Tuesday, February 19, 2008

Seven (7) Hanimin Hikayesi



Bundan iki ay once arabami otoparka parkettim, aksam karanlik ama karsimdaki arabanin altinda bi sey kipirdiyor. Gidip bakinca avuc ici kadar bir kedi oldugunu gordum. Ama ne halde… Gozleri yeni acilmis, iltihap akiyor, ciliz, cirkin… Hemen oradaki bir kafeyi isleten arkadasimdan azcik yemek bi de mukavva kutu aldim… Annesi gelip alana kadar ac kalmasin, arabalar ezmesin diye… Sonra bi fotograf sergisine gittim.
Gece oldu, kafeyi isleten arkadasimi aradim, `sen giderken kedi hala kutuda miydi?` diye. Kutudaymis. Hay Allah! Saat 12:30 oldu ama ver elini ototpark. Orda! Hala orda! Mecburen o gun misafirimiz oldu ama gozler, tuyler vs her tarafi dokuluyor hayvanin.
Ben de gozumden yeni bir enfeksiyon gecirmistim, ilacim yeni yani. Veterineri aradim, bu ilaci kullanayim mi diye. Kullan dedi. Bebek mamasi alindi, ilaclandi, bit pire ilaci yapildi. Niyetim iyilestirip sahipsiz hayvanlara ev bulan bi yer var oraya vermek…
Aradan 4 gun gecti, canavar oldu hamfendi . Yetimhaneye et goturup cocuklarla saatlerce kudurdugum bi gun aksam eve gelince evimde benimle kalip temizlik yapip beni evirip ceviren Ballerina Cif Catherine bana demesin mi ikinci kattan dustu, galiba oluyor diye… Evin ikinci katinin merdivenlerinden kafa ustu hem trabzana hem de basamaklara kafa ustu carpa carpa dusmus… `Allah kahretsin` dedim, `hayvani kurtarmak icin aldik eve, oldurecegiz nerdeyse!`
Yukari ciktim, gozleri portlemis, vucudu sogumaya baslamis bir halde yatiyor! Delirecegim! Aldim, boynuma dolayip sarildim ama neresi kirik neresi saglam bilmedigim icin de korkuyorum. `Mirrrrr` diye yorgun, zayif bi ses cikardi, ben yerimden ziplayip `yasayacak` dedim!
Veterineri cagirdik, sagolsun alisti benim bu hallerime, Cumartesi aksami 15 dakika icinde eve geldi. Bissuru igne yapti. Kirik olmadigini dusunuyor ama kafa ustu dustugunden sok geciriyormus. Sabah 5e kadar basinda bekleyip ilk mamasini yeyince yerinden kalkti ve artik hayvanin gunahi vebali ustumuze oldugu icin bizde kalmasina karar verildi.
O zamana kadar baglanmamak icin isim vermiyordum ama henuz tanistigimizin 5. Gununde dokuz canindan ikisini harcadigi icin adi `Seven` kaldi.
Gecenlerde bir haylazligi yuzunden bi sure yurumeyince 6.5a dusurduk ismi ama sonraki yaramazliklarina bakip kanaat kullanip 6.5tan 7 yaptik yine. Seven, her kose basina pusu kurmadan,atladigi her yeri iskalayip dusmeden, koltukta otururken birdenbire yuze atlayip burundan isirip kacmadan, kopek kuyrugunda, saclarimda asili dolasmadan ve evde hani boyle capraz fisekleri govdesine asili, yuzu kamuflajli, agzinda bicakla yerde surunen bir Rambo hayal edin oyle bir havalarda dolasmadan once nasil egleniyorduk animsayamiyorum. Butun gece mirlayip saatlerce yuzumu yalamadan once nasil melekler gibi uyudugumu da animsamiyorum.
Kopekler Seven hanima asik, o kadar tepelerine cikariyorlar ki onlari izlemek abartili komik olan bir cizgi film izlemek gibi. Birbirlerine yemeklerini vermedikleri halde Seven`le yan yana kuzu kuzu yiyorlar.
Gelelim legenli fotografina… Ne kadar kopeklerle rahat oynasa da hamfendi bazen Sutlacla Lokum deli danalar gibi kosarak ustune dogru gelince bahcede buldugu ilk agaca tirmanip sonra da inemiyor. Gecen gun Seven agacin tepesindeki en uc dallarda, yanindaki dallarda koca koca 3 kus, asagida ben elimde tasla bekliyorum kuslar saldirip yuzunu gozunu oymasin diye, kopekler agacin govdesinin yaninda nobette… Bu agac maceralari yuzunden bahceye cikamaz olunca cikmasini engellemek icin agaclarin govdesine ortasi kesilmis bir legen sarmaya basladik. Cok basarili da olduk, asagidaki entrydeki legenli fotografta oldugu gibi oylece kalip tirmanamiyor ve kafayi oraya sokup uluyor. Beter olsun, kus katili yapcak beni! Buranin kuslari kocaman, kaptilar mi goturuverirler!

