Thursday, February 21, 2008

Ebola Kalmadi!!!!


Uganda`da Aralik ayinda baslayan Ebola salgininin resmen bittigi aciklandi dun! Artik rahat rahat paraya dokunabilecegiz, tokalasabilecegiz!
Aralik ayinda Kongo sinirindaki bir bolgede ne oldugu bilinmeyen bir hastalik can almaya basladi. Hastalarin atesi yukseliyor, ishal ve kusma basliyor ve bi sure sonra butun ic organlari ve gozleri ve kulaklarindan dahi kanama baslayip cigerde basladigi zaman nefes alma sorunlari ortaya cikip olumle neticeleniyordu.
Bu kez virus mutasyon gecirdigi icin, teshis icin kan testleri Amerika ve Guney Afrika`dan gelene kadar, bir hastanenin saglik ekibi Ebola oldugunu anlamadiklari icin ve yeterli onlemleri almadiklari icin oldu.
Simdi hastalik virutik, her yerden gelebilir. Aciklama yapildi: Paradan da bulasiyormus. E hergun elliyoruz parayi... Sadece ellerimi dezenfekte etmek icin `kuru sabun` denen sivilardan aldim, bizim muhasebeciye de tabii... Bir de eldiven almayi onerdim ama istemedi, `Oleceksek, oluruz` diye.
2006 yilinda 187, 2000 yilina 400den fazla kisi olmus Ebola`dan.
Bu arada buradaki Turkler beni ariyor `Naapcaz Meltem?` diye. Ulkeyi terketmek isteyen var Ebola yuzunden. `Ben kendi adima sadece ellerimi nereye koyduguma dikkat ediyorum ama aslinda trafik daha tehlikeli, esas trafikte, yollarda dikkatli olun` diyorum ama kimse sakinlesmiyor.
Neyse, kulucka suresi 21 gun olan hastaligin son teshisten itibaren iki kulucka suresi gecmesine ragmen, hastalik cikmadi. Dun resmi aciklama yapildi. Bitti...
Basladi diye yazamadim tanidiklar, aile panik olur diye ama bitti iste!
Foto: Reuters tabii ki, ben gitmedim oralara :(

7 comments:

Anonymous said...

bitti diye her şeye yine güvenle ellememenizi öneriririm. bir biyolog olarak virüslerin canlı olmayan her zerrede (toprak, masa, para vesaire..) binyıllarca durabileceği konusunu hatırlatmak isterim. bu tarz resmi açıklamalar kamuoyunu sakinleştirmek için de yapılıyor olabilir. umarım gerçekten bitmiştir.
tristesse

dide said...

geçtiğine sevindim ama trafikte nasıl dikkatli olabiliyor?

diLék said...

umarım ve dilerim ki gerçekten geçmiş olsun...

Lapis lazuli said...

Hepinize gecmis olsun! Toronto`da da bir zaman SARS yuzunden hayatimiz felc olmustu...Boyle salginlarin korkusu bile yeter!

Sefer Kılıç said...
This comment has been removed by the author.
Biyo said...

Bi şişeye falan konunca etkisi sürebiliyorsa gelirken getirsene.

Yada o kadar bekleyemem ben
Sen iyisi sen kargoyla bana gönder!

Sefer'e yollayacam.
Hatta mümkünse bizzat bi adam tutup üzerine attirçem,sırtından kazaaanın içine bıraktirçem ebolaları!

Bunları da kameraya çektirip elimde viski yudumlarken puromu ısırarak keyfle izliyecem!

pigmelerle.dans.eden said...

Sefer,
nooluyo orda?
Biyo diger blogu icin decoder vermedi diye eziyet mi ediyorsun???
Ben giriyorum. At ortaya kucuk bi seyler, sana blogun tamamini `copy-paste` gondereyim ;-p

Biyo,
Saka haaaa... Hic yapar miyim? Sonra beni de viski ve purona eglencelik yaparsin!