Thursday, June 19, 2008

Istanbul`daki Tek Cumartesi`m



Gerci Istanbul`da iki Cumartesi gecirdim ama ikincisi sayilmaz. Evden havaalanina gidis gunu Cumartesiden sayilmiyor cunku...
Onceden kullandigimi unuttugum, artik aklima bile gelmeyen ama hayatimda varken omrumu kolaylastiran ne vardi diye dusunmek yerine ne yapilir???? Hoopppp pazara gidilir! Ivir zivir ne varsa en kolay bulunacak yerler pazarlar oldugu icin Besiktas pazarina gitmeye karar verdim.
Nilgun gelip beni ve Muge`yi evden aldi, sonra Songul`le Pazar yerinde bulusmak uzere sozlestik. Songul`u elinde bir demet zakkum ve ici akide sekeri, kuru kayisi, findik, ceviz ve elcagizlariyla topladigi dut bulunan torba ile beklerken bulduk. Cok hosuma gitti torbanin icindekiler ve cicekler! En cok ozledigimi dusundugu seyleri bir araya toplayiverisine bayildim. Ama ben devamli simit yedigim icin midemde baska bi seye yer acmakta cok zorlandim…
Armudun sapi ve uzumun copunu alip pazardan, Goddess Artemis ile bulusmaya gittik Taksim`de. Yetimhanedeki cocuklara izletmem icin bazi DVDler hazirlamis, hem onlari verecek, hem azcik laflayacagiz, hem de Lambda (İstanbul Lezbiyen, Gey, Biseksuel, Travesti, Transeksuel Kadin Ve Erkekler Arasi Dayanisma Dernegi) kapatilmis, yuruyus olacakmis, ona bi bakcaz diye ciktik yola.
Daha bulusamadan yuruyusle karsilastik bile Beyoglu`nda. `Genel Ahlaka Aykiri` bulundugu icin kapatilmis dernek. Genel ahlak ne demek? Ortada yapilan bir ahlaksizlik yoksa –ki bu heteroseksuel iliskiler icin de gerekli- kime ne kimin yatak odasinda ne yapildigi anlamadim… Aslinda cok fazla da sasirmadim. Cunku burada her hafta okumaya calistigim Newsweek dergisinin bi sayisinda Huysuz Virjin`in TVye cikma yasagi ile engellendigini Newsweek dergisinden okudum! Benim aklim almiyor hangi ozgurlugu vermek ya da hangisini almak ileriye dogru bir adimdir, hangisini almak/vermek kisisel ozgurluklere saygili medeniyetlerin seviyesine ulasmaktir???? Neyse, bu karmasayi anlatamaya calisirken cumleler de karisti birakin akillar. Hakkimizda hayirlisi olsun diyorum, denilecek her sey daha once birileri tarafindan zaten soylendi.
Beraber guzel guzel sohber ederken artik filmizleyip kitap okumak icin ne kadar cok vaktim oldugundan soz ettik. Artemis, cok yakinda tanidik bir DVDciye goturdu bizi. Dunya kadar film aldim, yavas yavas izlemek uzere de soz verdim.
Taaa oralara gitmisken bir Kizilkayalar Hamburgeri patlatmadan olmazdi, yutuverdim bi tane hap gibi... Ac olsam affetmezdim ama 3-4 tanesini :)

4 comments:

zerrin said...

en unlu iki sarkicisinin travesti oldugu bir ulkede komik bir yasak...
ben cok kucukken,yurtdisinda yasarken zeki mureni kadin,bulent ersoyu erkek sanardim..gerci hala kafam karisik:))
ohh afiyet olsun,butun gurbettekiler icin ye:))

LiNgEr said...

Hani Nilgün?

Ama günü en eğlenceli fotosunu atlamışsın, ne emek verdim ben onu çekeceğim diye :(

Özledim seni En Sevdiğim Teyzem :)

Tez zamanda görüşmek dileğiyle esen kal, sevgiyle kal...

Goddess Artemis said...

Bu yazıyı nasıl atlamışım! Kendime inanamadım! Ne güzel ve komik çıkmışız fotoğrafta... Tatlı yeğenin mi çekmişti bunu yoksa Nilgün hanım mı?

Bu vesileyle, yeğenine, Songül ve Nilgün hanımlara selamlarımı iletiyorum bir defa daha.

Sahi, Nilgün hanımın o muhteşem karesini ne zaman koyacaksın bloğuna?

İstanbul'dan kucak dolusu sevgiler :o)

Goddess Artemis said...

Ah, söylemeyi unuttum, daha doğrusu tekrar hatırlatmak istedim: İzlediğiniz animeler ve Uzakdoğu filmleriyle ilgili yorumlarınızı (çocukların tepkilerini) bekliyorum... ;o)