Friday, December 07, 2007

Müşteri hiç de haklı değildir

Sabah feci güzel bir kahvaltı sonrası Lamu’ya uçmak üzere tekrar havaalanına gittik. Kenya havayolları görevlisi, valizleri uçağa götüren mekanizma çalışmadığı için valizleri uçağa kendimiz taşımamız gerektiğini söyledi. Tövbe tövbeeeee! Ben de –zaten kılım Kenya Havayollarına- ‘Benim problemim değil ki. Kendiniz taşıyın’ dedim bilmiş bilmiş. O sırada Nina’ya takıldı gözlerim, kaş göz işaretleriyle kontuarın hemen yanındaki kocaman bir duyuruyu göstermeye çalışıyor bana.
Hayatımda ilk kez böyle bir duyuru gördüm, inanamadım: “Kenya Havayolları çalışanlarına karşı kaba davranışlarda bulunan müşterilerine karşı SIFIR TOLERANS gösteren bir şirkettir. Çalışanlarımıza karşı hakaret, tartışma, kavga girişiminde bulunmak suçtur. Asarız, keseriz, sabrınızı tüketiriz, gıkınızı çıkarırsanız da ya atarız uçaktan, ya da polise veririz” gibi bir şey. Yani “Müşteri her zaman haksızdır” gibi bi şey...
Hani bizde
-Müşteri velinimettir.
-Müşteri her zaman haklıdır.
-Şikayetleriniz için 0800XXXXXXX numarayı arayın.
yazar ya... Burda tam tersine “Aklınızdan bile geçirmeyin, pişman olursunuz, süründürürüz” gibisinden bir tehdit yazıyor.
Dedim ki kendi kendime “Ne kadar milleti zivanadan çıkarmışlar, cinnet geçirtmişler ki bunu yazmak zorunda kalmışlar.
Kişi kendin bilmek gibi ilim olmazmış...

5 comments:

Hüseyin said...

o kadar da olamaz yahu,neler yapmışlarki çalışanlara da öyle yazıyorlar merak ettim gerçekten...

piel roja said...

bu nasıl birşeydir yahuu.. oralarda müşteri pek bol bulunan birşey galiba:D

www.june25.blogcu.com said...

merhaba:)
siz bir çılgınsınız, siz bir harikasınız,bayıldım cesaretinize hayran kaldım
bloğunuzu jakaranda ağacı ararken tesadüfen okudum ve merak ettim gerçekten o kitabı okuduktan sonramı bütün bunlara karar verdiniz bloğunuzu tamen okuyamadım henüz ama mutlaka her yazdığınızı okuyacağım emin olun hala oradamısınız diye merak ettim
saygı ve sevgiler işleriniz rast gitsin bir macera romanı okur gibiyim büyülendim offff offfff ne yürek bee

VOLKAN said...

size acil ulaşmam gerekiyor bu benim için çok önemli tecrübe ve bilginize ihtiyacım var. nairobiye yerleşmeyi düşünüyorum bir iş teklifi aldım fakat biraz ürktüm.

Anonymous said...

size acil ulaşmam gerekiyor tecrübe ve bilginize ihtiyacım var nairobiye yerleşmek istiyorum fakat aklımda soru işaretleri var yardımcı olursanız inanın çok mutlu olacağım

mail : comtek_volkan@hotmail.com