Tuesday, August 07, 2007

Sisteki Goriller Olduruluyor!


23 Temmuz`da Kongo Demokratik(???!!!) Cumhuriyeti`nde 4 goril olduruldu. Nedeni belli degil, hic bir organ kesimi olmamis, yavrular calinmamis, oldurulmus, birakilmis...

Oldurulenlerin ucu disi, ikisinin yavrusu var, biri hamile, dogurmasina sayili gunu kalmis...

Kongo`nun Virunga Dogal Parki`na gitmeyi hic dusunmemistim goril sevdasi cekerken... Korkmustum.

Uganda`ya geldikten sonra safari isine girince Kongo-Goma Parkinin aslinda tahmin edildigi kadar tehlikeli olmadigini ogrendim, ama suphelenmeden de edemedim. Taa ki Daniel ile tanisana kadar... Daniel Kongo`lu, ufak tefek bi adam... Kongo`ya goril trekking icin turist gondermeyi dusundugumu ve kendisi ile bu konuyu gorusmek istedigimi soyledigimde inanamadi. Hemmen bulustuk. Bana is akisini ruhumu bayacak detayi ile saatlerce anlatti, ama sabirla dinledim cunku anlatirken bile o kadar cok zevk aliyordu ki isinden...Gozune taktigi numarali gozlugun uzerinde bence gorusunu engelleyecek kadar buyuk bir marka stickerini da cikarmayi akil etmeden camin saginda solunda bulunan bos yerlerden bakarak ciziyordu is akimini... Anlastik, turist gonderecegim, deneyecegiz.

O kadar devletsiz ve basi bozuk bir ulke ki Kongo ulkenin degisik noktalarinda degisik para birimi gecebiliyor, her 20 kmde degisik uyduruk uniformali bir polis(!) belirip o bolgenin kendine ait oldugunu iddia edip rusvet isteyebiliyormus rehberlerimin anlattigina gore...

Denedik. Gidenler cok mutlu geri dondu. Her seferinde Daniel beni arayip tesekkurlerini iletti. Neticede kimsenin gitmeye cesaret edemedigi bir yerdi orasi.

Ben gidemedim, ama Danielle sozlesip durduk geldim gelecegim diye.

O kadar sefil ve fakirler ki parktaki rancerler henuz formalari bile yoktu o zaman, sonra bulup bulusturdular yesil bir kac kiyafet... O kadar yoksul ki park, ayagini kotu burkan bir turisti sedye olmadigi icin cop kutusunu derme catma kapaginda tasidilar kilometrelerce... O kadar parasizlar ki Uganda`ya inip Kongo`ya goril trekking yapmaya soz veren bir grup turisti almak icin Kampala`ya havaalanina gelen Daniel, turistler tarafindan kandirildigini anladiginda Kongo`ya geri gitmek icin parasi olmadigindan ben verdim benzin parasini taa Kongo`dan kiraladigi minibusun...

Oldurulen 3 disiden birisi hamileydi... Gogusleri dogmasina gun kalan bebegine hazir... Oldurmusler ve bir de yakmislar... Bu ne nefret! Bu ne kin! Neye karsi???? Diger iki disinin kayip yavrulari bulundu. Ertesi gun ise 3 disisi oldurulen 12 bireylik goril grubunun Gumus sirtli lideri olu bulundu. Lideri oldurulen bu grubun bir arada kalmasi pek olasi degil diyor rancerler...

Ngobobo - en goril asigi, dogal parkta agac kesimine engel olmaya calistigi icin tehditler alan, yerli halki ve yeni rancerler yetistirmek icin yillardir didinen rancer, - gorillerin gunlugunu tuttugu blogunda dehset fotograflar koymus (www.wildlifedirect.org/blogadmin/gorilla)

Bu yilin basindan bu yana oldurulenlerin adedi ise 7... Son 25 yilin en buyuk rakami... Eti icin degil, kurku icin degil, yavrularini calmak icin degil... Insani insanligindan utandirmak icin olsa gerek! ? Bravo Kongo`ya, bu konuda cok basarili zaten!

24 comments:

Mobius said...

Dehşet,korku,üzüntü,hayret duygularım birbirine karıştı okurken

Köşenin Delisi said...

:((((((((((((((((((((

Çiğdem said...

Vardır bir dertleri akıl sır erdiremediğimiz. Yumurtalarını, spermlerini bile çalıyor olabilirler klonlamak uğruna. Öyle vahşi bir dünya oldu ki bu dünya, kimin neyi niye yaptığını anlamak mümkün değil. Yan bahçede bir adam köpeğini dövüp duruyordu durduk yere. Sağ kolunu kırdı dün. Bunlar da bulur layıklarını umarım.

ozlem said...

