Tuesday, March 25, 2008

Sirtlanlarla Kamp Atesinde Sohbetler!


Paskalya tatili 4 gunu icine alinca, uzuuunnnn suredir yapamadigim ve cok ozledigim kamp hazirliklarini tamamlayip -cadir, termos, tabak, canak, uyku tulumu vs vs- kampa gittik. Kamp anilarini anlatacagim ama objektifime takilan su kareyi hemen paylasmadan edemedim. Goz kirpip, dil cikaran bir Uganda kob`u -bi tek Uganda`da yasayan br antilop cinsi, hatta Uganda bayraginda da yerini almis-
Amacim tam karsisindan guzelce bi foto cekip kirpiklerinin uzunlugunu da gosterecek bir portreydi. Ama once kacti, uzaklasti. Sonra da cektigim fotograflari incelerken bu muzip ve sevimli halini farkina varmadan cektigimi gordum. Bayildim...
Cok cok guzeldi kendimiz pisirip kendimiz yemek, butun gun gezmek, hayvanlari izlemek, orman yuruyuslerine ve tekne gezilerine cikmak, kamp atesi isiginda nargile icmek, sabahlara kadar yanibasimizdaki sirtlan seslerini dinlemek... Devami gelecek!

23 comments:

sihirli eller said...

hakikaten çok şapşi bir şey.
ahhh ne şanslısın sen öyle.biz burada sadece sokak kedive köpeklerini görüyoruz.bu arada sanırım mahallenin delisi diyorlar bana.o hayvancıklara yemek taşıdığım için.
yine çok şanslısın biz onları sadece belgesellerde görüyoruz.
tekne gezintilerinede sadece yılda 1 kez 1 hafta yaz tatilinde çıkıyoruz.
herşeyi anlatta tadını çıkaralım.
burayı ve seni çok sevdim ayrıca kocaman sevgiler öpücükler....

MeRaiL said...

Gercektende cok sirin ve komik fotograf olmus..
Yazdiklarini okudukca orada olmak istiyor insan..
Cok guzel olmus kampiniz heyecan dolu, nargile ile daha da guzel olmustur.. :)
Devamini merakla bekliyorum.
sevgiler

Anonymous said...

haydi yaaz yaaaaz:)
tristesse

Arzu Çur said...

Merhaba,

Uzun zamandır takip ediyorum yazdıklarınızı. Yaşadığınız ve bizimle paylaştığınız hikaye öyle başka ki bulunduğumuz yerden herhangi bir yazınıza yorum yapmak zor oluyor. Ben bunun yerine paylaşımınız için hepsine birden teşekkür etmek istedim. Sevgiler,

nilay said...

Çok çok güzel bir foto olmuş.Ben de senin gibi yakından çok görmek isterdim gerçekten.
Resmen gözümde canlandı akşam nargile içisin. OHHH sefan olsun.
Bir ara Türkiye'den gelen grubun nasıl geldiği ile ayrıntı verir misin ?

pigmelerle.dans.eden said...

Yazcam, yazcam...
Biraz islerimi toparlayayim :)
Bu hafta aksamlari Hint yemekleri ogrenip yatmadan once de bi tanecik Lost izliyorum :)

Selam Nilay,
Turk grubun nasil geldigi ile ilgili nedir bilmek istedigin?
Ucakla?
Istanbul-Dubai-Entebbe aktarmali?
Bir safari firmasi ile anlasip?
Tam olarak soru nedir?

Biyoysam suçum ne? said...

MELTEMMMMMMMM
SENİ SEVİYORUMMMMMMMM
HİAAAAAAAAAAGGHHHH

pigmelerle.dans.eden said...

Biyo,
sen biliyor musun ki o aslanlar, sirtlanlar zifir karanlikta ulurken ben yine bi ara cep telefonundan internete baglanip seni, sefer`i ve kiyak`i okudum!!!
Hatta baglanti yavas olmasa bi de email yazcaktim, `kamp atesine odun almak icin 5 metre yurumeye korkuyoruz su an` diye...

Ben de!

Meltem

Kültür Mantarı said...

işmi şimdi yaptığın senin. oraya gidecem, etrafta hayvanlar, doğa falan.

Sen internete gir, kıyak'ı, biyo'yu oku. hadi beni okuman neyse. mantıklı.

ama diğerleri zaman kaybı yani.

kıyak said...

Baylar
ooo sizin kamp dediğiniz şey bizim için ütopik bir hayal!
Biz gittiğimiz zaman götümüz donmasın diye uğraşıyoruz.

Yerinde olmayı isterdim doğrusu.
yoo kıskanmıyorum ki...

pigmelerle.dans.eden said...

Mantar,
Ben korkudan ne yaptigimi biliyor muyum o an????
Dusun yani...
Okumaya calistiklarima bak zaten, ne yaptigimi bilmez bir halde oldugum acik!
;)

Kiyak,
umarim bi gun bu taraflara dogru yolun duser de ben sana cok guzel, cok hesapli, aktiviteli bi safari ayarlarim... Ama kamp yerine su geldi, bu geldi, pati atti, isirdi demek yok!

kıyak said...

Baylar
Dün akşam kulüpten 1 arkadaşımızın dia sunumu vardı.
Tanzanyadaki Kilimanjero (5895 mt)
dağına gittiler.
Aslında bende düşünmüştüm ama maliyeti gerçekten yüksek. yani o bütçeyle başka 1 dağı planlamak isterim...

2700 $ rehberlik ve çıkış için ödeme yapmışlar.
1000 euro da uçak vs.

