
Yok yok, hic endise edilecek yerler degil gittigimiz yerler. Hem vahsi hayat bakimindan, hem de diger guvenlik (hirsizlik, arsizlik, nursuzluk acisindan) hic bir risk yok.

Bir de Zanzibardan burda yazdigim tarihte doneceksiniz diye bir sart yok. Isteyen bir hafta kalir, ona gore rezervasyonu yapilir. Isteyen Zanzibar kismini atlar. Isteyen de benimle Uganda`ya doner ve azcik misafircilik oynariz.

Tolgacim,Berrin ve Dide
Insallah bir gun :(

Tavsancik,
sana yanit yazdim. insallah gorusmek uzere???

Ali,
haber bekliyorum!

psikopatKedi said...

çok egzotik bi tatil. Süresine bakınca fiyatıda çok iyi aslında. Belki ilerde düşünürüm böyle bişeyi

ozgurr said...

ramazan bayramında zanzibar dayız.kampala ve ankara da karşılaşamadık ama o tarihde oradaysan görüşebiliriz ve varsa siparişlerini getirebilirim.qatar havayolları ile ist-dar es salaam-ist rezervasyonumuz var.27 eylül-3 ekim arası.

pigmelerle.dans.eden said...

Selam Ozgur,
ben o tarihlerde vize almayi becerebilirsem, Namibia`dan Botswana`ya dogru Kalahari colunu asiyor olabilirim :)
Cok guzel gecer umarim.
Bslikcilarla anlasirsaniz cok ucuza istakoz ve karides alip alerji olana kadar deniz mahsulleri yiyebilirsiniz haa... Tavsiye olunur :)

pigmelerle.dans.eden said...

Psikopat kedi,
mutlaka dusun ilerde...
pisman olmayacaksin.

ozgurr said...

bu arada mart ayından beri türk vatandaşlarının tanzanya vizesini sınırdan alabileceğini de belirteyim.

pigmelerle.dans.eden said...

bir arkadasim demisti de inanmamaistim :)
E ben devamli Zanzibara giderim o zaman :)
Yassasin!

ozgurr said...

birde eylül sonu ekim başı zanzibar da hava nasıl oluyor.bir iki yere baktım ve yağmurlu olduğu yazıyordu ama doğru olmadığını umuyorum.

pigmelerle.dans.eden said...

Selam Ozgur,
ben zanzibara aralik ayinda gittim daha once, simdi de aralik olacak. internette ne derse ben de onun yalancisiolacagim icin bilemiyorum :( ama hava soguk olmaz yagmur yagsa bile. bulutlu havada bile gunes fena yakiyor...

Nalan Ünal said...

Güzel muzungu!
Çok keyifli bir kitap okur gibi okuyorum tüm yazdıklarını.

2005 temmuz ayında yazdığın ilk yazından başlayıp 2008 ağustos ayına gelmem 3 gün sürdü. Ama şöyle "pole pole" cinsinden, içime sindire sindire okudum:)

Gümüş sırtlılar, agama kertenkeleleri, leoparlar, pigmeler, beyaz yengeçler, okyanus yıldızları, zürafalar, impalalar, pembe flamingolar, beyaz gergedanlar, sirtlanlar, yetimhanedeki o güzelim çocuklar,
boda bodalar, bikajolar,maperalarla süslü 3 güzel gün. Sanki okumadım da bizzat yaşadım. Bana bunları yaşattığın için sana çok teşekkür etmek istedim. Sağol Meltem. Kendime o kadar çok yakın hissetmişim ki hiç görmediğim bir kişiye yazarken siz değil de sen diye hitap ediyorum.:)İçimden öyle geldi.

Bu arada aralık ayında bu güzelim tura katılacak olanlar Meltem'e simit, kitap, antep fıstığı, sucuk ve tulum peyniri götürmeyi UNUTMASIN:)

pigmelerle.dans.eden said...

Nalan,
agzindan bal damliyor! siir gibi kelimeler bunlar: sucuk, kitap vs vs... Hele hele simit falan derken ben fena oluyorum.

Tur arkadaslarim,
Okuyorsunuzdur insallah!

Papillon said...

Selamlar,
Blogunla Tanzanyada safari planlaması yaparken ve bir yandan da bir sürü safari firması ile yazışırken haberim oldu. gerçekten bu memlekette çok az insanın cesaret edebileceği ama bir o kadar da senin açıdan keyifli olduğunu düşündüğüm bir hayat yaşıyorsun. Umarım hayat senin için hep böyle devam eder. Mail adresini bulamadığım için buraya yazıyorum. safari ile ilgili bazı sorularım olacak. mail adresim styavuz@yahoo.com. bana boş bir mail atarsan çok memnun olurum. Bu yorumu da istersen hemen silebilirsin. Sevgi ve selamlar
papiblue.blogspot.com