Monday, January 07, 2008

Kenya Kan Golu






Lamu`ya gittikten sonra yine bir son dakika tatili neticesinde Kenya`nin efsanevi Masai Mara`sina gittim gecen hafta. Kucuk dilimi yuttugum bir gezi oldu ama geldikten iki gun sonra o cennet gibi ulke kan golune dondu: Devlet beskani secimlerinde eski baskan Kibaki, Raila`yi 300,00 farkla gecince -ki bir gun once 1 milyon oy gerideydi- bir anda secime sahtekarlik karisti diye iki baskan adayinin kabileleri arasindaki catisma neticesinde ulke kan golune dondu. Luo kabilesinden olan Raila`nin taraftarlari, Kibaki`nin kabilesi olan Kikuyu`lari kiyasiya kesmeye basladilar. `Soykirim` , `Etnik Temizlik` kelimeleri agiza alinmaya baslandi. Ve Afrika, bu ekonomisi en guclu ulkesinde dahi aslinda vatandaslik kimliginin kabile kimligi yaninda bir hic oldugunu kanitladi. Ulke sinirlari bu ulkeleri somurge olarak alan ulkeler tarafindan cizildigi ve kendilerine pek bir sey ifade etmedigi icin bir turlu Afrika ulkelerinde halk birbirine sahip cikmadi! 300u askin kisi olduruldu 10 gun icinde. Gecen hafta bir kiliseye siginan 30 Kikuyu coluk cocuk yasli kadin hepsi yakildi
Cok cok guzel Lamu tatili ardindan Masai Mara tatilini de yazmak istiyorum ama Kenya`da insanlar olurken elim varmiyor simdilik bu ulkede gecirdigim guzel anlari yazmaya. Su anki hallerini tahmin etmek bile istemiyorum.

guncelleme: 8 Ocak`ta olu adedi 625e cikti, cali cirpinin icinde de devamli curuyen cesetler bulundugu icin 1000e ulasmasinin cok olasi oldugu tahmin ediliyor...
Fotografar: Business Daily gazetesi

5 comments:

diLék said...

Türkiye'den izliyorum ve aklım almıyor, anlayamıyorum... ve çok üzülüyorum, onca suçsuz çoluğun çocuğun,yaşlının kadının,erkeğin bu haline.
umarım en kısa zamanda son bulur, ama sanki hiç son bulmayacakmış gibi öfkeli gözüküyorlar.

Geveze Kalem said...

Çok üzüldüm! Gerçekten çok!

deryik said...

aklıma sen geldin. kenya'ya gitmiş midir diye düşünüp durdum. sonra okulumun websitesini açtım, benden 2 yıl önce mezun olmuş ugandalı bi öğrenci nairobi'de bi gece vakti vurulmuş. bi hiç uğruna...

6 kenyalı arkadaşıma "nasılsınız" diyemiyorum. beklemedeyim. kötü haber duyulmadıkça her şey iyi. şimdilik.

dikkat et nolur.

ozgur said...

30 aralık-2 ocak arasi nairobi deydim ve sehir tam bir hayalet kent gorunumundeydi.issiz sokaklar ve kapali dukkanlar.ortalik asker ve polisden gecilmiyordu.

B5 said...

Sinirlenmek disinda birsey yapamamak ne kotu! Haberleri ilk duydugumda Italya'daki evde idim. Bastan su eksik olmayan ufak catismalar diye dusunmustum. Italya -malum- ozellikle Kenya haberlerini diger Avrupa ulkelerine nazaran daha cok duyurur, dinler. Kafaniza girene kadar. Simdi Almanya'dayim. Cok daha az bahsediliyor burada. Internetten diger dillerde takip edebiliyorum :(
Ofkelenmek disinda el kol bagli durmak ne kotu :((( Ne kotu!
Korkunc seyler oluyor Dünya'da ve aptalca seylerle ugrasiliyor hala!