Thursday, December 13, 2007

Slim



Nina`nin Arap isi veya oryantal goruntulu takilara meraki var. Lamu`da dolasirken – e ne de olsa eski Arap adasi, Turkler bile yasamis bi sure burada- boyle bir dukkana rastgeldik. Boyle yuzuklu bileklikli bir taki begendi. Ama pazarlik yetenegi Turkler gibi olamaz Norvecli arkadasimin. Satici adam –Slim- fiyati soyledi, Nina`nin yine kasi gozu bana bi seyler soylemeye basladi ama anlamiyorum. En sonunda adami eski genc ve slim –zayif- fotograflarini gostermek uzere dukkaninin arka bolumlerine gonderince dedi ki `Meltem, ben hic pazarlik yapamam. Su adami bi elden gecirsene`.
Tamam, hic problem degil. Ingilizce, Swahilice karisik allem kallemle fiyati dusurmeye calisirken Slim birdenbire bana `Yok mu senin begendigin bi sey burda?` dedi. Ben de gozumu antik porselen parcalarinin gumusle cercevelendigi bir yuzuge bakip duruyordum. Cikardi, takti parmagima, `Sen biraz disari cikip dolassana, bu da sana benden hediye… Yoksa uc kurusa gidecek bilekliklerim yaaa` deyip basindan atmaya calissa da Nina `Hayir gitme. Bana kalsa kac para isterse onu verecegim` dedi. Ben de hem yuzugumu takip hem de Nina`ya indirim yaptirip hem de Slim`in Micheal Jackson`a gencken ne kadar benzediginden bahsedip al takke ver kulah bir alisveris neticesinde guzelce yuzuklere bezenmis bi sekilde dukkanindan ciktik.
Gercekten de benziyor di mi????

6 comments:

hayallem said...

fotoğraftaki -parmaklar da çok zarif tabii- takı
muhteşem görünüyor...biliyorsundur, bizde de mardin işi gümüş telkari eldivenler var...

TugCe said...

Pazarlık konusunda allahtan gelen bir yeteneğimiz var sanırım, Macaristan'da bir kadın bana, ya türksün ya israilli pazarlık ediyorsan demişti:)
Bana da mardin işi telkarileri hatırlattı nedense.

Sevgi said...

Bu taki tarzi benim de cok hosuma gidiyor ama o kadar begenmeme ragmen bir turlu sahip olamadim. Adam da gercekten benziyormus hani M.J. ye!!

diLék said...

cidden doğuştan bir pazarlık yeteneğimiz var (:

Geveze Kalem said...

Merhaba, maillerinde hâlâ bir sorun olabilir mi acaba? İkinci bir mail göndermiştim önceden bahsettiğim konuyla ilgili. Eğer ulaşmadıysa yinelemek isterim.
Sevgiler,
Sema.

Anonymous said...

Ben hic edemiyorum,utaniyorum,kizkardesim ediyor pazarligi ,ben Turk degilmiyim,yoksa biz kardes degilmiyiz?Anne?