Monday, April 21, 2008

Bi ise giristim ama...


Yarismayi hic sevmem...

Dort nala kosarken birisi ciksa `Sen mi ben mi daha hizli koscaz? Yarisalim` dese, inadimdan dururum...

Squash oynarim azcik,
skor tutmayi unuturum.

Cok hirsli oldugunu bildigim insanlarla da hic bi oyun oynamam.
Zamaninda cok yarismisim galiba, kimseyle bos olcusesim gelmiyor.

Yenmeyi de,
anin zevkini skorun belli oldugu ana saklamayi da sevmem aslinda.
Ama yeneceksem soylerim.

Mesela tavla oynarken...
Oncesinde `Genelde yenerim ben bu oyunda` diye uyaririm.
Yenerim de...

Mesela scrabble oyununda bilegimi pek kimse bukemez.
10 yilda belki 10 kez yenilmisimdir.
Onun haricinde acik arayla mutlaka yenerim.

Neyse, uzun lafin kisasi bir arkadasimin doldurusuyla 2008 blog odulleri yarismasina katildim.
http://2008.blogodulleri.com/ dan girip kategorileri ve katilanlari `oy ver`e tikladiktan sonra kategorileri gorup oy verebiliryorsunuz. Cumle alemin katildigi `kisisel` kategorisinde 3000 tane blog arasinda savrulup gitmisim... Hem de kayit isi hem pigmelerledans.blogspot.com, hem de Kultur Mantari Efendi yardimiyla www.pigmelerledans.com oldugum zamana denk geldigi icin iki kez kaydolmusum gibi olmus. Karistirmisim ortaligi...
Vah ki vah!
Nerden girdim ben bu ise????
Gerci odul toreni benim Turkiye`de oldugum zamana denk geliyor ama...
;-p

9 comments:

Anonymous said...

uup uzun zamadır takip ediyorum ben burayı. hatta sizi gıyaben de olsa tanıdığım için gururlanıcam neredeyse.
bi blog yarışmasında birincilik diye bir şey varsa, sizin olmalı diye düşündüğüm için bunu paylaşayım dedim.
sevgiler Meltem =)

Cem Akkilic said...

