Friday, December 07, 2007

I believe I can fly! - 2



Uçağa bindik. Ama uçak kalkmyor. Sonra kaptan pilot bir anons yaptı: “Sol kanattaki motorumuzda problem var. Onu test ediyoruz. Problemi çözer çözmez havalanacağız.”
Aradan bir yarım saat geçti, bir anons daha: “Motordaki problemin çözüldüğünü düşünüyoruz. 5 dakikaya kadar havalanacağız.”
Uçtuk. Emniyet kemeri ışığı sönünce kaptan “Motorumuz problemsiz çalışıyor. Lamu’ya varabileceğiz gibi duruyor.” demez mi???? Ne demek “gibi duruyor”??? Ya gerçekten “gibi duruyor”sa???? La havle!
Malindi havaalanında bir mola verdik, inenler binenler var. Lamu’da bizi karşılayacak olan Muhammed’le konuştum telefonla. Her şey yolunda, bizi karşılamak üzere havaalanına gelmiş bile. Daha önce Lamu’ya giden bir tanıdığın tanıdığından telefon numarasını aldığımız bir çocuk Muhammed.
Malindi’den tam kalktık, hop tekrar inişe geçildi. Lamu’dayız!
Lamu’ya indiğimizde dünyanın en küçük duty free dükkanıyla karşılaştık. Ve sigara içme alanı kocaman bir mango ağacının altı J
Muhammed, bizi Lamu’da bizim için kiraladığı küçük bir Swahili evine götürdü. Daracık sokaklar, eşekler, çocuklar arasında Shwari House’a (Sessiz Ev) geldik. Ama okyanusu gördük ya duramıyoruz. Hemen Shella köyündeki kumsala gitmek istedik.
Muhammed, kardeşi Shahid ve arkadaşları Hasan’la Shella’ya gitmek üzere bir yelkenliye bindik. Yelkenli fantastik. Gövdesinin iç tarafındaki iskelete rasgele tutturup bir sağa bir sola yerini değiştirdikleri 30 cm eninde 2.5 uzunluğundaki bir tahta parçasının ucuna oturup dengeyi sağlamaya çalışıyorlar. Tahtanın 1.5 metresi suların üzerinde, Hasanla Shahid en ucunda oturup Nina’yla benim ağırlığımı, bir de rüzgarın gücünü dengelemeye çalışmaları görülecek manzaraydı. Bazen o kadar eğiliyordu ki nerdeyse kafamız suya girecek.
Bir ara o fena yana yatmaların birinde Hasan suya düştü. Nina “fotoğraf makinem de düşer mi? Ben düşeyim dert değil ama o makine düşmesin” diye feryat etti. Ama Muhammed zaten bizim çantaları zaten yelkenlinin ana direğine güzelce bağlamıştı bile.
Shella’ya gelir gelmez Volkan’ın tavsiye ettiği Pwani Guest House’a gittik ve teras katı diye tutturduk. Teras kattaki odalar doluymuş, ama yarın boşalıyormuş. Yuppie, yallah, hurraaa, Allah İngilizce, Türkçe, Arapça sevinç nidaları ile odaya yerleştik.
Muhammed şaşkın gözlerle bizi izlerken “Muhammed lütfen bizim eşyaları buraya getirebilir misin? Biz buraya yerleşmek istiyoruz” dedik. Plan bir gece Lamu kasabasında kalıp sonra Shella’ya geçmekti Ama o kadar sevdik ki pansiyonu ve Shella’yı, evin bir gecelik kirasını ödeyip odamızın anahtarını aldık.
Sonra yallah denizeeeeeeeeeee!

7 comments:

Anonymous said...

bir kaç günün kafa dengi bir arkadaşla geçirildiği güzel ve zevkli bir tatil olmuş. ben vizelerimle uğraşıyorum, nefes almak için seni okudum. deriiin bir nefes aldım. keyfiniz bol olsun :)
tristesse

Anonymous said...

selam. orada havanın kac derece oldugunu merak ettim. ve de "motorumuzdaki arıza..."denilen bir anonsun ardından nasıl olup da ucustan vazgecmediginizi? grup psikolojisi kaynaklı bir cesaret olabilir mi? herkes durumu kanıksayınca ortama uyum saglamak gibi...bir de buradaki ailenizi, yakınlarınızı dusundum de... heralde fena kızmıslardır size riskli ucusunuzdan dolayı...pek yorum yazmasam da merakla takip ediyorum sizi...sevgilerimle..

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba,
daha once cok daha kucuk bir ucakla everestin tepesine,sonraaaa tayland`in kucucuk bir adasina gitmek icin elimizdeki icecekleri ucuracak kadar siddetli bir tayfunun icinde uctum.
bu pek etkilemedi bile desem yalan olmaz.
beni kaptan pilotun zevzekligi sasirtti :)
Hem Afrika`da her sey pamuk ipligine bagli; her an hersey olabilir :)

pigmelerle.dans.eden said...

Hava burada 20-30 derece arasi tum yil. Ekvatorda oldugumuz icin gunler de, geceler de tum yil 12 saat. He rgun ayni ilik guzel gunu yasar gibiyiz :)

Tanya's said...

O kadar keyifle anlatmışsın ki..bayıldım..özellikle tekne de olmak ve düşmek isterdim.

Anonymous said...

Sabırsızlıkla bekliyorum Lamu seyahatinin devamını, ne olur biraz daha foto:))sevgiler.

Lapis lazuli said...

bugun lapa lapa kar var buralarda, sana heves ettim haliyle... Sen de kar ozle de odeselim diye yaziyorum :)
Dumani tuten sicacik cay, bir keyifli kitap alinir, lapa lapa kar manzarali camin onune oturulur... Okyanusmus, denizmis, gunesmis... Peh !:)))))