Monday, March 31, 2008

Afrika`da Trafik




Hani tembellik yapip son kamp maceramizi yazmiyorum ya bi turlu... Bari parca parca yazayim dedim. Kronolojik siraya sokmanin o kadar da gerek olmadigina kendimi ikna ettim :-)

Kampa gittigimiz Queen Elizabeth Dogal Park`inda Albert ve Goerge gollerini birbirine baglayan kanalda bir tekneyle gezi yaptik. Ilk degil, daha once de bahsetmisimdir. Su kenraina gelen hayvanlari gormek adina cok keyifli bir gezi. Hatta bu gezide ilk kez bir fili yikanirken gordum. Girmis suya boyunu gecer mi gecmez mi bilmem ama bogazina kadar suyun icinde ama nasil mutlu! Kendini kaldirip kaldirip atiyor suyun icine, yan donuyor takla atiyor, ters donuyor takla atiyor...

Tekne turu bitince arabalarimizi park ettigimiz yere gittik ama yolda bir gariplik var. Trafik tikali, gidemiyoruz. Trafigin koccaman nedeni az sonra anlasildi: Kocaman bir su aygiri yolu ortalamis yavas yavas istedigi yerde durup otlaya otlaya ilerliyor. Arkasinda uzun bir konvoy olustu. Yanindan gecmek de cesaret ister su aygirlarinin. Sagi solu hic belli olmayan, su disinda da icinde de cok tehlikeli bu tombul sevimli hayvanlar. Teknede giderken kaptan soyledi, daha gecen ay iki balikciyi yemisler.

Teknenin kaptani ile de ayri guzel bir diyalogumuz oldu. 3 yil once turist olarak ilk geldigimde ayni kaptan vardi. Yalniz geldigim icin gidip yanina oturup uzun uzun sohbet etmistik Noel ile. Hatta sonra Uganda`ya geri geldigimde cektigim fotografini birisiyle gondermistim ona. Animsadin mi beni? dedim. `Animsadim tabii, kac kisi bana fotografimi gonderiyor ki... Herkes gidiyor, unutuyor` dedi. Yine yanindaki muavin yerini aldim, sohbet ede ede guzel bir gezi yaptirdi bizi. `Sen de beni unutmamissin` dedi. `Noel, senin ismindeki birisi unutulur mu? Bir sen varsin: Kaptan Noel, bir de Noel Baba var ama onun gercek olup olmadigi supheli` dedim. Cok guldu, cok hosuna gitti...Katarakt olup matlasmis gozlerinin icine kadar guldugunu gordum gibi geldi.

7 comments:

Burcu said...

3 sene!!! Yani hatırlamazmış gibi yapıp aslında pek bir farkında olduğum... Doğumgününde burda olur musun ki yumultam...

Burcu said...

3 seneeeeeeeeeee!!!! doğumgününde burada olmuş olur musun ki yumultam??

sihirli eller said...

su aygırı sevimli değil be çirkin ve şişkolar.ama fillerçoooooo süper.bende isterdim bir filin yıkanışını seyretmeyi..

ekmekcikız said...

Afrika'da katarakt pek yaygınmış; bugün okudum gazetede. Bir grup Türk doktor ve hemşire, her ay değişen vardiyalar halinde, Somali'de bir hastanede ameliyatlar yapıyorlarmış.
Sizin Noel'in de derdi aynı, demek ki.

diLék said...

yazdıklarını okumak sanki bir derginin yeni sayısını okumak gibi...
ne zaman yazacaksın yeni şeyler diye bekliyorum sabırla,,,
umarım bir gün oralara gelme şansını yakalayacağım (:

şelale said...

Sen bizi unuttun galiba maymun sülalesi.....

pigmelerle.dans.eden said...

Selale????
Yoksa yoksa...
O sen misin????

Allahim ya,
senden baska kimse dover gibi yazar...

Ne unutmasi??? Bu maymun sulalesi, o maymun sulalesini unutur mu? Her gece agliyorum ozlemden...

Yok yok vallahi, Selale hanimim, cok cok cok ozluyorum. Zaten Haziranda da geliyorum. Kizlar seni cok ihmal etmisler, hepsinin acisini cikaracagim, hic merak etme.

operim, severim,
Meltem`in