BLOG YARIŞMASI ALDATMACASI
Selçuk hoca.comda bir duyuru vardı geçenlerde;Blog ödülleri kayıtları başlığı altında reklam kokan bir organizasyondu bu.Düzenleyen site ise,bloglama.com reklam hizmetleri.Bu tarz işlere bulaşmasam bile,sırf altında yatanı ortaya çıkartıp,gözümle göreyim diye bende katıldım.Ancak Onuncuköyden değil elbette.Bu sözde organizasyona diğer müzik bloglarımdan katıldım ve işin içindeki kurnazlığı sezdiğim için uyduruk bir mail adresi ve telefon numarasıyla yolladım bilgilerimi.Katılmak kolay,yayınladıkları forma yazıyorsunuz e-mail adresinizi,isminizi,telefon numaranızı sonra gönderdikleri kodu sitenizin içine yapıştırdınızmı işlem tamam.Ancak işin aslı sonradan yolladıkları bir mail ile ortaya çıkıyor.İlgili kodu yapıştırdıktan 3 gün sonra bana gelen yazıda;’blogunuz uygun değil,altı aylık olmamış’dediler.İçinizden,katılım koşullarına eklesenize bu kuralı uyanıklar diyorsunuz ama söyledikleriniz sadece içinizde kalıyor.Halbuki benim müzik bloglarım beşbuçuk aylık.Ne kadar üzüldüğümü bilemezsiniz.Selçuk hoca ise bu konuda pek mütevazi açıkcası.Yaptığı reklamda;’Şahsen birincilik gibi bir hedefim ve iddiam yok ama bu organizasyona katılmaktan keyif duydum. Aslında yarışmaya oy veren ve katılan herkes karlı çıkacak. Blog yazarları yeni okuyucular kazanacak, blog okurları yeni bloglar keşfedecekler’ diyor.Gerçekten etkileyici ve cilalı sözler bunlar.
Bu tarz işleri düzenleyenler,tıklanma oranlarını artırmak ve daha fazla reklam geliri almak için ya da çok büyük olasılıkla mail adreslerinizi salı pazarında mangır karşılığı satmak için yapıyorlar.Yani,toplu mail adresi satışı yapan sitelere malzeme oluyor gariban email adresiniz.Bir süre sonra ise bolca spam mesajı yağmuru başlıyor tabi.
Organizasyonu düzenleyen akıllıbıdıklar öyle bir havaya girmişler ki,kendilerini eurovision tarzı bir yarışma sanıyorlar.Zaten Selçuk hoca’da yaptığı reklamda, işin içine heyecan katmak ve milletin popstar tarzı varoş yarışmalarına olan merakını bildiğinden,kendisini popstara katılmış gibi heyecanlı hissettiğini yazmış.Gerçekte,birincisinin önceden belli olduğu bu tarz organizasyonlarla ilgili bir çok bilgi var internette.Verdikleri gaz muhteşem doğrusu,adrenalin tavan yapıyor.Heralde birincilik ödülü olarak da zavazingo veriyorlar çünkü bunuda açıklamamışlar,havada kalmış.Ödül ile ilgili bilgi almak istediğinizde ‘çok yakında açıklanacaktır’yazısıyla karşılaşıyorsunuz.Kim katıldığı yarışmanın ödülünü bilmek istemez ki,hemde kayıt süresi biteli neredeyse bir hafta olmasına rağmen.Duyurunun sonuna;ödül gecesine mutlaka gelin,gelmeyenler pişman olur şimdiden söyleyelim gibi heyecan yükseltici yazılar eklemişler.Anlatım tarzlarına bakınca,Altın portakal halt etmiş yanında.Büyük olasılıkla o gece,Amerika’da filmleri iflas etmiş ve para kazanmak için Türkiye’ye gelip özel kanalın birindeki Buzda dans yarışmasında jürilik yapmış olan Kevin Costner’da olacak ve Bill Gates’de kürsüye çıkıp birinciye aferim diyecek.Bakarsınız bu parıltılı gece için söyledikleri süprizlerin arasında ulusal kanal tv yayınıda vardır.
Ketenpericeler,belli ki taze mail adresi toplamak için bu yöntemi geliştirmişler.Ciddi görünmek için microsoftun logosunu bile kullanmaktan çekinmemişler.Toplu mail adresi satışı yapan siteler ellerindeki adresleri nasıl güncelliyor sanıyorsunuz?Siz dikkatli olun,böyle ne olduğu belli olmayan yarışma,tanıtım vs. tarzı işlerden uzak durun.Ancak herşeye rağmen merakınızı yenemiyor ve mutlaka bir defa denemeliyim diyorsanız,gerçek telefon numaralarınızı yazmadan ve hiç kullanmayacağınız bir mail adresi göndererek katılın.
Not: Kayıtlar geçen hafta bitmişti.Ancak bir açıklama yaptılar ve birkaç gün daha uzattılar.Anlaşılan istedikleri kadar katılım olmadı.Ödül ile ilgili bir açıklama ise halen yapılmadı.
Cem Akkılıç Onuncuköy
21Nisan2008
http://cemologyonuncukoy.blogspot.com/2008/04/blog-dlleri-aldatmacasi.html
* * *
http://blog.alivesitesi.com/blog-odulleri-yarismasi/

pigmelerle.dans.eden said...

Uyarin icin tesekkurler...
Ama benim ne telefon numaram ne de email adresim, eline gecen kimsenin isine yaramaz.
Malum, telefon numarasi Uganda numarasi...
Emailimde fena junk filtreleri var. Olsa ne ise yarar ki zaten, Uganda`dayim. Kendi adima tasidigim bir risk yok.
Bir de boyle polemiklere karismamaya calisiyorum, hatta memleketin polemiklerinden uzaklasmak icin bak taaa nerelere kadar kactim :)
Meltem

Kültür Mantarı said...

cem yazıdan uzun yorum yazmışsın :)), yada kopi/pest yapmışsın, her neyse işte.

bu kadar kasmaya gerek yok. hergün 10 larca siteye üye oluyoruz. kim bilir kaç databasede adım ve email adresim var.

ama yazdıklarında dikkatimi çeken en önemli şey diyorsunki, birde microsoft'un logosunu koymuşlar. yani aslıdan microsoft bloglamayı desteklemiyor, onlar korsan olarak bu logoyu koydular, öylemi?

bak bu ilginç bir iddia. eğer gerçekse sana şapka çıkartırım.

