Saturday, August 09, 2008

Killi Limon yani Hairy Lemon


Arkadaslarimdan duyuyordum, Jinja`da Hairy Lemon diye bir yer varmis, cok guzelmis. O kadar cok guzel yer var ki `haa, tamam tamam` deyip geciyordum. Sonunda uc kiz arkadas gitmeye karar verdik. Sadece bir tane bungalov varmis, gerisi yatakhane gibiymis, cadir da kurabilirmisiz. Bungalovu ayarladik.
Normalde Jinja-Kampala arasi yol, Uganda`yi Kenya`ya baglayan yol oldugu icin kamyonlarla, tirlarala doludur. Bir de Azrail gibi, saatte 20 km hizla giden, gece gunduz seker kamisi tasiyan, hic bir fari ve reflektoru calismayan, yukunu doke saca tasiyan kamyonlarla dolu hic sevmedigim bir yol.
Telefon edip biraz telefonda anlamaya calisiyorum nereye gidecegimizi. Anlasildi ki o yol degil, daha kirsal kesimden, bir yan yoldan gidecegiz. Yasasin! Sonra bir de Hairy Lemon internet sitesinden yol tarifi print ediyorum. Ama tarif bir garip. Ornegin `Kayunga kasabasi cikisinda catisi, levhasi ve binasi olmayan bir Caltex goreceksiniz` diyor. Caltex bir benzin istasyonu zinciri. Simdi bu istasyonun catisi, levhasi, hic bi seyi yoksa biz bunun varligini nasil anlayacagiz? Ya da `Mukwano mahallesi cikisinda Kayunga tarafina donun` diyor. Mukwano kasabasi bitiyor ama biz levha goremiyoruz. Sonra Mukwano mahallesinin dumduz giden bir yol kiyisinda kurulmus oldugunu anlayip tek donus olan yerden donunce tamami paslanmis bir levhada hayal meyal Kayunga yazdigini goruyoruz. Tek bir harf dahi okunmayacak kadar pasli, gercekten o levhada Kayunga yazdigina emin degilseniz, asla Kayunga diye okunamayacak bir levha. Hadi cok caresiz kalirsak halka sorariz degil mi? Bana kalsa, yerli halk hangi gezegende yasadigimizdan haberdar degil. `Kayunga nerde?` diye yavasca yaklasiyoruz bir gence, belli ki bilmiyor, ama susup gulumsuyor. `Uganda`dayiz, onu biliyorsun degil mi?` diyorum. Guluyor. `Merhaba Ugandali, biz dostuz` diyorum, ona da guluyor ama Kayunga nerede bilen yok!
Nerede yasadigini bilmeyen gencle konustuktan 10-15 km sonar Kayunga`ya giriyoruz. Bu arda Hairy Lemonu ariyoruz `Bizi merak etmeyin, geliyoruz haa` diye. Telefondaki ses israrla saat 18:00den once orda olmamiz gerektigini, yoksa Hairy Lemona giremeyecegimizi soyluyor. Delirmis galiba diye dusunuyoruz.
Neden sonra birdenbire bir Hairy Lemon levhasi gozumuze caliniverdi. Levhanin tam yaninda ayakta duran cocuk megerse levhaya sarilmis, tamamen kapatmis, gelen geceni seyredermis. Gulmekten katiliyoruz artik IValentina, Sarah ve ben. Ilahi! Saka gibi!
Saat 17:45te nehrin kenrainda bir yerde arabayi park ettim. Etrafa bakiyoruz, kucuk bir jant kapagi ve yaninda bir metal cubuk asili olan bir cardak goruyoruz. Bunlarin bir fonksiyonu olmali diye usunup metal cubukla jant kapagina tangir tungur vurmaya basliyorum. Tam onumuzdaki nehir ustundeki yagmur ormani minyaturunun arasindan bir kano cikiyor bize dogru… Megersem bizim Hairy Lemon bu adaymis! Hava kararmadan bu yolculugu yapmak daha risksiz olacagi icin telefondaki adamcagiz israr eder dururmus!
Kanoyla girilmez gibi gorunen agaclarin, sazliklarin arasindan girince gozlerimize inanamiyoruz: Kucucuk bir kumsal, kucucuk bir lagun, gunesin son demlerinin keyfini cikaran, guneslenen bir kac kisi… Nasil da saklanmis butun bu serap bir kucucuk adaciga?
Bungolovu gorunce iyice kendimizden gectik. Dus, tuvalet yok ama yogun calilik ve agaclik bir alanla cevrili, hatta Nil`in kucuk bir kolu bungalovun onunden geciyor. Anladik ki taslarla kucuk bir set insaa edersek, dus veya tuvalet gibi kullanabiliriz.
Puppet adinda bir de Jack Russel Terrier var ki pesimizde, Hairy Lemon`un `hairy` simgesi gibi. Gunesleniyorum, yanimda yatiyor. Tuvalete gidiyorum, kucagimda oturuyor. Bara geciyorum, yan taburde. Yemek yiyorum, masanin ustunde!
Bungalovun onunde Nil`de banyo yaparken suda gezinen boyu boyuma denk garip kuslarla goz goze geliyoruz. Puppet su kenarinda. Dusunuyorum, bi sey eksik bu cennetten parca adada: Maymunlar. Bir de maymunlar olsa hayallerimin adasi olacak. Agaclara bakaken gozume bir kirmizilik carpiyor, sonro yok oluyor. Puppet ayaga kalkip huzursuzlaniyor. Ve bir anda ustumuzden buyuk bir Kirmizi Kuyruklu Maymun ailesi, her uyesi bize yakin bir yerde durup `sen de kimsin?` der gibi bakip geciyorlar…
Yoklama tamamlandi! Ada, Nil maymunlar, kuslar, gunes…. Ve ben! Hayat cok guzel!

