Sunday, May 18, 2008

Mustafa Sofu -a.k.a. Tekkas-


Mezun oldugum lisenin 25. mezuniyet yili icin haftalardir bir email trafigi almis basini gitmisti. Imrenerek okuyup katilamayacagimi bildirdim. Gecen Cumartesi`ydi.
Bugun Radikal`de karsima cikan haber beni yillaaaaaarrr oncesine goturdu. Bizim mezunlar mezuniyet yillarini kutlamakla kalmamis meshuurrrrrr sopayi da satin almislar....
`Adana Anadolu Lisesi'nin müdürünün meşhur kızılcık sopası 5 bin YTL'ye satıldı
ADANA Anadolu Lisesi’nde 31 yıl boyunca müdürlük yaptıktan sonra geçen ay emekliye ayrılan Mustafa Sofu’nun kızılcık sopasını, eski öğrencisi açık arttırmada 5 bin YTL’ye satın aldı. Sopanın satışından elde edilen gelirle, aynı okula bilgisayar alınacağı bildirildi. 25’inci mezuniyet yıllarını kutlayan Adana Anadolu Lisesi’nin 1983 yılı mezunları, Atlı Spor Kulübü’nde düzenledikleri geceye, okudukları lisede 31 yıl boyunca müdürlük yapan Mustafa Sofu’yu da davet etti. Okul yönetimi, öğretmenler ve 105 mezunun katıldığı gece, 1983 mezunlarından Dr. Mehmet Demirkan’ın açılış konuşmasıyla başladı. Daha sonra sahneye okulun eski müdürü Mustafa Sofu’yu davet eden Dr. Demirkan, müdürün kızılcık sopasını açık arttırmayla satacaklarını duyurarak, “Ben okulun çalışkanıydım. Fakat o sopanın tadına bakanlar çok iyi bilir” diyerek espiri yaptı. Daha sonra mikrofona gelen eski müdür Sofu, “Sevgili yavrularım” diye başladığı konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu güzel geceyi organize eden arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Yıl 1977, 2008 sizleri karşıma aldığımdan bu yana tam 31 yıl geçmiş. O ilk gün gördüğüm güzelliğiniz, sevimliliğiniz fazlasıyla duruyor. Böyle güzel bir sürprizle karşılaşan her öğretmen benim duyduğum heyecanı duyar. Bana göreve ilk başladığım günkü heyecanı hatırlattınız. Şu an o kadar heyecanlıyım ki, karşınızda konuşamıyorum. Beni çok mutlu ettiniz. Ayrıca hepinizi çok iyi ve mutlu görmenin mutluluğunu yaşıyorum. Bundan sonraki hayatınızda sağlık ve mutluluklar diliyorum.”`
Allah var ben o sopanin tadini hic bilmedim. Tadanlardan tarifini aldik ama...
not: Fotografa bi bakin mudurumuze neden tek kas dedigimizin ispati karsinizda...
fotograf: www.erhan.netteyim.net/haber/resim/egitim/

5 comments:

Gazanya said...

Bir kızılcık sopası bile eğitime katkıda bulunurken, insan ve durumu olup da katkı sağlamayanlara ibretlik bir haber.

Evin Kedisi said...

Kızılcık sopası nasıl bir şey? Hakikaten hiç görmedim :( Lafı geçer tabi ki de, gerçek hayatta hiç karşılaşmadım, karşılaşmayı da istemem şahsen. İşin acıklı tarafı bu tip organizasyonlar olduğunda uzakta kalındığı için katılamamak benim de çok aklım kalır, haklısın :(

Bu arada konuyla alakası yok ama yarışma ne oldu? Sonuçlar ya da bir gelişme kaydedildi mi?

deryik said...

ama hocanız da kızılcık sopasıyla ilgili bi şi söyleseymiş iyi olurmuş. 31 yıl tamam ama, hani "bu sopa hiç bu kadar işe yaramamıştı" filan deseymiş bari.

üsküdar said...

ALA, en guzel cocukluk- ilk genclik yillarimin gectigi yer. Tek kas cuma aksamlari konusmaya baslardi bayrak toreni sirasinda, konusmayi bitirdiginde coktan hava kararmis olurdu. Ne gunlerdi. ALAli olmakla hep gurur duydum. simdi 'Kurttepe' diyorlar ALA denmiyor.

okiokix said...

sofunun bu blogda karşıma çıkacağı hiiiiç aklıma gelmezdi.ben tadına bakmıştım bi kez o sopanın.eski okulda merdivende beklerdi hatırlarsınız.ne günlerdi...sevgiler...