Evin Kedisi said...

Blog yarışmasını gördüğümde şunu düşündüm. Kendi halinde, hiçbir şekilde işi strese vurmamış çok ciddi yazı çıkartan o kadar çok blog var ki. Hangi birisi seçilecek? Haberimiz olmadığı için aday bile gösteremediğimiz kaç blog vardır mesela, benim çok var.

Ama olsun, girenler içinde inandığım ve destek verdiğim bloglardan biri bu. Kazansa ya da kazanmasa da bu, ne bloğun verdiklerinden bir şey eksilmesine sebep olur ne de okuyanlarının gönlündeki yerini değiştirir.

Yani, kısaca Cem'in dediği mantıklı olsa da gerçek bloggerların o reklama, laf salatalarına karnı tok.

Blogger'lığın bence en mahrem kalması gereken yanlarından biri yarışmacı zihniyetinden uzak, özgürce kendini ifade edebilme özgürlüğü, yanılıyor muyum? Bunu biz istemeden kim bozabilir ki?

Madem girmişsin Meltem, oyumuz senindir :) Kolay gelsin :) Ama bir dahaki sefere haber ver ki geç kaldık diye üzülmeyelim. Zira benim gibi toplu okuma yapanlar için gerekebilir :)

Görüşmek dileğiyle :)

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba,
Yarismak yazida da belirttigim gibi umurumda bile degil, bi gun gelecek yarisacagiz diye baslamadik ki bu yazilari yazmaya...
Odulun ne oldugunu bilmiyorum ama yetimhaneye bir faydasi olursa diye girdim bu ise sadece...
Baska hic bi amacim yoktur.
Haber verme konusu ise biraz zor. Bu yaziyi yazarken bile dilencilik yapiyormusum gibi geldi, ama ya yetimhaneye yarayacak bi sey kazanirsam diye dusunup, yuzumu eksitip yazdim...
sevgiler,
Meltem

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba Onuncukoy`den Cem,
yorumunu yayinlamiyorum.
Nedeni de diger yorumda bulunan kisilerle ilgili polemiklerin bu bloga tasinmasini onlemek.
Lutfen diger blog yazarlari ile ilgili keskin yorumlari o kisilerin kendi bloglarinda cozmeye calisalim. Farkindaysan bu blogda hic kimse birbiriyle tartismadi simdiye kadar, ilkinin de baslamasini istemiyorum. Anlayisla karsilaman dilegiyle,
Simdiden tesekkurler,
Meltem

Evin Kedisi said...

Meltem;

Cem'in yorumunu okuyunca senin başlığın altında aslında O'nun sorduğu ya da dikkat çekmek istediği noktalar için yazmıştım onları. Umarım bir yanlış anlaşılma yaşanmamıştır.

Birbirini okuyan ve bu sayede tanıyan herkes yazarın tarzını, hayat görüşünü anlar zaten. Senin bu konudaki çizgin ve duruşun o kadar bariz ki, açıklama yapmana bile gerek yok.

Ben girip yüreğimi gere gere sana oyumu verdim, öyle ya da böyle bir şey gelirse de amacına ulaşmanda bir katkı da bu olsun :)

Sağlıcakla kal :)

pigmelerle.dans.eden said...

yok yok, sakin ha!
yanlis anlamadim...
zor geliyor bana boyle oy isteyen politikaci durusu, o yuzden ne yazacagimi bilememisimdir.
Yazdiklarina alinmadim,
eminim yazacagin herhangi bi sey de beni kirmayacaktir :)
Sevgiler,
meltem