Thursday, February 07, 2008

Ben o noktayim iste...


Bazen bazi bloglari okurken haritalarina bakiyorum. Hani boyle dunya uzerinde kimin nereden okundugunu gosteren bir harita var hani.... Beni cok eglendiriyor bu harita. Afrika`nin gobeginden okuyan o nokta kisi benim iste diyordum kendime. Bi kez daha gireyim noktanin boyu ne kadar artiyor bakayim diyordum bazen. Bi de dusunuyordum her tiklandiginda mi buyuyor bu kirmizi kisiler, yoksa yarim saat okundugunda mi?
Bu noktalara bakip eglenirken baska bi seyin farkina vardim bugun: O noktanin orada ne kadar yalniz, ne kadar tek basina durdugunu...Herkes bi yerlere toplanmis, hepberaber okuyor... Ben burada, Afrika`nin orta yerinde tek basima okuyup duruyorum... `Gordun mu yaa, bilmemkim ne guzel yazmis bilmemne blogunda...` diyemeden kimseye...
O herkesten ayri duran kirmizi nokta benim...
Egleniyorum cogu zaman orda oylece durarak...
Ama herseyin bir bedeli var...
Afrika`nin ortasinda o yalniz kirmizi nokta...
O benim...

17 comments:

{n} said...

o sadece haritanin uzerinde nasil gozuktugu meltemcim, inan bana... hergun ulastigin onca insani dusunsene.. onca kalbi... onun haritasini da yapabilse google keske... sevgimle...
{n}

ekmekcikız said...

Aşağıdaki safari ve oje yazılarını okuduktan sonra, şunu söyleyebilirim: Siz o geniş düzlükte tek bir nokta olmaktan çok memnunsunuz aslında. Belki, bu yazıyı yazarken biraz sıla hasreti basmış olabilir.:)

Lapis lazuli said...

Ya bir de elinin altinda internet olmasaydi!

. said...

Kalabaliklar icinde yalniz da olabilir insan.

Onemli degil yalniz olmak ya da olmamak. Yeter ki ic enerjiniz bitmesin.

Sefer Kılıç said...

aslında haritanın üstüne tıklarsan hemen altında noktaların anlamı yazıyor.

ölçülebilir nesnel bir şey değil yanlızlık. bu yüzden kıtasal yanlızlığın hakkında ne desek boş.

pigmelerle.dans.eden said...

Iste bazen oyle dertleniveriyorum...
Yillarimin beraber gectigi arkadaslarimi ozluyorum...
Gozumu suzusumun, bakisimi kacirisimin, dudadigimi bukusumun ne demek oldugunu bi sey soylemeden anlayan, hatta ne zaman suzecegimi, kaciracagimi, bukecegimi bilen arkadaslarimi ozluyorum...
Burda da cok cok iyi insanlar, cok seker arkadaslarim var ama illa ki eskiler...

advantage said...

Sen zoru başarabilen az sayıda insandan birisin ve hergün birçok kişiye ulaşıyorsun.

Dostların da seni özlüyor, ama şöyle bir düşün. Hayatımızın önemli bir kısmı zaten özlemlerden ve umutlardan oluşmuyor mu?

Sevgiyle kal, oradan uzaklaşma bu yıl mutlaka geleceğim:-)

O.K.

karamelize said...

hala var mı dünyada çoğunluğun toplaştığı yerlerden uzakda bir nokta olmak isteyen derdim hep... varmış..siz benim hayatta farklı renkler de var, farklılıklar da var dememe sebeplerden birisiniz..

ssbb said...

Biz de o noktaya bakınca seni görüyoduk zaten Meltem :)
Biraz kül, biraz duman; çok içli yazmışsın...

etki alanı said...

Kıyamam...
O kırmızı nokta,18 yaşından küçükleri de eğiten bir nokta..
Ben senin adını cesaret koydum biliyorsun...
Ama yalnızlığını yok edemem ki.:(
Uzun süredir sadece okuyordum..Bugün dayanamadım yorum bıraktım..
Hepimizin içindeki yalnızlık bazen kasvet yapar..Biraz rutinlik sıkabilir..Ama orada neyi farklı yaşayabilirsin bilemeyiz sevgili meltem..
Değerli olduğunu duymak rahalatır mı seni?
Mutlu kal..
TüTü

hayallem said...

ama sen olmasaydın, biz o kırmızı noktadan yükselen tatlı insan seslerini, güzel çocuk gülüşlerini işitip göremeyecektik ve o zaman benim gibi pek çoğu için afrika salt "kara afrika" kalacak; imgelemimizde böylesine canlı ve zengin bir yaşama karşılık gelmeyecekti.

Gocebe said...

meltemcim siteye reklam almakla ilgili bir arastirma yapabildin mi? sanirim bunu yapan siteler var..delicious days, chubby hubby gibi..bu konuda bir gelisme olursa bana haber verebilir misin? kanadada yasadigim icin turkce bir siteye sponsor bulmam zor bir ihtimal ama ucundan kiyisindan kendim destek olabilirim diye umuyorum.

duygu

abk said...

Yalnızlık öyle bir kavram ki...Bazen uzaklarda yalnız kalabiliyor insan. Ama inan böylesi daha iyi. Kalabalıkta yalnız olmak var bir de....

abk said...

Afrika'da ki o minicik noktanın kim olduğunu hepimiz biliyoruz. Bir de kalabalıklar içinde yalnız olanlar var.

diLék said...

bi yerde afrika'ya gitmekten bahsedilirse ya da afrika ile ilgili bir yazı ya habere denk gelirsem hemen sen geliyosun aklıma (:

banadair_berrin said...

3_ 4 aydır ara ara bakıyorum bloguna ve ılk defa yazıyorum..afrıkaya gıtme nedenını ve ne ıs yaptıgını merak edıyorum ve daha ne kadar orada kalacagını..
anlatımın fotografların cok guzel..
dogal yasama ozellıkle hayvanlara düşkün oldugum ıcın yazdıkların fazlasıyla ılgımı cektı..6 tane aslanın ustunuze gelısı benı bıle heyecanlandırdı :)

sevgıler..

not: harıtanın ustunde bende kendımı yalnız hıssedıyorum baktıkca..bende kuzeydeyım fınlandıyada..

Evin Kedisi said...

Meltemmmm!

Bütün yazdıklarını okudum ama buna yazamadan edemedim, sen hiç üzülme çünkü inan memlekete dönünce " Yav benim hep aklımda kalan eskilermiş artık hiçbir şey öyle değil." diyorsun, kimse işten güçten, aile edevattan birbirinin suratını bile göremiyor da araya mesafeler girip böyle mailleşmeler başlayınca insanlar birbirlerinin daha fazla farkında oluyor.

Ve sen haritadaki kırmızı bir nokta falan da değilsin, hepimizin yüreğindeki cesur kızsın, hah bunu da bilesin :)))