Tuesday, April 29, 2008

Duvar Afisleri - 1

Bu afisi Queen Elizabeth Parkindaki tuz cikarilan Katwe Golu calisanlari icin kurulmus bir kasabada duvarda gordum. Erkeklere evde dayagin kotu bi sey oldugunu anlatmaya calisan bir afis. Amerika kokenli Goodhope Foundation yardimiyla boyanmis bu duvar. Sonra internetten bir bakayim bu Good Hope ne yaparmis dedim...
Amerika ile ilgili verdigi istatistikler bile urperticiyken kim bilir Uganda`da rakamlar nasildir diye merak ettim. Cunku gun gecmiyor ki gazete haberlerinde bir koca karisini veya bir erkek cocuklarinin annesini oldurmesin... Fakirlik, issizlik, caresizlik, depresyon, kiskanclik neticesinde kendini ickiye vuran eline pangasini -hani Kenya secim sonrasi fotograflarda mutlaka gormussunuzdur, uzun, keskin pala- alan aile reisi, karisini olduruyor.
Good Hope`a gore Amerika`da her yil 6 milyon kadin esleri veya erkek arkadaslari tarafindan dovuluyor, 6000 adedi ise oluyormus. Websitelerinde daha bi suru sevimsiz bilgi var. Bilgilerin gelip dayandigi yer ise, kadinlarin dayak yiyor olmasi. Esler arasi siddet olaylarinin %95i erkegin karisini dovmesi seklindeymis. Acikcasi ben kocasini doven %5e bayagi bi sasirdim. Ama Amerika orasi, %5 dunya icin gecerli biroran degildir diye dusunuyorum.
Neyse, olayi feminist bir platforma tasimak niyetinde degilim.

Benim kafam karisiyor dunyanin hallerine;
Guclu olanin buyuklugu, gucsuzlere olan davranisindan belli olmaz mi?

2 comments:

ert said...

Meltem Merhaba,
"Zaman zaman haddimi aşıyorum ve tartaklanmaya hak ediyorum,beni tartaklayabilirsin" diyen bir hemcinsinizi tanıyorum,üstelikte gayet modern ve kültürlü biri,
peki buna ne diyceksin,
Ben hala anlayamadımda :-)

pigmelerle.dans.eden said...

Psikolojik yardim gorup mazosist olmaktan vazgecirilmeye calisilmasi gerek diyebilirim ancak...
Dovulmek isteyen de dovmek isteyen kadar anormal degil mi? Hatta daha bile anormal bana sorarsan.

Fight Club`cilar haric ama :)