Friday, August 24, 2007

Okyanus Yildizi


Kenya-Malindi`de okyanusun geliyle gitiyle kumsallar sekil degistirip adalar ortaya cikip kayboluyor. Deniz alti hayati da onunla beraber kumsala gelip gelip gidiyor. Kumsalda yururken hani deniz kabugu toplariz ya burdakiler toplanmiyor, kaciyor! Burda gordum deniz kabuklarinin icinde ne yasamlar oldugunu. Ne guzel deniz kabugu deyip hop atliyorum, topluyorum, bi sure sonra icinden bir canli cikmaya basliyor yavas yavas… Kiyamiyorum, geri atiyorum.
Yine kumsalda yururken daha once hic gormedigim bir renkte deniz yildizi gordum, hop atladim… Sert oldugu icin anlayamadim canli mi degil mi ama altini cevirdigimde bir de baktim ufacik ayaklar cikmis altindan bi yere dogru gitmek icin cabaliyor. Once kolye gibi koydum boynuma, bi foto, sonra onla da vedalastik tum diger deniz kabuklari gibi. Yerli halk bunlari toplayip turistlere sattigi icin biraz derin bir yerine yerlestirdim okyanusun ki gorup de toplayip canli canli kurutmasinlar diye…

10 comments:

B5 said...

Bu huyunu da takdir ettim :)
Ben de sirf satislari desteklemesin diye deniz kabugu bile satin almam, alamam. Denizdekilerin de evi doluysa geri birakirim. Sesi cikmayinca canli sayilmiyorlar sanki.. Deniz dibini yola yola, taraya taraya canli birakmadilar zaten.
Kabuksuz da yasayabilirim ben ;)
(sadece biraz deniz yildizlarini, kestanelerini elimin üzerinde yürütürüm)...

Magissa: said...

Ben olsam çekinirim öyle kımıldayan ıslak birşeyi bağrıma koymaya. :)

Ama size özenmiyor değilim!

YILDIZNAF said...

Merhaba bir suredir zaman zaman yazilarinizi okuyorum. Hic bu kadar guzel bir denizyildizi gormemistim. Soyadimiz Yildiz oldugu icin kurutulmuslarini ben de evimde sakliyorum ama canli canli kurutulmalari uzucu tabii...Oradaki yasaminiz uzerine anlattiginiz hersey ilgi cekici. Sevgiyle takibinizdeyim...

etki alanı said...

Sizi korumaya almalılar.Soyunuz tükeniyor.Kaç kişi kaldınız acaba.
Her zaman söylüyorum;Cesareti izliyorum.
Kendinize iyi bakın dünya insanı
Tütü

Gazanya said...

Özür dilerim. Siz orada belgesel falan mı yapıyorsunuz? Ya da şöyle sorayım ne iş yaparsınız?

Geçmiş yazıları okudum pek bulamadım...

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba Gazanya,
2 Kasim 2005 tarihli bir yazim var, `bir ozgecmis vereyim....` diye, orda nasil ugandaya geldigim var. Sana ozet: Goril gormek icin geldim. sonra Istanbul`a dondum. Istifa ettim, geri geldim. Simdi burda yasiyorum.
Sevgiler,
Meltem

bruxa said...

Ben hayatimda daha hic canli deniz yildizi gormedim, hele boylesini hic. Blogunu okumak cok zevkli:)!!

yaban eriği said...

bu şey süper süper süper....bide çubuk yiyen yengeçler..
cennet orası işte :)))

pigmelerle.dans.eden said...

Selam,
begeni uzerine deniz yildizinin fotografini buyuttum.
Sevgiler,
Meltem

Bruxa,
benim burda ens evdigim meyve Jackfruit, bi devamli deliler gibi yedigim Passion Fruit. :)

İbrahim Y.OGLU said...

Sevgiler,

İmkan buldukça yazılarınızı takip ediyor, ve yaşadıklarınızı okumaktan keyif alıyorum. Hem tabiat hem de insanlık için çok başarılı ve faydalı işler başardığınız düşüncesindeyim. Umarım bunu sürdürmeye devam edersiniz.

Bizlerin gözü ve kulağı oluyorsunuz ki, bu küçümsenemeyecek kadar büyük bir fayda sağlıyor ben ve benim gibi ufuğu takip edenlere...

Her ne kadar o ufuğa sadece gözümüzle bakabilsek te, kalbimiz sizinle oralarda yaşıyor ve umut buluyor sayenizde....

Sevgiler

Herşey Gönlünüzce Olsun...!

İbrahim Y.OGLU

iyoglu.blogcu.com
iyoglu@yahoo.com