-Arkasi Yarin :) Kenya`dayim su an. Evde oturup yazi yazarak gecirmeyeyim bu tatili -

6 comments:

fakeangel said...

uzun suredir takip ediyorum yazilarinizi sessiz sessiz..
bugune kismetmis birseyler yazmak..

uzun kahve sohbetlerimde anneme anlatiyorum oysa sizi gun asiri..
yetimhaneyi anlatiyorum, nasil oraya gitmeye karar verdiginizi anlatiyorum, gazete ilanlarinizi anlatiyorum..

haksizlik ediyorum sanirim birazcik da size diye dusunmekteyim. bu kadar begendigim bir blog icin bir kere bile ne de guzel yaziyorsunuz dememisim..

ama biliyor musunuz? sanirim bunun neden oldugunu biliyorum..
siz yazmiyor, yasiyorsunuz..

kiskaniyorum ben sizi..
cunku sizin yasadiginiz, benim ruyalarim..

:)

sihirli eller said...

eeee peki oraya duş tuvalet gelmemişmi?onlar nasıl temizleniyorlar?

Kutup said...

Gerçek bir Türk kızı olarak sormak isterim: Çok örümcek var mı bu Hairy Lemon'da?? Yok yani ona göre gitme hayali kurayım... :)

kıyak said...

uganda'nın hastası oldum, sayende.

pigmelerle.dans.eden said...

Ses verdigin icin tesekkurler FakeAngel...
Dus tuvalet var da ortak kullanim hepsi. Odalarda ayrica yok demek istedim :)
Kutup, o adadan neler cikti bir sonraki Hairy Lemon yazisini okuman gerek ;) Orumcek cerez kalir..
Bay Kiyak,
Beklerim diyorum, kime diyorum???

nilay said...

Süper ya, senin gözlerinle hayal etmeye çalışsam bile hayal edemiyorum. Bence oraları mutlaka görmek gerek. Tabii bir de senin gibi korkusuz olmak.