Monday, May 26, 2008

I rove Aflica!


Başka hangi ülkede

-İki kere iki bile hesap makinesinde hesaplanır?
-Her önüne gelen adam, her yol kenarında, vızır vızır işleklerinde bile, arkasını dönüverip çiş yapar?
-Kirlenen bilgisayar klavyesi leğende sabunlu sularda yıkanır?
-Omzuna taktığı tüfeği ile bayan bir güvenlik görevlisi kavşaktaki bir göbekte uyuyup güzelce dinlenir?
-Bir ağacın altına oturulup bütün gün öylece etrafa bakınılır?
-Domates, patates, soğan vs manavların terazisi olmadığı –ve almaya paraları yetmediği- için taneyle satılır?
-Yolda yürürken ayağın takılıp tökezlesen etraftaki herkes “Sorry” der?
-Büyük şehirlerde bile yollarda yalınayak yürümek normal sayılır?
-Bütün arabalar çarpıktır?
-Çocuklar bu kadar tatlıdır?
-Hiç kavga çıkmaz?
-Gözünüze bakmadan konuşan herkes yalan söylüyor demektir?
-Yeniyıl vakti bütün personelin bir akrabası `ölür` ve bu zaman için yas izni alınmaya çalışılır?
-Bir bisiklete 60 kiloya yakın muz yüklenip yokuş yukarı ittirerek çıkarılır ve hiç eşek yoktur?
-Yolda yanınızda sizin boyunuzda kuşlar yürür?
-Bir evde 7-8 tane asma kilit vardır, elinizde yarım kiloluk bir anahtar silsilesi ile dolaşırsınız?
-Bütün barlar aslında üniversite öğrencisi olan ve okul masraflarını çıkarmak için “soft” hayat kadınlığı yapan kızlarla doludur?
-Halk bu kadar fakirken hala eğitim paralıdır?
-Yol kenarında bazlama yapıp satan adam “iş adamı” sıfatıyla anılır?
-Pek çok evde tuvalet yoktur?
-Kadınlar kaç aylık hamile olduklarını bilmezler de “az” ya da “çok hamileyim” derler?
-Bir olay olup da polisi çağırdığınızda polis sizden benzin parası ister?
-33 adet değişik dil vardır ve başkentten 1 saat uzaklaştığınızda bile dil değişir?
-Şişman, iri kadınlar beğenilir de zayıflar ya evde kalır ya da kocasının utanç kaynağı olur?
-Herkes bu kadar kötü araba kullanır?
-Her yer, dağ taş, hamile kadın, hamile keçi, oğlak ve bebek doludur?
-Yıllarca diktatörlerce baskı altında yönetilmiş, şiddet ve zulme maruz kalmalarına rağmen halk bu kadar huzurlu ve barışçıl olur?
-Doldurulması gereken resmi formlarda kabile sorulur? –ben Turk yaziyorum oraya J -
-Başı ve kaşları yukarı kaldırmak “Evet” demektir?
-R ve L harfi bu kadar karıştırılıp restoranttaki menüde bile “Fried Rice” yerine “Flied Lice” –uçan pireler- yazılır? (I rove Aflica!)
-Geceleri tüm güvenlik görevlileri uyur ve uyandırıldıklarında utanmazlar?
-Herkes bu kadar yavaş, ve hatta nerdeyse durur gibi yürür?
Yanit Uganda galiba... Diger Afrika ulkelerine gittikce buradakilerin farkini daha iyi anlamaya basliyorum :)
Fotoya not: Aslinda fotodaki arkamda duran Marabou Leylegi omuzuma geliyor da perpektif kurbani olmus...

10 comments:

Haydins said...

Meltemcim , digerleri yok ama su sokakta ulu orta hatta ve hatta akan trafige arkasini donmeye gerek duymadan iseyen adamlardan RUSYA da cok var!!

@ said...

günaydın meltem
sen daha gelmedin mi? oralardan yazıyorsun :)

pigmelerle.dans.eden said...

Bu gece yola cikiyorum :)
Felaket heyecanliyim...

Haydins,
`I rove Lussia, too` o zaman :)

zerrin said...

her ulkede sokakta gezen hayvan farkli,torontodada sincaplar ve rakunlar..yalniz yol kenarinda iseyenler dunyanin heryerinde

nilay said...

Afrika'yı bu kadar güzel anlattığına göre , Türkiye izlenimlerini de sabırsızlıkla bekliyoruz. Gel Türkiye'ye yaz bize :))bekliyoruz sabırsızlıkla

Hilal said...

Pigmelerle dans eden insan'a,

Cok yasayan degil cok gezen bilirmis. En sevdigim blogum yazarina gorduklerini bizle paylastigi icin sonsuz tesekkurler. İyi ki varsin!

Sevgiler,
Hilal

Doğancan said...

gerçekten çok ilgi çekici bir yazı olmuş.. bazlamacının iş adamı olarak anılması süpermiş hele :)

gudubet said...

Sen gerçekten seviyorsun afrikayı...
Sen böyle anlatınca bende sevdim.

samarata said...

pek gaza geldim:)
bekle beni afrika:)))

Evin Kedisi said...

Listeye bayıldım!!! Zayıfların evde kalması olayına ayrıcana çok fena bayıldım. Yahu burada kilo verelim, kocalar beğensin diye canımız çıkıyor, bak oralarda neler oluyor?! Hayalimdeki ülke, ben oraya geliyorum :)))

Dünyanın heryerinde yol kenarına işeyenler mi?... Bunu bir de Arap ülkelerinde yapın da göreyim demek istedim şimdi, valla adamı orasından sallandırırlar Allah korusun :) Buralarda öyle bir şey yok, temin ederim :)