Friday, August 24, 2007

Yengecler ve Cubuk Kraker


Malindi`nin kumsallari da yengecleri de beyaz... Ve yengecler dalgalarla kovalamaca oynadiklari icin kumlar hareket ediyor gibi gozukuyor uzaktan... Ya da hayalet yengecler dolasiyor gibi kumlarin uzerinde...

Gece kumsalda sarap icerken ay isiginda yengecleri seyrediyoruz... Aklima takiliyor: Yengecler ne yer? Arabada cubuk kraker var. Kapip geliyorum, kimsenin olmadigi kumsalda gece-sabah yarisi...

(Cocukluktan takintim: Hayvanlari elimle beslemek... Kertenkele, balik, bilumum kuslar, maymun, fil, yilan vs vs bi suru hayvan denedim ama yengec...Henuz degil. Cok da sabirliyimdir, hic kipirdamadan saatlerce beklerim.) Cubuk krakerleri kirip kumsala atmaya basladik, hemmen yengecler kapip kapip kacmaya basladi... Bi sure sonra o kadar cok yengec kumsalda kiskaclarinda cubuk krakerle dolasiyordu ki citir citir seslerini bile duymaya basladik.

Cok komikti o an: Ay isigi, issiz bir kumsal, yengecler, cubuk krakerler ve citir citir citir citir...

5 comments:

ekmekcikiz said...

Bu sizin yengeçler küçük sanırım.
Geçtiğimiz Haziran sonu Antalya'da kocaman bir yengeç ayağımı yemeye kalktı, şaka, kıskaçladı.
Okyanusta yaşayan, nadiren Akdeniz'e gelen bir türmüş, internetten öğrendiğime göre.
Sizin çubuk kraker sever yengeçleri okuyunca, bir de bu var demek istedim.:)

kecilerin cobani said...

over the hedge diye bir animasyon film vardı. Insanların gelip 'medenileştirdiği' yerlerde yiyecek bulabilmek için çöplerden cips, kraker vs. araklayan hayvanları anlatan. Demek ki bu yediklerimiz aslında az leziz seyler degil, onlar da haksız değil. :-)
Cubuk kraker yerseniz, fransızca konusurken 'r' leri çok guzel bogazdan cikarabilirsiniz. bu da cok luzumsuz bir bilgi, olsun :-)

Bambi said...

Sahil cok guzel gorunuyor. Yengeclerin cubuk krakerleri yemesini seyretmek hos geliyor kulaga bende hayvalarin yemek yiyisini seyretmeyi severim :)

bruxa said...

Rio de janeiro sahillerinde de ayni beyaz ve kucuk yengeclerden vardi. Ama bizimkiler etrafta sabahtan aksama kadar sahilde pinekleyen ve kizarmis bilimum karides, midye ve benzeri deniz urunlerini yiyen insanlarin yere dusurdukleri parcalariyla yetiniyorlardi.Bu yaziyi okumadan once dusunmemistim hic, hakikaten ben baska yerde beyaz yengec gosmemistim ki!!!:)
Takipteyim:)
Oyku

Evin Kedisi said...

İki yıl önce, Arap Emirliklerine ilk geldiğimiz yıl kamping yapmaya Umman'a gittik. Hayatımda sahilde yaptığım ilk kamping maceram, tuvaletlerin ciddi şekilde umumi (!) olmasından ve gecenin bir vakti gerekli gereksiz ihtiyaçların giderilme isteğinden dolayı elimde fener dışarı çıktım. O sesi ve el lambasını kaldırdığımdaki görüntüyü asla unutmayacağım. Hiç abartmıyorum yalnızca gecenin karanlığında hışşşşşşş! diye bir ses ve belki de onbinlerce beyaz küçük yengecin ışığa doğru gelişleri... Yapacağımı, edeceğimi unutup hemen yanımızdaki bir noktaya çömeleyim derken bu sefer yandaki çadırdan gölge oyunu şeklimi gördüm, derken ışığa gelen yengeçleri hatırlayıp o halde bu sefer de başka bir yere kaçmayı düşündüm. Burnundan fitil fitil gelmenin nasıl bir şey olduğunu anlamakla beraber hayatımın en değişik tecrübesini de yaşamış oldum. Çubuk kraker bir yana ben yengeçlerden yana popomu kurtarmaya bakıyordum diyebilirim rahatlıkla :) Bir anda bunu hatırladım :)