Tuesday, March 11, 2008

Acilarin Cocugu


Bugunlerde kendimi yerden yere vuruyorum. Yillardir biriktirdigim ne kadar sakarlik varsa yapiyorum.
Mesela bahcede kopeklerle oynarken, ayagimi burkup, bi de popo ustu dusup hem kolumun hem de bacagimin derisini yarim santim inceltecek kadar da siyiriyorum. Her taraf kan revan icinde, bacagimda hayatimda gordugum en buyuk morluk ve garip bir sislikle 5 gun topalliyorum. Hani boyle iskence gormus, sopalanmis kisilerin fotograflariolur ya oyle…
Ya da isyerinde dolap buyuklugunde dokme celikten yapma kasadan para alirken, birisi `Meltem!` diye sesleniyor, kafami ceviriyorum, `Efendim?` derken kendiliginden kapanan kapinin arasinda kalan parmagim koptu diye cigliklar atip buzdolabinin buzluk kismina sokup bakiyorum, kopmamis! Ic kanama geciren parmak sistikce sisiyor, sistikce icinde biriken kanla parmagimin zonkladigini gozlerimle bile gorebiliyorum. Bir saat sonra ebatinin iki katina cikan parmagin acisi dayanilmaz bir hal alinca klinige gidiyorum. Doktor bakiyor , `kan cok birikmis, akitip bosaltmamiz lazim.` deyince `parmagimi kestirmem` diye panik icinde disari cikmaya calisiyorum.
Ama unuttugum bi sey var; buradaki doktorlar `bush doctor` yani dogada, calida cirpida careler uretmek zorunda olan, Mc Gayver kilikli, mucit doktorlar… Doktor, `Sen baska tarafa bak, bi saniye bile surmeyecek.` diyor. Elindeki kagit atacinin ucunu acip cakmakla isitiyor, hop diye tirnagima kucuk bir delik aciyor… O delikten 4-5 saat boyunca kan sizip hem acim diniyor, hem parmak normal ebadina kavusuyor. Parmagimin ucu halen hissiz iki hafta sonra bile ama yavas yavas dokunma hissi geri gelmeye basladi.
Lamu`dan gayet keyifle geldigim gece yarisi gozumun icinde cam kiriklari var gibi bir aciyla uyaniyorum. Sol gozum sismis, kanlanmis, uyku olasi sey degil… Doktora gittim hemen ertesi sabahi zor yapip. Doktor `Lensler cikacak, her iki goz de gunde 4-5 kez ilaclanacak. Tek gozun sisti simdi ama digerine de sicrayacak. ` diyor. Ise geri dondum. Hem goremiyorum, hem aci cok fazla. Geri gittim klinige. Bu kez doktor uyusturucu bir damla verdi ve gozumu bandajladi. Korsan gibiyim.
Bu aralar ters giden bi seyler var ama bitmistir diye umuyorum.
Kolum, bacagim iyilesti. Kalca kemigim kirmadan yara izleriyle kurtardigima seviiyorum.
Parmak delik, azcik kan oturdu, ama hem kopmadigina seviniyorum, hem de doktorun garip mudahelesi ile dusmeyecek bile.
Gozlerim iiyilesti de lens takmaya basladim bile.
Hepsi bu kadardir umuyorum.

16 comments:

Kültür Mantarı said...

masailerde kurşun döken varmı, varsa sen bir kurşun döktür.

Köşenin Delisi said...

hay allah ya, ne çok şey aynı anda olmuş cidden. dediğiniz gibi, bitmiştir diye ummak lazım herhalde :) Ama ama ataç?!! Hiiii, ısıtılsa da mikrop kapmaz mı yahu, ne cesurlar...deyip kendime gülüyorum hemen...adamlar kimbilir nasıl koşullarda nasıl teknikler geliştiriyorlardır başka di mi...neyse, gebçmiş olsun tekrar.

Anonymous said...

Çok geçmiş olsun, sen en iyisi bi tütsü yaptır arkasından da kurşun döktür:)

Gülden

Pıtırcık said...

Merhaba uzun zamandır uzaktan sessizce takip ediyorum .Çok geçmiş olsun

Sevgiler

etki alanı said...

Geçmiş olsun sevgili Meltem..
Gelince üstüste gelirmiş derler ya ,öyle oluyor..Aynı aksilikler bende de var şu sıralar..
Kızımı grip olduğu için dayanılmaz öksürük nedeniyle hastaneye götürdüğümde,çok telaş yaptığım için olacak,takılıp düştüm.Sol kolum hissizleşti.daha yeni açılıyor.acı olmasa dayanılır..
Evde kırılmadık birşey kalmadı,takılıp düşürüyoruım..
Bir negatiflik geliyor bazen..
Sağlıklar diliyorum.
TüTü

erfe said...

