Wednesday, May 07, 2008

Seyyar Acik Hava Manikur Pedikur Salonu


Diyelim ki Kampala`nin buuyyyyuukkkk caddelerinden birinde yuruyorsunuz. Gayet guzel giyinmis bir bayan,eli sepetli bir kadini / erkegi tutuveriyor, beraber kaldirima, yere nereyi buldularsa oturuveriyorlar. Basliyor seyyar manikur, pedikur seansi :)

Rengarenk ojeler, fantastik tirnak motifleri, manikur, pedikur, her sey sipsak...

Dun kucuk bir cocuk gordum bir kadinin ayak tirnaklarini bir agacin altinda boyuyor. Cocuk okul caginda, gelir olsun ona diye pedikure hic girmeden bir oje surdureyim dedim. Ilk kez yaptiriyorum bu isi de ama ilk kez cocuk seyyar ojeci denk geldi.

Adi Sawadde -ya da onun gibi bi sey- Ingilizce bilmedigi icin pek bi el kol ile anlasmaya calistik ama cok utangac oldugundan, bir de ilk kez ve -eminim- son kez bir Muzungu`nun tirnaklarini boyadigi icin pek heyecanli ve utangac. Tabii ben Ingilizceyi iyi bilmedigini bayagi bi konustuktan sonra anladim.

Etrafta bir kac amca, uzaktan bir kac cocuk soyle bi durup izlemeye basladilar. Sawadde`ye begendigim ojeyi gosterdim, onu surmedi. Once kendi begendigi bi rengi, sonra da benim istedigimi ust uste surdu. Bi yerlerde birbirimizi yanlis anladik ama dert degil. Benim tirnaklar tirnak olali bu kadar canli bir renk daha gormemisti, Sawadde sagolsun, gordu :)

Keyif kaciran not: AIDSin bu kadar yaygin oldugu bir yerde nasil sokakta manikur pedikur yaptirmaya cesaret ederler aklim almiyor. Ama burda aklimin almadigi o kadar cok sey var ki bu da onlardan bir tanesi sadece :(

15 comments:

Gazanya said...

Kültür farkı bu olsa gerek. Sen anlatıyorsun, ben burada vay be diyorum. Firmamıza bazen italya'dan, fransadan geliyorlar. Eminim ki, onlar burada gördüklerini anlattıklarında dinleyenler bizim için vay be diyordur :)

Senin yazılarını okudukça gidesim geliyor da korkuyorum büyücüler beni kaçırıp keser diye :)

Kültür Mantarı said...

bunlar hep bizdeki işsizlere yeni iş sahaları ama giderek örtünen türkiyede pedikür yapacak ayak sayısı her geçen gün azalıyor tabi.

pigmelerle.dans.eden said...

Gazanya,
Gel gel.
Burda beyazlari asan kesen yok...
Zararlari kendilerine.
Bir de Ingilizler o kadar kibar ve `politically correct` somurmus ki zamaninda beyaz insanlara sevgileri, meraklari, guvenleri sonsuz.

Mantar,
sinir oluyorum ben bu ise artik. Gelip kendi gozumle bakayim bakayim nedir bu memleketin hali yaaa...
Turkiyeden yeni arkadaslar geldi, hepsinin morali bozuk :(

Kültür Mantarı said...

gelirken havaalanında vakko'ya bir uğra bence.. :)

yok ya, o kadarda değil. daha ölmedik. ama sayıları ve cesaretleri artıyor her geçen gün. 14 yaşında kızı taciz eden islamcı yazarlar. erkek çocukları kontörle kandırmaya çalışan hafızlar..

onlara göre ise hepsi birer komplo...

sihirli eller said...

enteresan bir olay.pis ve sağlıksız ama bende olsam hep ojemi o çocuklara sürdürürdüm.
mantara katılıyorum ayrıca süper bir yaklaşım...

diLék said...

memleketin hali son geldiğin döneme göre eminim daha "kapalı" ; ama kapalı oldukları kadar cepleri de "kabarık" insanlarla doldu... belki de kabarık cepler için kapanmalar başladı !!!
oysa genelde de bir fakirleşme söz konusu

defneyleyasamak said...

Ben de Pattaya-Tayland'da görmüştüm benzer seyyar pedikürcülerden. İşin enterasanı sahilde kumların üzerinde bayanların oje sürdürüyor olmasıydı. Kum, yosun, toz, toprak ve hatta HIV ihtimali vız geliyor güzellik uğruna bazılarına :)

nilay said...

Yazının başını nasıl pedikür yaptırmaya cesaret etti diye okudum zaten. Sonuna doğru rahatladım. Yazık mı denir , ilginç mi denir ne denir bilmiyorum :))
Bu arada memleketin hali aynı Dilek'in anlattığı gibi. Bir sürü jipli kapalı hatunlar. Bunu gören daha çok başını kapayan insanlar. ve tabii ki işsizlikten kapanan dükkanlar. Bu sonuncusuna aldıran bir hükümette ortada yokkk.

Pıtırcık said...

Açık havada manikur güzel ama cesaret işi bencede sen sadece oje sürdürmekle kal :)

balanne melike said...

Benim de o çocuğa oje ya da her ne isterse onu yapasım geldi..Nerede olursa olsunlar çocukların sokaktaki insanın insafında çalışmasına dayanamıyoruuum.

samarata said...

yaşanan tüm gariplikleri kabullenemeyip, televizyonu ve gazeteyi hayatımdan çıkarma aşamasında sizi okuyunca hele güzellik merkezlerine dayanamayan biri olarak açık havada manikür yaptırmaya gelicem.
pek gaza geldim arkadaşım.
sevgilerimle:)

samarata said...

izninizle sizi bloğuma ekliyorum.

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba Samarata,
TV ile vedalasali cok olmustu, burada neredeyse elektrikle de vedalasma asamasina gelmistim bir ara.
Guzellik salonu meselesi dersen, burdaki sac bas merakini anlatmaya calisacagim bir gun. Afrikali kadinlarin saclari icin ugrastiklari emekle uzaya ilk maymun inan Afrika`dan giderdi.
Burada ben kendi sacimi kendim kesiyorum. Hele su an o kadar kotu kesmisim ki artik saclarimi acamiyorum. Ya oruyorum, ya bandana takiyorum :(

Sevgiler,
meltem

Asortik Krep said...

Yazın burada plajda(çalış plajı-fethiye)ayak masajı yapan ingiliz bir kadın aklıma geldi sizin yazınızdan :))

Anonymous said...

onlar feşist ya milletin elini ayağını ellemek için çıkıolar sokağa işi denk getirirse .......