Friday, July 25, 2008

Meltum, Martam, Maritam, Maritarm, Multem, Mertam, Meltum, Maritarm, Mahtum vs vs




Yetimhaneden sorular ve yanıtlara devam...En iyi arkadaşınız kim diye sormuştum. Yanıtlar şöyle –Ya fena halde kopya çekilmiş ya da ben cok mutlu bir insanim-
Bir de ismimin değişik yazılışlarını göreceksiniz :)

-Sister Meltum because the way how you help me makes me love you, Sister. (Joseph y.13)
-Sister Martam’s mother (Monica y.8) –neden acaba?-
-I like sister Maritam because she likes us very well. (Yofosi y.11)
-Sister Maritam my best friend because give us eates (Prossy y.12)
-Me I like Sister Maritam very much because she help me when I am in need. (Recheal y.11)
-Those who assist with my needs (Annet y.14)
-To whom i like to the world is Sister Mahtum. The reason is because she brought very good eats. (Scovia y.13)
-You sister Maritarm your my best friend (Edith y.11)
-You are my best friend. I like you beacuse you have helped me me as an orphan and you like us. (Paul y.12)
-My friends because are the one which I stay with them. (Rose y.11)
-I was like my mother but she died. Because she did care for me. (Kenneth y.12)
-Sister Maritum (Kevina y.10)
-A friend of mine (Nassazi y.9)
-Bob because is the one I play with. (Douglas y.8)
-Sister Multem because brought for us good things. (Vincent y.11)
-I like Europeans so much because they come for us at the bad weather. (Benny y.11)
-My best friend is Sister Meltum because she loves me so much. (Godfrey y.13)
-I like Sister Maritim because she brings us some eats and we eat happily. (Teddy y.11)
-Sister Melisa because she helped me to pay for me school fees last term. (John y.10)
-My best friend is Paul because is best friend. (Erisa y.12)
-In the world I like Sister Mertam because she gives us sweets and banana. (Prossy y.11)

Kopya var demiştim ya o çok önceki fikrimdi aslında. Türkiye`ye gelirken bana ve anneme öyle mektuplar yazdılar ki.... Her ziyarete gidişimde bahçe kapısının önüne gelip de korna çaldığımda içerden öyle çığlıklar geliyor ki... Geleceğimi duyunca yollara dökülüp beni taaaa nerelerden bir karşılayışları var ki... Bir ara hasta olduğum için yanlarına gidemeyince bana öyle özür mektupları yazmışlar ki... –‘Seni kızdırdık mı? Niye gelmiyorsun? Özür dileriz’ diyen içimi parçalayan mektuplar ki ben de hasta hasta gidip yetimhanede yatıp dinlenmiştim de bana orda hoplaya zıplaya bakmıştı kızlar :)-

Anneme ‘Sister Meltem`i doğurduğun için teşekkürler” diyebilen bir çocuk beni seviyordur di mi? Benim Onu sevdiğim kadar...

Iyi ki gelmisim Uganda`ya insanligimi unutmaya ceyrek kala!
fotograflar:
1- Joseph, Scovia, Maritarm ;-p, Prossy
2-Yofosi, Meltum
3-Mertam, Erisa

11 comments:

fish said...

kuzularım yaaa :(((

nası saf bir sevgi..seni veren allaha şükürler olsun misali...

gönlüne sağlık meltemim...iyi ki varsın gerçekten...

Goddess Artemis said...

Burada 3 ömür yaşasan giremeyeceğin kadar çok sevaba giriyorsun orada, o kimsesiz yetimlere destek vererek. Tabii ki seni çok sevecekler! :o)

Anime DVD'lerini izleyebildiniz mi? Çocuklar beğendi mi?

Anonymous said...

ya herkez ingilizce bilmiyo amaaaaaaaaa:(((
ne yazmislar merak ettim gercekten!!!

Anonymous said...

iyi insanların oldugunu bilmek ne güzel... yüzümde kocaman bir gülümseme yarattın :)
tanımasam da seni ...
iyi ki varmıssın :)

TUĞBA'NIN DÜNYASI said...

Çok tatlılar gerçekten. Seni çoook seviyor olmalılar ve evet eminim öyleler. Gözleri seninle kocaman kocaman parlıyor. Çok şanslı bir insansın. İyiki onların yanındasin. Bu arada sana mailim ulaştı mı hala bilmiyorum yeniden yollayacağım bugün.Çocuklarına benden sevgiler ilet ve onları düşündüğümü söyle olur mu. Çook içerlerden söylüyorum bunu sana. Senin yanında olmak çok isterdim.Onlar hep böyle gülsünler.Sen de:)

pigmelerle.dans.eden said...

Sagol Paluk :)
Dun yine gittim, bu sefer yanima Feride adli bir arkadasimi ve iki cocugunu alip... Bi tanesi elime bir mektup veriverdi: `Mango kadar tatlisin, Sister Meltum` demis, 10 kez sarilip optum Harriet`i.

Goddess,
filmleri ixlemek icin bana getirmem lazim cocuklari, onlarda hem elektrik hem de TV yok. Ama getircem yakinda, onlara benim evde bi yemek sozum var cunku.

Tugbacim,
emailini aldim, yanit veremedim simdilik bir satir yazmamak icin. Yogun haftalar geciriyorum...

Turkceye cevirmem isteyen var mi hala? Belki buarada birisi cevirmistir diye...

sevpehli said...

Sevgili Meltem, ya da çocukların nasıl sesleniyorsa...Herkesin bu dünyada bir görevi varmış, ama herkes bunun farkında olmazmış.Sen farkındasın...O çocuklar, o kadar güzel gülüyorlar ki...Günün birinde elini uzattığında tutan çok olacak.O kocaman gözleri ve gülüşleriyle seni hep gözetecekler...Allah sana da onlara da sağlıklı ve mutlu bir ömür versin...

Siminya said...

Selam Meltem, bu şahane bloğunun tanıtımını yaptım umarım sakınca bulmazsın , sevgiler :)

http://blogeditoru.blogspot.com/

dilayra said...

gözlerim doldu okurken..
sen gerçekten harika bir insansın meltem.
senin yarın kadar hissiyata, kalbe ve cesarete sahip olsaydık neler yapardık diye düşünüyorum..
bu çocukların erzak alış-verişleri ile ilgili ufak bir katkım olabilirse ne mutlu. mailime uygun bir zamanında gerekli bilgileri verebilir misin?
sevgiler,
dilara

Anonymous said...

merhabalar;

puccanın sayfasında rastladım size...diyecek söz bulamıyorum, ve inanamıyorum...klonlanacak insanlar listesinde 1. sırada olmalısınız ki dünya daha iyi bir yere dönebilsin.
bizim burdan yapabileceğimiz bir şeyler olur mu dersiniz?sevgiler..
(bahtsız juliyet)

ayşe dallı said...

blogunuzu bugün tesadüfen keşfettim ve saat gece yarısını çoktan geçtiği halde tüm yazılarınızı bitirmeden bırakamadım.inanın şu anda gözümde yaşlarla okuyorum yazdıklarınızı.elinize gönlünüze sağlık.o çocuklara aşıladığınız umutlar ve sevgi eminim o zor hayatlarında onlar için bir ışık kaynağı olacaktır.kalbinizdeki sevgi,yüreğinizdeki umut,gülen gözlerinizdeki ışık hiç eksilmesin .oralarda en kısa zamanda görüşmek dileğiyle
sevgilerimle ayşe