Wednesday, December 12, 2007

Lamu


Pwani’de kalmaya başlayan İngiliz bir kızın ısrarlarına dayanamayarak ertesi gün sahilden Lamu’ya yürüdük. Kah çocukların, kah kedilerin, köpeklerin peşinde mola vere vere yürüdüğümüz için 45 dakikalık yürüyüş saatler sürdü.
Lamu’da 3 tane motorlu taşıt var: 1 polisin, 1 valinin, bir de ambulans. Onun haricinde ulaşım eşek ve yelkenliyle. Bi de bizim yaptığımız gibi yürümek var tabii ki.
Lamu, bir eşekle bir insanın yanyana sığamayacağı kadar dar sokakları olan, bütün ev, bakkal, dükkan kapılarının birbirinden güzel olduğu, aynı zamanda Dünya Mirası ilan edilmiş 300 yıllık bir Swahili kasabası. Öğle vakti ulaştığımız için her yer kapalı, siesta yapılıyor anlaşılan. Belki son günümüzde gelip Lamu’da kalırız diye düşünüyorduk ama kalabalığı ve her şeyin üst üste gibi durması nedeni ile Shella’da kalmaya karar verdik.
Gezdik, tozduk, bir yemek yeyip tekrar Shella’ya doğru yola çıktık. Ama gelgitin gel vaktine kalmayalım diye aklımızdan geçirirken okyanusun bir adam boyu yükseldiğini farkettik.Yürüyüp geçtiğimiz kumsallar su altında. Paçaları sıvayıp bazen milletin bahçe duvarlarına tırmanıp son anda geçmeyi becerdik.
Akşam erkenden acıkıp erkenden yemeğimizi yedik.
Çok garip. Her şeyi yapıp bitirdiğimizde saat en geç 20:30 oluyor 3 gündür. Biz de Nina’yla kaldığımız pansiyonun terasına uzanıp miskin miskin kitap okuyoruz. Elektrikler kesilmezse tabii ki.

5 comments:

B5 said...

Lamu mu?
Ilk defa duydugumu itiraf ediyorum. Bakiyorum hemen neresiymis, neredeymis.
Internetten TV izlemeye basladim. Turkce bir kanalda belgesel var. Tarsus'dan bahsediyor. Epey ilginc adetler. Inan Lamu kadar yabanci su an bana. Bilmedigim ne cok yeri var Turkiye'nin.. Gez, gez, oku, oku bitmiyor bu Dünya.. :)


ps: Fotograflar cok iyi.

Sevgi said...

Uzun zamandir bloglari okumaktan ve kendi blogumu yazmaktan uzak kalmistim. Bugun basladim ve yazdiklarini kaldigim yerden okumaya basladim. O kadar surukleyici yaziyorsun ki sanki ben de seninle beraberim. Yazdiklarinin icine dusuyorum sanki. Neselendim simdi, tesekkur ederim..

elif said...

Ne guzel fotograflar bunlar!!!!!!!!

www.elifsavas.com/blog

NEW YORK MUHTARI said...

resimlere bayildim... dersleri bir anligina unutup, ilk ucakla oraya gelmek istiyor insan..

Iyi bayramlar!

Anonymous said...

ne degisik bir yasaminiz var,lutfen daha fazla foto ve daha fazla yazilar,hepsini okuyorum,cok ilginc