Wednesday, February 13, 2008

Aslanlarin Ozel Hayati




Ertesi gun, geceden beri devamli yagmur yagdigi icin fazla bi sey gormek adina umitsiz yola ciktik.
Diger gunlerden farkli olarak gece kamp yerinde cigliklarini duydugumuz sirtlalari gorduk.
Sonra rehberimiz bizi calilarin icinde yatan iki aslana dogru goturdu. Bir disi, bir erkek , iki aslan. Ve balayinda olduklarini soyledi.
Ciftlesme mevsiminde erkekle disi aslan gruptan ayrilarak yaklasik bir hafta gece gunduz ciftlesirmis. `Vay beee!` `Helal olsun!` `Can mi dayanir buna?` `Aslan olmak varmis beaa!` derken cift ayaklanip 4-5 saniye suren bir ciftlesme daha gerceklestirip dinlenmeye basladilar. 5 dakika dinlenip 5 saniyelik bir ciftlesme daha…. O ne yaaa??? Benbile bi sey anlamadim ki! Yanimizdaki safari araclarinin ikisinde cocuklar vardi. `Baba onlar ne yapiyorrrr????` diye sorarlarken bir anne cocugunun gozlerini kapatmaya calisiyordu.
Butun sozlerimizi geri aldik. `O ne oyle? `Sivrisinek isirmasi bile daha uzun surer` diyerek 40. ciftlesmelerinden sonra ayrildik.
Aradan 10 dakika gecmedi, bir calinin altinda 3 yetiskin, 5 yavru aslan henuz yeni oldurdukleri bir okuz basli antilopu kutur kutur yerken bulduk. Et ve kan kokuyor ortalik. Yemek yemekten bikan yavrular, altinda anne ve teyzelerinin yemek yedigi agaca tirmanip ya kazara ya hinzirliktan ikide bir digerlerinin tepelerine dusuyorlar. Bagirsaklar ve mide de acilinca ortalik bayagi kotu kokmaya basladi. Neredeyse bir saat bu kanli kahvaltiyi izledik.
Tekrar yola ciktigimizda Hen (gruptaki Singapurlu, Londra`da muhendislik okuyup, Kenya`ya hem gonullu olarak bir yetimhanede calisip hem de safari yapan ufacik tefecik bi kiz) ve ben yine bir tuvalet ihtiyaci ile karsi karsiya kaldik. Yine guvenli oldugunu dusundugumuz bi yerde arabadan indik, ama daha ben aracimizin arkasina gidip geregini yapamadan arabadan `aslanlar geliyor` diye seslenmeye basladilar. Ben de `tabii tabii, mutlaka` diye dalga gectiklerini dusunuyorum, Hen`le guluyoruz, bu erkekler de cok saf, inanacagimizi mi sandilar diye. En sonunda Metin sesini bayagi bi yukseltip `Meltem, aslanlar geliyor, girsene arabaya yaaa!` diye ciddilesince atladik arabaya.
O sirada gordugumuz karsisinda ikimiz de donduk: 6 tane aslan bize dogru geliyor. Sagimizdan solumuzdan gecip bir de tuvalet olarak kullandigimiz yeri koklayip sinir olup tislamaya basladilar. Sanki alan belirlemek icin yaptik biz onu…
Bu arada aslanlar yanimizdan gecerken Hen pencereden kafasini disari cikarmis gecen aslanin fotografini cekerken aslan ona bi bakis firlatti, ben dondum korkudan! Hen`le aslanin kafasi arasinda tas catlasa 50 cm var!!!! `Napiyorsun??? Ne kadar yakindin? Korkmadin mi?` dedim. O da sasirdi, cunku makine ile zoom yaptigi icin o kadar yakin sanmis heyecandan. Sonra O anin fotografini kendisine gosterdigimizde o kucucuk sevimli surati dondu! Naapmisim ben oyle diye… Gulmekten yerlere yattik!!!
Fotografta benim arabada oturdugum haliyle zaten ne kadar yakin oldugu gorunuyor, bir de kafami cikarip sarksam... Siz hayal edin iste Hen kizimizin saskinligini :)

8 comments:

Asortik Krep said...

İlk Afrikaya gitmeye karar verdiğinizde o kadar bunalmış ki iş hayatından bir de ordaki hayatı keşfetmeye çalışıp iyice sıkılacağınızı ya da geçici bir hevesle çabuk bıkacağınızı düşünmüştüm.. (Ne yazık ki böyle düşündüm :) Şimdi ne kadar yanıldığımı görmek bir anlamda beni sevindirdi.Bu tarz bir macera yaşamaya kalkmayacak ben bile anlatımınızdan ve oradaki hayattan etkilendim :)
Çok hoş bir film izliyor gibiyim..

Yurtdışı Eğitim said...

aslanlar kaplanlar okadar yakınımda olsa ödüm kopardı yani size bravo demeliyim..

Anonymous said...

Slm Meltem uzun zamandır blogunu ziyaret edemiyordum şimdi fırsat buldum.O kadar şey birikmişki hepsini bir çırpıda okumak istiyorum.
Sevgiyle kal.FUNDA

Goddess Artemis said...

Merhabalar,

Bloğunuzu tamamen tesadüfen keşfettim ve tek kelimeyle: bayıldım. Bir de tabii Afrika'ya gidebilme cesaretinize hayran kaldım ve kıskandım -iyi mânâda-.

Linkinizi blogroll'üme ve RSS reader'ıma eklediğimi haber vermek istedim. Yeni yazılarınızı merakla bekleyeceğim.

İstanbul'dan sevgiler :o)

dide said...

o kadar aslanla dipdibeyken tuvalet yapabilme cesareti için ayrıca tebrik ediyorum :)

Goddess Artemis said...

Pazartesi Kar Tatili, Bir Vals, Bir Masal, Bir Grevin Sonu ve Yeni Blog Keşiflerim

Anonymous said...

slm Meltem hanım nasılsınız

evet, sizi facebook'da ( vahşi yaşamdan mektuplar )da gördüm ve fazla zamanım olmadığından özr. sitenizin aslanlarla olan bölümünüzü okudum ve gerçekten sizi hem tebrik ediyor hemde gıpta ediyorum :)
gerçekten doğa ile bütün olmak harika bir duygu
ömrmün yarısı denizlerde geçti vee mecbur kalmasam denizlerden daha doğrusu doşadan kopmadan yaşamımı devam etdirirdim!:(

çalığmalarınızda ve yaşamınzda başarılar dilerim
görüşmek dileğiyle sevgiler saygılar Meltem hanım

Sinan (oceansunman)

meraklı said...

yaylada galle kovalamaya veya cırlavuk avlamaya benzemiyordur.başarılar
meraklı