Friday, September 07, 2007

Goriller Ic Savasin Ortasinda Tek Baslarina Kaldilar


Daha once oldurulen gorillerden bahsetmistim Kongo`da...

Durum hic de iyiye gitmedi. Bir goril daha oldu bu gecen zaman icinde. Devletin ordusu ve eski asi generalin taraftarlari arasindaki bu ic savas nedeni ile 2007nin basindan beri bolgeden 600 000 kisi kacti ve bunlarin 10 000i sadece gecen hafta Uganda`ya sigindi.
Ve gecen hafta Virunga Dogal Parki rancerlerinden birisi olduruldu ve yasal devletin askeri oldugunu soyleyen kisiler park rancerlerinin tum techizatina el koyup yok oldular. Bu olaydan sonra ilgili bolgeden yasayan hem sivil halk hem de rancerler bolgeyi terk ettiler. Iki tanesi haric.
Diddy ve Norbert catismalarin arasinda techizatsiz kalsalar da gorillerini terk etmediler. Yalniz verecekleri her bilgi ic savas sirlarini aciga cikarmak ve dusman taraflara bilgi vermek olacagi icin pek fazla bi sey yazamiyorlar. Bugun sadece iki cumle yazabilmisler: `Gorillerin bulundugu kisimda yogun carpisma var, bombalar atiliyor. Simdiye dek bu kadar kotu catisma olmamisti.`
Bu kadar...
Uganda`ya veya Rwanda`ya dogru giriverseler goriller... O kadar yakinlar ki sinira... Ilk goril trekkingimi yaparken goriller yuruyup gectigi icin ben de peslerinden Kongo`ya girmistim. Geri geliverseler...Dunya goril nufusunun yarisi bu parkta... Allahim oluvermeseler!

2 comments:

etki alanı said...

Umarım.
Tütü

sehrin esiri said...

merhaba. yazdiklarin, burada okudugum evren; -bircoklarinki gibi- benim korunakli, steril evrenimden o kadar farkli ki...diger canlilarla kurdugun kalpten iliskileri kiskandim. ne mutlu sana. veyl bana.;)