Saturday, January 19, 2008

Masai Mara`ya Dogru


Safari aracimiz once bayagi bi sinirimi bozdu. Okay Temiz ve perkusyon ekibi sanki bizle beraber. Tingir mingir sangir sungur, dagilip dokulmek uzere bir halde yol aliyoruz. Arac duz yolda oyle ama parklara daldigimizda canavar kesiliyor.

Masai Mara`ya dogru ilerlerken bize katilacak grupla bulustuk: Mckinseyda calisan Malezyali Eric, Londorada universiteye giden Singapurlu Hon, Merril Lynchde calisan Endonezyali Wayne. Zaten Metin`le ben de finansciyim ya ohh dedim, gelmis gecmis en heyecansiz safari olacak. Bayginliklar gecirecegiz birbirimizden. Ama daha onemlisi kisa bir sure anladik ki aramizda kalender meserbinden olmayan kimse yok, herkes uyumlu, mutlu, rahat! Harika!
Masai Mara`ya dogru yaklastikca inek, keci suruleri pesinde uzun, kipkirmizi kiyafetleri ve bin cesit takilari ile Masailer yol kenarlarinda sopalrina yaslanmis, tek ayaklari uzerindeki efsanevi pozlari ile belirmeye basladilar.
6 saat suren cok yorucu bir yolculuktan sonra bembeyaz ciceklerle kapli yesil cayirlara, uzeri cicek dolu semsiye akasyalari ile kapli savanlara, gunun her saati sanki gunesin batan isigiyla bir garip sarimsi yesil renkte sari humma agaclariyla dolu Masai Mara duzluklerine ulastik. Hemen parka girip bir aksamustu gezisi yaptik.
Narin Masai zurafalari, zebralar, impalalar, Thompson ceylanlari derken aksam avina hazirlanan aslanlari da 1 saatlik gezi zarfinda goruverip agzimiz bir karis acik kampa geri donduk.

3 comments:

hayallem said...

vallahi afrika'nın böyle yeşillik çiçeklik çayırlık olmasına ne çok sevindim...hele canlı türlerin çeşitliliği...(pek yakında türkiye'de çocuklar kedi köpek dışında hayvan göremeyecek heralde...)insanın besiği olan bu kıtanın olsun dogallığının korunabilmesini kalpten diliyorum.

Beyaz Gelincik... said...

Sanki belgesel seyrediyorum fotoğraflara eşlik eden yazılarını okuyunca.Sana teşekkür ediyorum,bizi bu konulardan haberdar ettiğin için Meltem...

dide said...

bazen çok alakasız yerlerde senin bu yaptıklarını düşünüp çok mutlu, çok umutlu olabiliyorum.