Monday, January 07, 2008

Duvarlar



Lamu evlerinin en tipik ozelliklerinden biri duvarlardaki cimento isciligi. Duvardaki desenleri bu isin zanattkarlari tarafindan dogaclama olarak tikir tikir yapiliveriyor. Bu goruntu pansiyondaki odamizdan. Ben alci, hatta saten alci zannetmistim ama cimento, bildigimiz cimentoyu bu hale getirenleri `helal olsun` demek gerek.
Evlerin duvarlarinin dokusu ise mercan kayaligi. Uzulsem mi begensem mi sasirdim kaldim ama Lamudaki evlerin bahce duvarlarinin dokusu boyle...

4 comments:

hayallem said...

lamu evleri beni sasırttı. afrika'da hem de ucyuzyıllık boyle güzel evler olabilecegini sanmazdım. aklımdaki afrika imgesi bitkisel liflerden örülü (sazlık bambu vs) kulubeler çünkü. kapılardaki, duvarlardaki ince iscilik ve guzellik, ancak guclu yerlesik bir kulturde mumkun olabilir. o evler oraya yerleşen sömürgeciler icin mi yapılmış?

pigmelerle.dans.eden said...

Genelde oyle, tam dedigin gibi Afrika evleri ama Lamu`da Araplar ve hatta Turkler bile yasamis. Onun etkisinin neticesi bu evler.
Kole ticaretinin gozu ciksin :(

aysun said...

meltem hn,

26 ocakta ugandaya duzenlenmis olan bir seyhate katildik,onceleri cok hevesliydim,ancak 10 yasinda kiziminda bizimle gelecek olmasindan dolayi bazi tereddutlerim var, acaba yanlismi yapiyorum diyorum,hastaliklar falan filan,vazgecsemmi diyorum,,siz benimle bu konuda orada yasayan biri olarak biraz bilgi paylasiminda bulunabilirmisiniz?www.ugandawildlifescene.com acentasi ilgilenecek bizimle orada.sizden bir cevap alabilirsem cok mutlu olacagim
sevgiler

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba Aysun,
Bence korkacak bi sey yok. Ama yeterli onlemleri aldiktan sonra tabii ki.
Oncelile sitma ilaclarini buraya gelmeden 2 hafta once almaya baslamalisiniz. Bir de Acibademde bir tane hastane vardi, seyahat edeceginiz yere gore danismanlik veriyordu. Sari humma asisi olmadan -teoride- buralara sokmuyorlar ama kimsenin kontrol etmedigi gibi hastalik da kalmadi. Tetanoz asisini oneririm. Bir de sarilik asisi. Tifo ve kolera salgini yok ama siz nasil yerlerde kalacaksiniz bilmiyorum. Lodgelarda vs kalacaksaniz hic problem degil.
Haaa, en onemlisi: Burda Kongo sinirinda Ebola cikti tekrar. Eger Fort Portal`da Kibale Dogal Parkinda Sempanze trekking yapacaksaniz, pek kimseyle temas halinda olmamanizi, hatta tokalasmamanizi oneririm.
Daha detayli sorulariniz varsa, sorun, yardimci olurum.
Iletisim halinde olursak, geldiginizde gorusmek isterim.
Sevgiler