Monday, January 14, 2008

Ilk Durak Nakuru Golu


Kenya safarisinin ilk gunu Nakuru Golu Dogal Parkina dogru yola ciktik. Parka girmemizle berbaer gole dogru ilerlemeye basladik. Ama gol bir garip…Golun kenarlari uzaktan pembe gozukuyor, ben bunu bi yerde okudum ama niye oldgunu animsamiyorum. Yaklastikca pembeliklerin kipirdadigini, gol kenarinaa geldigimizde ise ses cikardigini gorduk, duyuduk: binlerce, onbinlerce flamingo garip bir dansla golun kenarinda kipirdasip duruyor. Hatta tepelerin birine cikip ta oradan bakinca aslinda milyonlarca olduklarini farkediyoruz!
Bu garip goruntu karsisinda ilk saskinligimizi atinca, etrafa bakabilmeye basladik: Zebralar, buffalolar, pelikanlar ve adini animsayamadigim envai cesit kuslari da izlemeyi bitirince –ki bayagi bir vakit aldi- daha icerlere dogru giderken gri, kaya gibi bi sey goruyoruz uzakta ama fil miacaba darken boynuzlar gozumuze carpiyor: Gergedan! Beyaz gergedan!
Safari arabamizda bes kisiyiz: 3 Avustralyali, bir Meltem, bir Metin. Hepimiz gergedan gorduk diye havalara uctuk. Sonra iki tane daha, sonra uc tane daha daha gorunce heyecanimiz da azalmaya basladi. Bu park flamingo ve gergedan dolu! Hele bi tane yavru var ki her safari araci yanastiginda korkup bir yerinden sicrayisi var, o cusseye yakisan bir sey degil!
Bir arslani koca bir buffaloyu parcalamaya calisirken de izledikten sonra kampimiza donduk.
Yemek cok basit, konaklama icinde sadece yatak olan – ama yastik degil haa- olan bir bungalovda … Hersey olmasi gerekenin minimumu kadar… Olmam gerekenin minumumu kadar yani cok cok mutlu uyudum!
Ertesi gun Masai Mara`ya gidiyoruz. 2000 yilinda dogal parkin Tanzanya sinirlari icindeki dogal uzantisi olan Serengeti`ye gitmistim. Parkin devamini gormek icin 7 yil beklemek gerekmis, cok heyecanliyim!

2 comments:

Aslifesli said...

Merhaba blogunuzu kesfedeli cok uzun zaman olmadı fakat buyuk bır zevkle takip ediyorum..Birara vaktiniz ve elektriginiz oldugunda oraya gidis hikayenizden kısaca bahsebilir misiniz???baslara donduysemde bulamadım hikayeyinin basini..itiraf etmeliyim ki yazılarınızı okudukca hayatımı sorgulamaya basladım:)
istanbuldan sevgiler,

Beyaz Gelincik... said...

https://www.google.com/adsense/
Merhaba buradan siteye reklam alarak onlar için para kazanılabilir.veya ayrı bir blog açabilirsiniz onlar için ,akıl vermek gibi olmasın ama ingilizce de hazırlayabilirsiniz sanırım.Ziyaretçileriniz reklamları tıklar ve her tık onlara kazandırır.Ben de mümkün olduğu kadar duyuru yaparım onlar için.araştıralım bakalım daha neler yapabiliriz...sevgiler...