Monday, July 07, 2008

Yilana Donusen Hayat Kadini

Gazetedeki super haberlerden birisi daha: Mbarara sehrinde gecen hafta bir adam bir otel odasina bir hayat kadiniyla girip cigliklar atmaya baslamis. Otel calisani yardimina kostugunda adami odada tir tir titrerken gormus. Adam demis ki `Beraber odaya girdigim hayat kadini kotu bir cindi. Once karima, sonra da bir yilana donup yol oldu` Adamcagiz (?) geceyi yakinda bir kilisede gecirmis ve ruhunu kurtarmis cinlerin perilerin elinden. Vah vah pek uzuldum, neye niyet neye kismet iste… Az kalsin kendisi sokulacakti!
Yalniz bu oyle cok anormal bi haber degil haaa… O kadar akilli oldugunu dusundugum, yanimda calisan Catherine bile yan komsunun hirsizlik yapan yardimcisindan bahsederken `Onlar Bati Nil kismindalar. Kabilelerinden herkes korkar. Boyle yaninda otururken birden maymuna donup dallarda ziplamaya baslarlar` demesin mi? Gulmekten yerlere yikildim, ama baktim, Catherine cok ciddi. `Catherine ne ictin sen?` dedim… Guldu, Allahtan espri anlayisi var da alinmadi…
Yillar once Galler Universitesinde dunyanin en zevkli konusunda master yaparken (Accounting, Economics and Banking ???!!! amman allahim, kabus!) ayni sinifta Tanzanyali bir arkadas vardi. Yurta beraber donerken onumuzden yurt mudurunun kedisi gecti. `Ne guzeeellll` deyip pesine takilinca arkadas beni durdurdu. `Onlar kotu ruh. Bizim koyde boyle yururken birdenbire yok oluveriyorlar.` dedi bayagi bi tirsmis bi halde. Ben yine ah ahah haaa diye guluyorum ne komiksin diye. Baktim ki O sadece korkuyla bakiyor tin tin tini mini hanim kediye. `Anneeeee, kimlerin arasina dustum` darken animsiyorum kendimi. Simdi sagim solum sobe bunlarla :)

3 comments:

Gazanya said...

Biz küçükken gece dışarı çıkmamız için öyle hikayeler anlatırlardı. Gerçekten de tırsardık. Bizlere küçükken anlattıkları için o hikayelere karşı bağışıklık kazandık :) Onlara tavsiyem, bağışıklık sistemlerini kuvvetlendirsinler :)

LiNgEr said...

Kuşa da dönüşebilir mi acaba??
Ne hoş olurdu İstanbul trafiginde iş-ev arası yolculuk kolaylaşsa :D
Neyse neyse biz yine Turkcell'in Işıncell tarifesi çıkarmasını bekleyelim en iyisi.

danimarkaprensi said...

Kafası iyiydi herhalde. Hadi onun kafası iyiydi, "kadın"ı öteden beridir yılanla özdeşleştiren ve bu minvalde hikayeler üreten Batı dinlerini ve gerisini ne yapacağız?