10 comments:

Çiğdem said...

Çok güzel ya Meltem...

Geçen gece başım tuttu. Benimkilerden bi tanesi geldi alnıma yattı. Arada bir saçımdan bir tutamı çekiştirdi bağırttı beni... Şaşılacak durum şu ki ilaçlarla geçmeyen baş ağrım 20 dakika içinde kaybolmuştu.

Bunlar sihirli varlıklar. Bak gör uğuruyla geldi seven sana.

Balanne melike said...

Merhaba, Meltem, (Çiğdem sanada:)) bu deli kediciğe bayıldım. Çocuğum yok deme Meltem. Aynı çocuk gibi bakıyorsun anladığım kadarıyla..Kolay gelsin..

pigmelerle.dans.eden said...

Hani gece uyurken birinin sana baktigini hissedersin ya, bi uyaniyorum cibinlige takmis patileri tam suratimin yaninda, beni seyrediyor :)
Cok tatli, kocaman oldu, hala o kucuk fotograflarindaki boyundan buyuk biberonu birakamadi, tabaktan icmiyor. Koyuyorsun tabaga sutu, boynu bukuk miyk miyk agliyor biberon diye :(

Cocugum yok henuz Melike, ama 40ina gelmeden bi tane yavrulamak lazim, hem de mumkunse ikiz :) Ailede ikiz var biraz, o yuzden umutluyum :)
Sevgiler

ekmekcikız said...

Bu 6,5'tan 7'nin maceraları inanılır gibi değil!:)
Hayatta kalmaya yeminli sanki.:))

umama said...

meltem, bu 7 supermis, kopeklerden biriyle olan fotosuna bayildim, biraz daha foto koysan, ben cok seviyorum bunlarin fotolarina bakmaya. senin 2 tane kedi alma fikrin vardi ya, bizim sari sipasi hamile, saniirm ay sonu yavrulayacak, sana bunun sipalarindan 2 tane paketleyip yollayayim diye dusunuyordum:) ama artik 7 var. dogunca siteye fotolari koyarim.

Asli A. said...

Bu cok serseri bisimiss :)) Rambo halini de gozumun onune getirdim, muthis bir eglencedir guerilla saldirilarini seyretmek :)
Her eve lazim!!

balanne melike said...

Hadi hayırlısı..

endiseliperi said...

bizim tina'nın da küçükken gözleri böyle ıslak ıslaktı. büyüyünce çok güzel oldu gözleri. ve aynı seven gibi afacandı; hala öyle, sanki hiç büyümedi, hep oynamak istiyor.

çocuklarınız (ikiz olacağını düşünürsek:), çok şefkatli bir anneye sahip olacaklarını şimdiden söyleyebiliriz. sizi nasıl takdir ettiğimi ne kadar söylesem az.

sevgilerimle.

myilmaz said...

:) Herşey çok güzel...

Serpil said...

Cok tatli zaten asigim kedilere ,benimde evde bir minik(artik minik degil ama bana gore hep oyle kalicak sanirim)canavarim var.Nasil ilgi delisi televizyona fazla daldigimizda geciyor televizyonun onune oturuyor ben indiriyorum, tekrar cikiyor hic bikmadan 100 kere cikiyor en sonunda ben bikiyorum tabii..
Yazilariniz cok keyifli cok guzel..
Sevgiler..