Thursday, September 20, 2007

Ayakları kesilen köpeğin önünde yavrusu ateşe verilip yakıliyor mu Turkiye`de?


Turkiye`den bir arkadasimdan email geldi, oldugu gibi yayinliyorum:

`Çok önemli bir kampanya başlatıyoruz ve bütün vicdanlı insanların desteğine
ihtiyacımız var...
5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanununun HAYVAN HAKLARI YASASI olarak değişmesini
ve Türk Ceza Kanunu kapsamına girmesini istiyoruz.Çünkü şu anda hayvanlara işkence
edenler, bağlayıp tecavüz edenler,ayaklarını kesip gözlerini oyanlar,yavrusunu
annesinin gözleri önünde yakan vicdansızlar ceza almıyor,yakalansalar bile bu
kanun Kabahatler Kanunu kapsamında olduğu için yere tükürmekle eşdeğer tutuluyor
ve cezası en fazla o kadar... Oysa hergün Türkiye'nin her yerinden işkence,itlaf,
insanın kanını donduran vahşet haberleri alıyoruz..(En son Bandırma'da 280 köpek
öldürüldü,çoğu annesini emen yavrulardı ve ölmeleri bile beklenmeden canlı canlı
gömüldüler,Adanada ayakları kesilen köpeğin önünde yavrusu ateşe verilip yakıldı,
Bingölde su içmek için dereye giren yavru ayıya 2 saat taş ve çivili sopalarla
işkence edildi,hem de kahkahalarla yaptılar,zevk alarak,ayı yavrusu insanların
elinden ancak ölerek kurtuldu.
Oysa diyoruz ki insan öldürmekle hayvan öldürmek arası sadece bir adımdır.
Merhamet her yerde merhamettir.
Yaşam Hakkına Saygı sitemizdeki dilekçeyi sadece 1 dakikanızi ayırıp imzalar
mısınız?
http://www.yasamhakkinasaygi.com/dilekce/dilekce.detay.php?id=246
Ayrıca lütfen bu linki tüm tanıdıklarına gönderin,katılımın çokluğu çok
önemli.
Tüm çaresiz canlar adına teşekkür ediyorum.`

Dun gece George Orwell`in daha once kitabini okudugum Animal Farm (Hayvan Ciftligi) isimli filmini izledim. Canlarina artik tak eden hayvanlar isyan edip bir ciftligi ele gecirip sahiplerini de kovuyorlar ve duvara yaziyorlar: `Iki ayak ustunde duran her canli dusmanimizdir` Dogru galiba...

Ne olur kimseye `Hayvan` deyince hakaret ettiginizi dusunmeyin!
Pis seyler yiyebilip ulu orta tuvalet ihtiyacini gidermek bir hakaret konusu oluyorsa, bu emailde bahsedilen kisiler nedir ben anlamadim!!!!!!!!!!!!
-Ne demek istedigimi pek ifade edemedim, ama sinirimdendir!!!!-

8 comments:

Kültür Mantarı said...

yapılıyor, hepsi doğru. belkide eksik bile vardır. bunlar cehaletle ilgili şeyler. çocukken hayvanlara eziyet etmişliğim vardır. sineklere, kediler vs neyse işte. bunları yapan insalarında çocuk zekasına sahip olduklarını varsayıyorum.

{n} said...

Meltem, inanamiyorum insanlarin bu kadar vahsi olusuna... Bu insanlarda bebek olarak gelmedi mi bu dunyaya...? Bu vahset... Nasil olabiliyor... Kahroldum okurken... Zaten birkac gundur iyi degilim bu konuda... Peta'dan aldigim mailler, fillerin sirklerde cektigi iskenceler...vs. Dilekceyi imzalamistim ve sayfamda da belirtmistim.. Umarim buyuk bir kitleye ulasilir... Sevgiyle kal oralarda...

etki alanı said...

