Thursday, May 22, 2008

Evlat Edinme Hakkinda


Simdiye kadar bi suru cocuklu, cocuksuz, yasli, genc, bi suru kisi evlat edinmek istedigini belirtip bu konuda benden yardim istemisti. Bi turlu muhatap alinacak kisileri bulamama ve ulasamama nedeniyle cooookkk uzun suredir yanit veremedim.

Dun kesin yaniti aldim: Yurtdisinda yasayan sahislar evlat edinemiyorlar Uganda`dan. Herhalde o yuzden Madonna Malawi`den evlatlik aldi ya da Angelina Jolie... Mantigini anlamak mumkun degil pek ama daha yeni bitirdigim `Slave` -Kole- adindaki bir kitapta Sudan`da Araplarin yerli Sudanlarin oturdugu koyleri basip, tum koyu yakip, erkekleri ve kadinlari kesip, kiz cocuklarini da once defalarca tecavuz edip sonra kole olarak sattiklarini ve bu isin hala devam ettigini okudum. Hatta yurtdisina bile gonderecek kadar arkalarinin saglam oldugunu.
Anliyorum, `Child trafficking` diye bi sey var ama arada gercekten iyilik yapmak isteyenler de kayniyor arada.
Burada sahipsiz o kadar cok cocuk var ki. Ayrica sahipli olanlar da yine sokakta, su tasiyarak, yakacak cali cirpi toplayarak, kucuk kardeslerine bakarak geciyor.
Gecenler bizim evin asagisinda yine cocuk populasyonu asiri bir bolge var, ordan gecerken bir renklilik, bir gariplik sezdim. Arabayi parkedip yanlarina gittim. Cocuklar evcilik oynuyorlarmis. Ustleri baslari nereden bulduklarini bilemedigim rafyalar, guller, suslerle dolu. Dugun evciligi imis. Yuzlerini de bi seylerle boyamislar, dudaklar buzulmus, bana gosteriyorlar. Guleyim mi uzuleyim mi sasirdim ama sitmadan milletin kirildigi bu ulkedeki ufacik gelinin gelinligini ise cibinlikten yapmislar...

6 comments:

Anonymous said...

merhaba meltem ablacım,
Öncelikle çok teşekkürler bilgi için,uğraştığın için. çok üzüldüm gerçekten vermemelerine çok umutluydum ama olsun ben yılmıcam günün birinde olacak mutlaka:)))) eğer tekrar bi gelişme olursa ablacım haberdar edersin dimi bizi yine? Bu arada adım nesrin söylemeyi unuttum kusura bakma. görüşmek üzere :P

nilay said...

2. fotograftaki cocuklarin yuzleri ve gulumsemeleri ne kadar aydınlık. Cok guzel bir foto olmus.

kıyak said...

Dünyada her 5 sn de bir 1 çocuk ölüyor.
İngiltere ve Almanyada bile yaşı 18'in altında çocuk askerler var.
Afrikada zorla alınan çocuklar tekrar köylerine gönderiliyor.
Annesinin kucağına değil onu, kardeşlerini, komşularını öldürmek için...

Anonymous said...

Merhabalar, Öncelikle uzun zaman önce Ayşe Arman la yaptığınız röportajdan sonra varlığınızdan haberdar oldum, şaşkınlık ve imrenmeyle bütün yazılarınızı okudum :) sizi tebrik ederim gerçekten çok cesursunuz. Ben birşey sormak istiyorum. Bir hastanede çalışıuyorum ve hijyen için oldukça dikkat etmeme rağmen bazen enfeksiyon kapabiliyorum vs.. Siz nasıl orada sağlıklı kalabiliyorsunuz? Ekstra koruyucu ilaçlar vs mi kullanıyorsunuz yoksa hasbel kader bir dahaki test yaptırmaya kadar sadece dikkat etmeklemi yetiniyorsunuz? Peki ya bitlenme olayı? Hiç bitlendinizmi yoksa orda bit yokmu,korunuyormusunuz? Ne saçma şeyler bunlar demeyin cidden çok merak ettim. Cevap için Vakit ayırırırsan çok sevinirm :) Written by Fındıkkurdu...

samarata said...

bakamadım yüzlerine...rafyalı, boyalıda olsa...
kıyas değil ama, doğuda çalışıyordum 2 yıl kadar önce. babalarının tecavüzüne uğrayan çocuklarım oldu ve koyunlara tecavüz eden çocuklar...
kocasının sayı olarak saymadığı çocuklar...
buraya normal hayata alışmam epey zamanımı aldı, herkes ve herşey duyarsız bencildi önceleri.
şimdi farkettim ki...artık bende.
gelince seni görmek istiyorum.
onlardan sana aksetmiş bakışları.
insan ne de zalim ve ne anlamsız.

pigmelerle.dans.eden said...

Samarata,
konuscak cok sey var gibi... Ben de burda kucuk yasta tecavuze ugrayip hayat kadini olmus cocuklarin tekrar okula gonderilmesi ile ilgili bir kurulusta gonullu abla olmak icin hazirlaniyorum. Umarim kabul ederler. Gorusmek uzere...

Findikkurdu,
koruyucu hic bir ilac kullanmiyorum. Sadece tetanoz asim var, Hepatit`i de yenilemem gerekiyor.
Sitma konusunda yapacak bi sey yok sitma riski olan alanlarda geceleri korunmak haricinde.
HIV konusu ise daha kolay aslinda. Kan almadim kimseden simdiye kadar, kanli trafik kazasi da gecirmedim. Cincel iliski ise daha kolay kontrol edilebilir bir durum diye dusunuyorum. Ornegin evimde beraber yasadigimiz yardimcim, pozitif. Ve daha bir suru HIV pozitif kisiyle bilerek, bilmeden beraber yasiyoruz burada. Kan ve cinsel iliski yoluyla gectigi icin sadece, o yuzden pek riskli degil.
Deri hastaliklari cok fazla torpik bolge oldugu icin. Orda biraz problem yasadim. 4 yildir kis mevsimi yasamiyorum :) Cildim buna alisik degil tabii ki.
Bit meselesine gelince bir kez bitlendim sandim ama degilmis. Zaten bite gelene kadat saca bulasabilecek envai cesit mantar hastaligi varmis. Simdi cocuklarin kafalarina bakiyorum, mantar hastalilarini tanidigim icin hastaligi olanlardan biraz uzak durmaya calisiyorum ama beceremiyorum :)