Tuesday, August 21, 2007

Vallahi Turkiye`de olsam subeye gitcem, soz!

Garanti Bankasinda otomatik odemelerimin oldugu ve herseyden onemlisi de Demirbank emeklilik sigortamin odemelerinin yapildigi bir hesabim var. Burdayken hesabima bi girip bakayim bakayim neler oluyor dedim ve Bingo!!! Hemmencecik sifremi yanlis girdim, hem de 3 kez! Ay sifir basinda miydi sonunda miydi derken guzelim sifremi harcadim. Ben de sandim ki internet bankaciligindaki `sifremi unuttum` tiklamalari hayatimi kolaylastiracak, sifremi geri almaya yarayacak… I ih! `Sifreni unuttuysan subeye git`e cikiyor hersey. Tikla tikla, tik yok, yine diyor ki `Subenize basvurun.`
Aman dedim noolcak? Garanti`nin SubeSiz bankaciliginda tek secenek internet mi? Telefon bankaciligi ile hallederim. Aradim, 3 tusla, 5 tusla, 7 tusla darken yanit geldi: Subenize basvurun`
Sonra hakli musteri hattina email attim, ben daha gonder tusuna bastiktan yarim saat sonra tak diye Uganda telefon numaramdan aradilar. Gozlerim doldu, inanamadim… Ordan bana telefon bankaciligi ile nasil halledecegimi soylediler. Telefon Bankaciligi ile 2 kez yarim saat gecirdikten sonra ordan da ayni cozum cikti: Subeye gidin.
Anlatiyorum, diyorum ki: Bakin hesabimdan bi seyler bi yerlere gidiyor, Uganda`dayim. Gelmeyi dusunmuyorum, Garanti Maslak subesine gitmek icin de gelemem ki Turkiye`ye… Yanit umit verici: O zaman su numaradan subeyi arayin. Tamam, aldim numarayi, basladim cevirmeye… Tabii banka subelerinin telefonlari nasildir bilirsiniz… O oraya bagladi, bu buraya bagladi, sonunda bir musteri hizmet yetkilisi ile gorustum. Yanit geliyor: Subeye gelmeniz lazim!!!!!
Tekrar hakli musteri hattina email yazdim, acil bir telefon daha aldim: Hanimefendi, durumunuzu anliyorum, hatta ben sizi taniyorum, gazetede okumustum. Size sunu soyleyebilirim ancak hesabinizda para var!
Ohhh, o da bi sey!? Herkes iyi niyetli bir sekilde bana yardim etmeye calisti her kanaldan ama yaklasik 1.5 saatlik telefon gorusmesi, bi suru email neticesinde anladim ki benim Garanti Maslak subesine gitmem gerek bir sifre isini halletmek icin…
Granati Bankasinin 9 yillik musterisiyim, simdiye kadar hayatimi hep kolaylastirdilar, ama her sey sifrenin bir sifirini yanlis girmeye bakarmis megersem. `SubeSiz` Bankacilik da `SubeyeBiGelSen` bankaciligi imis.

8 comments:

B5 said...

Benim de basima ayni seyler geldi -ayni- banka ile farkli ulkelerde.. Cok da iyi niyetliler dedigin gibi.
Yalniz sunu fark ettim. Sorun cikartip cozdukleri zaman sanki iyi banka yerine koyuyormusum gibi geldi. Sorunu cikartmadan da kisaca halledenleri de gorunce:
Ornegin üzerimde sadece iptal edilen fotografsiz bir bankomatik karti olup da, ne fotografli fotografsiz tek kimlik bile yokken bankamin bana istedigim kadar acil para vermesi bende halisunasyon görüyorum hissi uyandirmisti. Bu tabii benim de sevdigim Garanti Bankasi degil ve ne yazikki Türk bankasi da degil (Türkiye'deki bankalarin da cogu zaten yabanci hisseli galiba :(...)Neyse baska konu. )

Diyecegim dedigin aynen dogru..
Sevgiler,

BALDAN TATLI said...

Acı ama gerçek. Ne garip ki ugandadan buralara gelmek gerekiyor şifre için. Komik.

huysuz said...

nasıl yani?

hani dünyanın her yerinden hizmet veriyordu onlar?

bence bu tarz sorunlar sadece türkiyede oluyor diyeceğim ama siz teknolojinin çok fazla gelişmediği yerde yaşadığınız için benden daha iyi bilirsiniz diyeceğim :)

yalnız banka görevlisinin ben sizi tanıyorum deyişi çok komikti... ün var ama bir kolaylık sağlamıyor... illede şubeye gidilcek çare yok :)

gizempideci said...

Garantiyi arayinca sifre islemlerinde alo sifremi unuttumu seciyorsun, artik kacla seciliyor unuttum. SOnra sana kart numarani ve kartin son kullanma tarihini tuslatiyor ve yeni sifreyi otomatik olarak soyluyor. Olmadi mi? Bende de 2 gun once ayni problem vardi. Bu sekilde Bruksel'den hallettim. Acaba AB'den ariyorum diye kolaylik mi gosterdiler? :)

archisugar said...

Ufff sinir oluyorum ben de aynen su telefon bankaciligi, kart vs islerine. Saatlerce ugras dur, sonuc sifir... dert anlat,anlamazlar. Robot insanlar: "uzgumum yardimci olamayacagim"...

kumhavuzu said...

şifreniz Garantide:)
daha ne olsun:))
sevgiler İst'dn

Ceylan said...

Aynı şeyi ben de Azerbaycan'dan yaşamıştım ! Bir dünya telefon parasını mı yanayım, işimin halledilmediğine mi bilemedim !Sonuçta o zamandan beri Garantiyi kullanmıyorum, telefon bankacışığı beni çıldırtıyor gerçekten! Korkuyorum adeta aramaya!!
Blogunuzu çok sevdim, yazılarınız çok içten, takipçinizim artık!
Bakü'den sevgiler,

deryik said...

ben hollandada az kalsın oturma izni yenileyemeyecektim bu yüzden. hesap dökümü almam gerekiyordu, internet bankacılığı şifremi kitledim... aynen işte "şubeye gel". hadi diyelim manyağım ben, işim gücüm yok, param bol, geliyorum bankaya.. ne yapsan git-gel 24 saate sığmaz ki! nasıl yetiştireyim ben evrakları?

allahtan sonra göçmen bürosu "türk hesabınıza dair belge istemiyoruz" dedi, yırttım.

bu şey gibi, gazetelerin sağlık sütunu olur, "yine de bi doktora gidin" diye biten-- aynen öyle.