Sunday, May 11, 2008

Africa For Beginners -3 – Her an her şey değişebilir


Bi tane market var bizim eve yakın, telefonla sipariş verince eve getiriyorlar. Ama sağ sol pek bilmedikleri icin evi tarif etmek çok zor. Mesela arabada giderken bir Ugandalı sana yol tarif ediyorsa ve “senin tarafa dön” diyorsa, bu sağa dön demek. Şöför sağda oturuyor ya burda, sağ, şöförün tarafı... –açıklamaya çalışıyorum onların gözünden ama zorlamayın, ben de pek zorlamıyorum. Öyle diyorlarsa, öyle :-)
Ama doğrudan “Sağa dön” derse, bu ya sağa dön ya da sola dön demek olabilir. Neyse, bu başka bi konu...
Neyse, market işine geri dönelim. 2-3 tane bira istedim, getiren çocuk o 2-3 bira için, evi bulabilmek için 5 bira masrafı kadar beni telefonla aradı. Yazık, üzüldüm, bissürü bahşiş verdim, gönderdim.
Aradan bi kaç hafta geçti, bu kez daha fazla sipariş verdim, yani bi öncekinde bir alışveriş torbası dolarsa bunda iki tane dolar. Demez mi yol masrafı alcaz diye şu kadar şilingi geçen alışverişler için diye... Dedim ki ‘Mantıklı değil söylediğin. Beni daha fazla alışveriş yapmaya teşvik etmelisin ve aslında küçük siparişlerden masraf almalı ve bilmemkaç şilingi geçen alışverişlerde almamalısın.’ Anlatamıyorum... Geçen hafta bedavaydı ama diyorum, geçen hafta benimle konuşmadın ki diyor bi de saf saf. Başkasına ver telefonu o zaman, ben seninle konuşmak istemiyorum diyorum. Veriyor saf saf. Ama Nuh deyip peygamber demiyorlar. En sonunda dedim ki o zaman benim siparişi ikiye böl, yarısını şimdi yarısını da bir saat sonra getir o zaman yol masrafı almazsınız alışverişlerimin listesi bilmemkaç şilingi geçmiyor diye dedim. Bana verdiği yanıtı yazıyorum: “Önce neleri getireyim, madam?’ ???!!!???###%%% -Sigortalarım atmak üzere!!!!!-
Sakin olcaktık ya oldum. ‘O marketin yöneticisi ile görüşmek istiyorum’ dedim, telefon kapandı. Tekrar aradım, azimliyim ya, marketin sahibi Hintli çıktı. Kırk kez özür diledi, masraf almadıklarını belirtti, siparişimi tekrar etmem için birine aktardı. Aktardığı kişi en sonunda ‘Evlere servis yaptığımızda 2500 şiling masraf alıyoruz’ deyince siparişi iptal ettim, bi daha telefonla sipariş vermemeye de yemin ettim...

not: Aman ha, fotograftaki yer degil bizim sokak. Ama genelde boyle burdaki sokaklar...

9 comments:

sihirli eller said...

ha ha çok enteresan bir olay..

Gazanya said...

Çok garip bir olay. Bizim iktisat derslerinde gördüklerimizden çok farklı :)

burka said...

Seni cok yasaaaa
ne guldum :)))

burka said...

“Önce neleri getireyim, madam?’ ???!!!???###%%% -Sigortalarım atmak üzere!!!!!-
:))))))))))
once sen bi gel bakim burayı bulabilcen mi?,,sonra doner sipariside getirirsin demeli :))

ozgurr said...

komedi filmi gibi yazdıkların meltem.:)

Cem Akkilic said...

Blog ödülleri yarışması en sonunda bitti.Tam bir fiyasko ile sonuçlandı.

Selçuk hocada darılmış olacak ki hala blogunda bir yazı kelam etmedi.Oysa nasılda reklamını yapmaktaydı.Konuşmacı olarak katılacağını söylediği organizasyonda gerilerde kaldı ve unutuldu ki
hiç bu konudan söz etmiyor.Sanırım ilgi görmeyen ve beklediğini bulamayan Selçuk com organizatörlere küstü.

Yarışmanın başlamasından önce muhteşem,inanılmaz,iki eliniz kanda bile olsa gelin dedikleri Blog ödülleri gecesi sönük ve katılımı çok düşük geçti.Verdikleri hediyeler ise daha önce söylediğim gibi kıytırık çıktı.Hala bunu yarışmanın ilk olmasına bağlıyorlar.

Bu arada derece alan bloglara bakıyorum istisnalar hariç beyn.org,wolkanca gibi bloglar yazılarında küfürlü kelimeler barındıran,farklı olmak kaygısıyla argoya tutunmuş bloglar.

Renkli blogda bir yorum okumuştum henüz yarışma başlamamıştı.Arkadaşın birisi o kadar güzel tahminde bulunmuştu ki hepsi doğru çıktı.

Gelecek sene bu yarışma olmayacak ve çoktan güven yitirdiler.

Cem Akkılıç Onuncu köy

http://img133.yehhe.com/images/1068yarisma.jpg

http://www.renkliblog.com/blog-odullerinin-sonuclari-asla-guvenilir-olmayacak-1145.html

http://www.h-yaman.com/blog-odulleri-2008-oylamasi-basladi

http://cemologyonuncukoy.blogspot.com/2008/04/blog-dlleri-aldatmacasi.html


Kategoriler o kadar özensiz hazırlanmış ki bir bloga benim Onuncu köy ün kapağını yerleştirmişler.

http://img131.yehhe.com/images/6570blogs.jpg

http://2008.blogodulleri.com/Bloglar.aspx?KategoriID=1

samarata said...

bulunduğun yer ne renk algılamaya çalışıyorum da... her yazıda turuncu ve sarı karışımı pek te eğlenceli br yer çıkıyor karşıma.
bu arada ben üsküdarın göbeğinde otoruyorum ve hergün en az bir kere eve sipariş getiren çocuk için geçen hafta kağıda evin krokisini çizdim:)
ehhehehe...
hayır esmerdee... yoksaa...

Haydins said...

Nasil komik!!Sen bunlari ileride kitap yapmalisin bence..Herkes internet kullanmiyor,zevkle okunacaindan eminim.
Sevgiler..

diLék said...

haydins'in dediği gibi eminim ki anılarından oluşan bir kitabın çıksa çok satılır...
adı da trajikomik olsa ii olur heralde...
baksana hep trajikomik ordaki olaylar