Abijim adamlar öğle yemeği için bile en az 15 kişilik çadırı kuruyorlar...
tüm kişisel ve kamp malzemeleri yerliler tarafından taşınıyor...
sonra ben kilimenjero'ya tırmandım olacak...

bu bana ters geldi...

diğer yandan oradakilerin geçim kaynağı sadece kilimenjero...

iki ucu boklu değnek.

pigmelerle.dans.eden said...

Bay Kiyak,
Tanzanza`ya Kilimanjaro tirmanisi yapmaya bi suru turist gonderdim safari firmasi isletirken. Arkadaslarim da gitti ama kolay veya zor yollar var secebilecegin.
Arkadaslarin bayagi bi luksunu yapmis galiba. Cunku Kilimanjaro tirmanisi 900-950 usd normalde.
Neyse, gelelim bizim buradaki Rwenzori daglarina... Afrika`nin en yuksek 3 dagi. Burda 6 gunde zirve yapmak icin 650 usd veriyorsun o kadar. Bi de yanina rehber almak zorundasin tabii ki. Her sey fiyatin icinde.Ona da biraz bahsis lazim. Yemek icin de yaninda tasidigin yemekleri belirli noktalarda yapmak icin kucuk kulubeler yapmislar.
Yani uzun lafimin kisasi, bi gun yol duserse veya dusurulurse, ben size burda herseyin en guzelini 1/3 fiyatina ayarlarim. Tanzanya`da ve Kenya`da da tanidiklarim var, orada da faydali olurum.
Aklinizda bulunsun...

Haydins said...

Ne gusel bir kara yakalamissin..
Bunlarinda bir mizah anlayislari var demek.
Devamini bekliyorum cok bekletme bizi..

kıyak said...

Baylar
Vay be!
e bu güzel oldu. Bu konuda seni rahatsız edeceğimden emin ol.
blog olayı güzel 1 şeymiş:))

Kültür Mantarı said...

meltem,

çağırmakla yanlış yapıyorsun. bak gelir bu manyak oralara, başına bela olur.

uganda ile 3 kuruşluk ticaretimiz var zaten, diplomatik kriz çıkartır bu BAY KIYAK orda..

kıyak said...

Baylar
abijim massailer resim çektirmekten pek hoşlanmıyorlarmış. ellerindeki sopalarla çekenlerin kafasına, kafasına vuruyorlarmış.
ben bu hazzı yaşamak istiyorum...

buraya gelince anılarımı yazmak ve kitap halinde çıkartmak istiyorum. sonrada şarkıcı olcam.

mavi mavi massaaiii

meltem sen kültür kişisine inanma. Allaan mantarı nolcak.
valla sorun çıkartmam.

pigmelerle.dans.eden said...

Bay Kiyak,
Burda olay cikarabilirsen helal olsun sana, cunku Ugandalilarin kavga etmek ve hatta ses yukseltmek gibi bile bi aliskanliklari yok. Huzurlu, guleryuzlu, sinirlenmeyen insanlar...
Masai konusunda da ben sana ip uclari veririm. Mesela Kirmizi oje hikayesi vardi hani 5-10 entry once yazdigim... Sur tirnaklarina kirmizi oje Masailerin, olsun bitsin...

Mantar,
Gelsin, noolcak? Hatta toplayip esleri, hepiniz gelin... Evimde oda cok :) Hep beraber kavga gurultu safari de yaparsiniz... Vallahi...Yeminle soyluyorum, hic tanimadigim Turkleri bile misafir ettim evde yahu...
Korkmam ben misafirden...

nilay said...

Yok yok ben ucak aktarması sormuyorum. Uçağı ayarladıktan sonra oraya indiğimizde şapşal etrafımıza bakmayalım. Üstüne üstlük biz senin gini kırmızı oje moje de düşünemeyiz. Kimse ile konuşamaz aç kalırız. :)))
Tur şirketi , yani bu geziyi uçağı kalışı , yemeği ile falan ayarlayanlar. Tabii bir de maliyet. Çok şey istedim değil mi?

pigmelerle.dans.eden said...

yok yok, cok sey istemedin...
eski isim burada, kenyada ve tanzanyada safari duzenlemek oldugu icin sana hemmencecik bi kabaca fiyat vereyim: 1 hafta orta karar yerlerde kalirsaniz gunluk 185 usd a gelir, bir de goril trekking yaparsaniz ilave adam basi 500 usd. Bu iki kisilik bir grup icin.
Grup 6 kisi olursa, gunlugu 100 usda duser. Yine uzerine 500 usdlik goril trekking eklemek lazim.

Simdi bu soyledigim maliyetlere safari firmalarindan safari bulmak mumkun degil. Cunku uzerine kar koyarlar. Ama bana son dakikada degil de oncesinden plan yapmak uzere haber verirseniz, kendim organize edip yaklasik bu maliyetlere getirebilirim.

Bir de bu fiyatlarin icinde hersey dahil, benzin, rehber, araba, 3 ogun yemek, park giris ucretleri ivir zivir... Siz sadece icecekler ve telefon vs gibi kisisel seyler icin elinizi cebinize atarsiniz. Ama safaride hic para harcanmiyor nerdeyse alkolik degilseniz, ama Ugandada icki de cok ucuz...

Sozun ozu: sabit maliyetleri ne kadar cok kisiyle paylasirsan safarinin fiyati o kadar duser.

Daha fazla yardimci olabilirsem bi seslen :)

burka said...

nası canım cekti, :)

burka said...

hani devamı? :))
merak ediyor insan

balanne melike said...

Bayıldım fotoğrafa..Seni kendi sitemde yazdım okumak istersen balanne.com dayım..