Meltem Hanım, sizi o kadar hayranlıkla takip ediyorum ki ister istemez sizde biraz gözüm kalıyor korkarım ki. Genelde tüm okuyucularınızda bu hal zuhur etmekte. Korkarım size bizim nazarımız değdi. Ben genede bu akşam yatmadan önce herkes için dilediğim dileklere sizin içinde ekstra bir parantez açıcam. Kazasız belasız günler dilerim.
Elemtere fiş kem gözlere şiş diyorum. Çok çok selamlar sevgiler.

erfe said...

Meltem Hanım,uzunca bir şeyler yazdım az evvel ama neden bilmem hepsi uçtu. Kısaca şunu demek istemiştim. Gıptayla takip ediyorum ve görüyorum ki, diğer okucularında benden farkı yok. Velhasıl,istemeden nazarımız değmiş olabilir. Bu akşam okuyup üfliycem ben ekrana doğru. Nazar duası yolluyorum size.
Çok çok selamlar.

meltem said...

çok çok geçmiş olsun.Herkes yaptıklarınıza,deneyimlerinize ve yaşadıklarına o kadar gıpta ediyor ki bence nazar değmiştir size:))
Tekrar çok çok geçmiş olsun ve sevgiler.

Biyo said...

Ayyy kızzzzz
Bu ellll
Hani hani şu simitleri burma bilezik gibi taktığın kolunun eli değil mi?
Yani o koldaki el değil mi :O

Ayay amannnn(yaprak dökümündeki hayriye gibi söylenecek)
Kızzz Meltoşş o zaman kesinn benim nazarım değdi be!
Bazen çok iyi de düşünsem nazarım değebiliyor.Renkli gözüm çıksın işallah!

Bi tarafına bişi yapmadan gel aman diyim.Sen sağ salim gelmezen zaten ben gelip seni gebertecem seni.

Türkiyenin suyu mu çıktı hay kızım.
Gittin teee elin yamyamlarının arasına .Bırak Sefer felan gidip kazanda haşlama olaydı,sen cilop gibi bi afetsin ne işin var bi dudağı yerde bi dudağı gökte adamların arasında!

Ancelina Coli misin sen nedir?
Aaaa deli edecek ya beni bu kızzz.Ayy kalbimm kalbimmmm!

MOBIUS said...

Geçmiş olsuuun Tanrı size torpil geçip sizi fazlaca korusun :)

inciK said...

Gelince ustuste gelir ya, 3'lemek lazim derler bir de bu durumlarda... Gerci seninki 3'lenmis zaten, olan olmus, ama sen yine de dikkatlice bir tabak canak filan kir. Bitsin bu ugursuzluk, nazar filan, her ne ise artik.
Kendine iyi bak, bayilarak takip ediyorum sayfani, yaptiklarini.

Lapis lazuli said...

Cok gecmis olsun, neresi aciyorsa cani orda oluyor insanin...Belki vucudunda fazla elektrik yuku vardir, dengeyi bozar oyle olunca, takilip dusmeler, sakarliklar falan olur, suya dokun cokca bari, belki ise yarar. Boyle durumlarda nazar duasi okuyup uflerler ama orda nerden bulacaksin! Yok mu tutsu falan bilen yerli tanidigin?

Asli A. said...

Elemterefis kem gozlere sis, tu tu tu! :) Gecmis olsun ve bana kalirsa bir mavi boncuk takiver :)

ekmekcikız said...

Sevgili Meltem,
Parmağın çelik kapıda sıkışması benim de başıma gelmişti, sonunda "o" tırnk düşmüş ve yenisi gelmişti.
Sanırım, doktorun müdahalesi sayesinde, senin tırnağın düşmeyecek.:))
Geçmiş olsun.
:)

balanne.com melike said...

Çok ama çok geçmiş olsun..

Da Vinci said...

Uzun zamandır bloguna girmemiştim. Neler yapmışsın diye göz atarken bunu gördüm ve bir geçmiş olsun diyeyim dedim. Bu yazının üzerinden yaklaşık 1.5 ay geçmiş. Heralde bir sorun kalmamıştır hissetmeye başlamışsındır parmak ucunu. Tekrar geçmiş olsun. Kendine dikkat et. Afrika'nın sana ihtiyacı var :))