Wednesday, June 11, 2008

Facebook Dumuru, Özge, Funda, Gülçin...


Yazacaklarımı biriktiriyorum çünkü şu an yazmaya vakit yok. Zaman darlaştı, bu cumartesi geri dönüyorum Uganda'ya. Affola!

Fakat kısacık paylaşmadan yapamayacağım: Dün Facebook'tan bir friendship request geldi. Tanımıyorum arkadaşı. Bir de mesaj göndermiş: 'Bugün sizi Eminönünde simit alırken gördüm' diye.

Çok şaşırdım... Simit, Eminönü, ben, hepsi doğru ama nasıl arkadaş olunuyor böyle? Bu kadar kolay arkadaş olunuyor mu? Arkadaş olmak için simit alırken görmekten daha fazlası gerekmez mi?

Dün 20 yıldır görüşmediğim lise arkadaşlarımla görüştüm. Kısacık bir 'update' aldıktan sonra kaldığımız yerden devam edebilmek çok çok güzeldi. Hatta arkadaşlığımızın şu anki hali, beraber Adana Anadolu Lisesinden o kadar yılı boşuna paylaşmamış olduğumuzun en güzel kanıtı oldu. Neticede biz en sıkıntılı, en sancılı yıllarımızı, çocukluktan ergenliğe geçip ömrümüzü şekillendiren kararları beraber almıştık.

Fotograftaki arkadaşlarımdan Özge, bir anısını anlattı. Lise 1e geçince Fizik dersine pek ısınamamıştım. Bana bazı Cumartesileri Fizik çalıştırmıştı. Annesi 'Meltem'i çok seviyorum, çok zeki, çok akıllı kız O' dermiş. Özge de 'ama Anne, O'nu ben Fizik çalıştırıyorum. Nasıl yani?' dermiş. Annesi de 'Olsun, olsun. Çok zeki kız O' dermiş. Yıllar sonra ben gemileri yakıp Uganda'ya yerleştiğimde Özge annesine anlatmış benim neler yaptığımı. Annesi yine 'Bak demiştim ben sana. Çok akıllı kız O' demiş yine bana toz kondurmadan. Bayıldım hikayeye... Severdi beni, bilirdim, ama bu kadar koruduğunu bilmezdim.
Özge'cim, annene sonsuz sevgiler... Her annenin hoşuna gitmiyor çünkü hayatımı bu kadar değiştirip Afrika'ların göbeğinde yaşamam :)

Fotograf: Funda Sayın (izninle Funda'cım XXX)

3 comments:

Çiğdem said...

Eh Meltem' ciğim yine de görmüşler seni.. Bu da bir şey..

Oradan oraya gezerken sayfanı keşfedip, bir de misafir yollayanlar da var :) Utanıp sıkılmadan takını kopyalayanlar da var :)) Üstelik hala görüşemedik. :(

Kısmetse Uganda' ya inşallah.

Elif Özlem said...

çok şirin birisin sen yaa:)
Ugandaya geri dönecek olmak muhakkak bir burukluk yaratıyordur içinde ama ben çok istiyorum dönmeni çünkü o güzel anılarını okumaya bir an önce başlamak en büyük arzum.
söz konusu insanın kendisi olmayınca biraz gaddar olabiliyor galiba:)
sevgiler
Elif Özlem

zerrin said...

limonlu bahce??
bari fotografini gorseydik