Meltem hanım
Yazınızı bloğumda yayınladım.Daha çok kişiye ulaşmak için.
Bilgisayarımdaki bir aksilik bazı işlemleri yapmama engel.Bu yüzdenverilen adrese giremiyorum.Yarın sabah iş yerimden ulaşıp destek vereceğim.
Bir insan nasıl bir ortamda yetiştiriliyor ki böylesine vahşi davranışlarda bulunabiliyor.? Aklım almıyor.
Bir aile kurmak için önce belli sınavlardan geçmek gerekiyor diye düşünüyorum.Artık anne ,baba olmanın belli bir standartı olması lazım.Bir çocuğun yanlış yetişmesiyle, bir ülkenin yok olmasına neden olan bir dünyada yaşıyoruz.Kaldı ki hayvanlara yönelik bu şiddetin kökeninde böyle bir sebep olduğu konusunda kesin düşüncelerim var.
Sihirli bir değneğimin olmasını dilerdim.....

Magissa said...

Oluyor, hem de her gün. Hatta yeri geliyor barınak bekçileri çevre köylerden gelen zoofil sapıklara köpekleri "kiralıyor", yeri geliyor bir sokak serserisi kendisini besleyen kadına sinirlenip sokaktaki köpeği satırla doğruyor.

Sağıklar deliler he zaman varolacak, önemli olan hayvanları yasayla koruyabilmek. Savcılıkların, yerel yönetimlerin artık daha insani olmaları.

Varolan hayvanları koruma yasamız maalesef hayvanların tümünü mal olarak değerlendiriyor. Yani hayvana zarar vermekle bir eşyaya zarar vermek hukuken aynı değerde... Bu yasa değişmediği sürece istenirde bin dilekçeye bir milyon imza attırın, suçlunun alacağı ceza belli. Cüzi bir para cezası sadece!

HAYTAP avukatı Ahmet Kemal Şenpolat'ın bu konudaki yazılarını okumanızı tavsiye ederim...

Sevgiler

loungetime said...

İlk önce teşekkürler, Bilgilendirip bir imza atmama olanak verdiğin için.

Bloğumda bu konudan bahsettim bir nebze faydam olursa ne mutlu bana.

Geçen hafta gazete de bir koruma köpeğine 8 el ateş edilip öldürüldüğünü okumuştum. Ne amaçla bunu yapıyorlar deyip cevabını kendim vermiştim:keyif almak için.

Acaba ne kadar ceza alacaklar diye merak da ediyordum. Şu işe bak nasıl bir dünyada yaşıyoruz. Ben şöyle düşünüyorum bu insanlar aynısını bir insana yapabilecek kişiler sanki prova yapıyorlar. Gerçi hayvan insan ne fark eder ki.

CEREN GULER said...

Aynı dilekçeyi bin kez imzalayabilsem yaparım. Gittiğim her yerde bundan bahsetmeye çalışıyorum. Kimsenin haberi yok!! Televizyonda haberlerde seyrettikten donra internette maillerinize bakarken 2 dakikanızı ayırıp google de bir arama bile yapmadınız mı diyorum!! SES YOK!! Çook vurdumduymazız çok.

Sitenizde bahsettiğiniz için çok teşekkürler. Maillerle yazılarla uyandırmamız gerek artık insanları.
Ama biz hala petshoplardan ev hayvanları almaya devam ediyoruz ne yazık ki. Bir bilsek barınaklarda ne kadar çok sevgiye ilgiye muhtaç dostlarımız olduğunu.

Her ilde Barınaklar var. Bir kez gidin, sadece sokak hayvanları değil Goldenler Cookerler siyamlar iranlar ile dolup taşıyorlar. Hepsi de araba çarpmış, sahibi almış bakamamış sokağa atılmış hayvancıklar.

Yazık Bize Çok Yazık.

Magissa said...

yav dikkat ettim de, sürekli size gelip gidip "tavsiye ederim"le biten cümleler kurmuşum, bilmiş bilmiş... vallahi yeni farkettim, çok afedersiniz :)

Sevgi said...

Merhaba Meltem Hanim, blogunuzu "Mutlukadin'dan ogrendim. Bu yazdiginiz yazida olanlari ne yazik ki haber programlarinda ogrendim. Aglayarak, beddua ederek. Yuregim sizliyor bu tur haberleri duydugumda. Boyle sapik insanlarin varligi yanliz hayvanlar icin degil hepimiz icin, cocuklarimiz icin de buyuk bir tehlike. Cok ilginc bir yasaminiz var saniyorum. Bu yorumu yolladiktan sonra blogunuzu okumaya devam edecegim. Sizi bulduguma cok memnun oldum. Ben de Kahire'de yasamaktayim. Gorusmek dilegiyle.. Sevgiler.