Monday, January 07, 2008

Lamu hikayelerine devam: Seromon


4.gun sabahi kumsala gittik, Seromon -Masai Seromon- ve iki arkadasi singirdayarak geldi.
Seromon:-Melek neredesin? Dun geldim, bilekliklerini getirdim, bekledim, bekledim… diye soylenmeye baslarken kolumu uzattim `Uzatmayalim da isimize bakalim. Hic birbirimizi fircalamayalim. Tak bakayim su bileklikleri ve de at bakayim bir Masai dugumu` der gibi.
Adim zor geldigi icin buradakilere genelde Mel deyip geciyorum. Hani Mel Gibson gibi de onun Oscar`siz olani hani. Seromon`a ilk adimi soyledigimde kuma `Mel` yazdi dogru anlamis mi diye… sonra ampulu icat etmis gibi sevinerek `Melek` diye zipladi yerinden. Melek, hani bildigimiz Turkce Melek. `Ben sana Melek diyecegim, boyle bir isim biliyorum` dedi. Nina da begendi ismi. Nina ve tum Masailer `Melek asagi, Melek yukari` diye cagirmaya basladi :)
Haaa, unutmadan soyliyeyim, bu arkadaslarla Swahilice konusuyorum haaa. 7 yil once Tanzanya`ya hayatimda ilk kez Masai gordugumde gelir miydi aklima bir gun onlarla kendi dillerinde konusacagim???!!!
Seromon diyor ki `Melek , ben Ambroseli`denim. Bizim oralara kocanla gelsen de kamp yapsan, kalsan, biz sana bakariz` O kadar guleryuzlu, neseli bir Masai ki. `Hem kalmak bedava bizim orda, misafir olursunuz.` Seromon saniyor ki evliyim ve kocam da Malindi`de calisiyor. Malindi, Lamu`ya arabayla 2 saat mesafede bi yer. Ilk geldigimizde kimse rahatsiz etmesin diye soyledigimiz kucucuk bir yalan.
38 yasinda ama hala ne hanim var, ne cocuk Seromon`da. `Niye evlenmedin sen?` diye sordum. `Bak yasin kac olmus?` Sen kendine baksana once dese hakli! `Karar veremedim, Masai bir kadinla mi evlensem, beyaz bir kadinla mi yoksa. Ben sana guvendim. Sen ne dersin?` dedi. Ben de aldim sazi elime, verdim veristirdim: `Ya Masai olsun, ya beyaz olsun diyorsun. Kenya`da bile baska kabileyi kabul etmezken nereden cikti bu beyaz kadin sevdasi ? Hem beyaz kadin, sacina, basina, kiyafetine, kendi keyfine senden daha fazla onem verir. Beyaz kadin, o kadar bencildir ve kendi merkezli bir kadindir ki hayatinda tek bir kisi onemlidir: O da kendisi. Bir kisiye daha bakmak icin ne hali, ne de istegi vardir. En iyisi sen git, kendi koyunden huyunu suyunu bildigin, sana bakacak, cocuklarina annelik yapacak o guzel Masai kizlarindan al bi tane. Beyaz kadin burda senin koyunde kalmaz, sen de onun ulkesinde hem soguktan hem de yalnizliktan usursun` dedim. Biraz acimasiz oldugumun farkindayim ama hem Uganda`da hem Kenya`da gordugum bu tur iliskiler icler acisi durumda…
Hani ben evliyim ya, `Senin kocan nereli?` dedi. Ben de `dogdugum koyden` dedim, ikna oldu. `Bana bakamayacaksa, ben napiyim oyle kadini?` diye soylene soylene uzaklasti. Iyi mi yaptim, kotu mu yaptim bilmiyorum… Ama bizim memleket icin pek gecerli degil ama Avrupa icin hic de yalan degil soylediklerim diye dusundum.
Aksam, istakoz getirecegine soz veren balikci Dogo sayesinde terasimizda ziyafet oldu. Elektrik kesildigi icin gaz lambasi isiginda kitap okundu uyuyup kalana kadar… not:Fotografta Seromon`la bileklilerimizi yaristirir gibi poz vermeye calisiyoruz ama neye kafayi taktiysak gulmekten bi turlu beceremiyoruz.

10 comments:

diLék said...

yazılarınızı büyük bir keyifle okuyorum.. apayrı bir dünyaya açılan güzel bir pencere blogunuz...
ama hep 11. dakikaya geçiyorum galiba keşke sizin kadar cesur olsaydım ve aklımdan geçenleri yapabilseydim... ya da yapabilsem bir gün henüz geç kalmamış olsam gerek di mi (:

Anonymous said...

görünüşe göre çook eğlenmişsiniz:) ikinize de gülmek yakışıyor:) bence bir düşünün derm:P
tristesse

pigmelerle.dans.eden said...

yok artik!
:)

EKMEKCİKIZ said...

Ne kadar eğlenceli bir zamanın fotoğrafları bunlar, böyle. Neşe taşıyor.:)

Asli A. said...

Seromon'a daha güzel akıl verilemezdi bence, agzına saglık :)) Resimlerin hepsi cok güzel bu arada.. hem sıcaklıgı ile hem guluslerinizle icimi isittilar :)

burka said...

ordan oraya gezerken blogunuzda sabahladım. istedigini yapabilmek bu olsa gerek, hersey gonlune gore olmus diyecek birsey kalmamis.
sevgiler

PieL rOjA said...

macera ruhunuza bayılıyorum. ben ise hımbıl bir akademisyenim.
çok güzel bir gezi olmuşa benziyor.:)

balanne melike said...

SLM, ne zamandır yorum yapamamıştım sana. Bu arada sen bıraktığım yerde değilsin maşallh.
Kara kıtada gezip duruyorsun bana inat. Şu altına giydiğin yoksa nazilli basmasımı?

Sefer Kılıç said...

Seromon'la pek yakışmışsınız , keşke sizin köyden olsaymış

pigmelerle.dans.eden said...

Gec dalgani, Sefer...
Tovbe estagfir!

Balanne,
Uzerimdeki Adana salvari :)