Bu ulkeler, bu derece fakir, insanlari bu derece egitimsiz (gerci egitimli olmaya gerek yok insan olmak icin) ama ben hala anlayamiyorum gorillerden ne istiyorlar? yeni dogmus kopek yavrularina oldurup tecavuz edebilen, hamile bir gorili oldurebilen insan geceleri nasil uyur? o hale gelmis ya da getirilmis bir insana nasil anlatirsin bunun yanlis oldugunu meltem? bu insan irkinin genlerinde hucre cekirdeginde mi var? kendinden gucsuze eziyet etmek anlayabilmis degilim... Ama sana birsey soyleyeyim mi birak benim gibi yufka yurekliler hungur hungur aglasin, bir baskasi baksin monitore bos bos su kadina bak nelerle ugrasiyor burda coluk cocuk ac oturuyoz desin ama herkes bilsin, gorsun neler oluyor dunyada... ellerine saglik koydugun resimler icin...

www.edasuner.com said...

Ne acı ya içim parçalandı resmen :(

Aslı said...

Meltem, böyle zamanlarda insanlığımdan utanıyorum. O kadar vahşiyiz ki hiç bir hayvan elimize su dökemez bu konuda. En azından hayvanlar karnını doyurmak için öldürüyor, biz ise sadece zevk için.

Burada durum farklı mı? Gözlerini kırpmedan kedi köpek öldürenler insan öldürürken gözünü kırpıyor mu?

O kadar acımasız bir dünyada yaşıyoruz ki insanların vahşeti karşısında aklımın alamadığı şeyler var. Karıncaya basmamak için sekerken kapının önünde bir yerlerde bir yanlışlık var diyorum. O insanların kafalarının içinde ne eksik? Merhametin aşısı var mı?

B5 said...

Bu kadar vahset nasil insanin icinde var anlasilir degil. Insan denilemez sanirim. Hayvan hic degil sebepsiz yere öldüremez..
Bence önce bu tip canlilar üzerinde ki kromozomlarimiz asla ayni olamaz bir arastirma yapmali, yakalanmali hatta bunlari bulanlara ödül verilmeli. Tabii ki orada devlet bile olmadigi icin de benzeri bir yaklasimi onlardan beklemek de bir ütopya olurdu.
Ne ucurum var aramizda... Özünde hepimizin insan olmasina ragmen..

Fatma and Kevin said...

Ne söylense, boşlukta kayboluyor böyle durumlarda sanki. O, artık çok iyi tanıdığım çaresizlik ve eli kolu bağlanmışlık duygusu çöküyor içime yine... Ne yapmak gerekiyor böylesi evrilmemiş insansıların evrimini hızlandırmak için bilemiyorumki...

Asli A. said...

Vardir bunun arkasinda bir neden.. Bu cinayeti dogrulayacak birsey degildir ama vardir bir sebebi..Cok rituel vari bir avlanma sanki, resimlerden gordugum kadariyla.. Belki zengin batili turistlere ozel "safari(!!)" yaptirilmis olabilir (Kongo'da yapildigini duydugum birsey), belki de intikam olabilir.. Bilincli bir cinayet sanki.. Gecenlerde bir belgeselde seyrettigim (sanirim Uganda'da geciyordu olay) sempanzenin insan bebegi yemesinden sonra (!!), bunun yarattigi dehset ile cikilan sempanze avi ve yakalandiginda linc edilmesi geldi aklima birden..

SaNeM said...

:(( bu tip kiyimlardan zevk alabilen insanlar var demek ki, baska tarifi yok zira. Niye oldursun ki baska, yapip yapabilecegi budur belki sadece. Yazik, cok duygulandim, cok uzuldum. Iyi ki koydun fotograflari, neler oluyor nerelerde...

pigmelerle.dans.eden said...

Bu kiyimin iki tane nedeni olabilirmis: 1. Meshur Rwanda soykirimi vardi ya 5 ay icinde Hutular 1 milyon Tutsi oldurmustu hani... Bu iki kabilenin Kongo`daki uzantilarinin catismalari neden olabilirmis. 2. ise Blood Diamond degil ama Blood Timber... Yani Virunga Dogal Parkindaki sonsuz(!) kereste kaynagi...Rancerler illegal kereste ticaretini de engelledikleri icin intikam!

Anonymous said...

NEDEN NE İÇİN BU KİN NEFRET ...
KİMSEYE ZARARI OLMAYAN BU HAYVANLARDAN KİM NE İSTİYOR DA ÖLDÜRÜYORLAR NASIL BİR VAHŞET AKLIM ALMIYOR.SOYU TÜKENME TEH-
LİKESİ ALTINDA DAHA ÖTESİ VAR MI?
ÇOK ÜZGÜNÜM...

ozlem said...

evet yaa...benim de aklima geldi, Hawaii'de kopekbaliginin teki bir cocugu olduruyor, ertesi gun kopekbaligi avina cikiliyor ve arkadas yakalanip bir de kiyiya kuyrugundan asilip sallandiriliyor ibret olsun diye (ayni kopek baligi mi mesela? nasil anladilar onun yedigini belli degil)Sonra Amerikada bir ailenin cocugunu olduren Ayi'yi da avlayip gene ibret? Bir de bunlar hesapta medeni...
Iste o senin tepede yazan laf var ya o cok guzel cevap oluyor herseye... sularin ne zaman cekilecegi belli olmaz...

LiNgEr said...

bugün öğle yemeğinden sonra sigara odasındaki masada duran gazateye ilişti gözümi dev boyutlu bir manken resmi, başlık " gece elbisesi gibi" hemen yanında yazısı ve resmiyle birlikte avcumun içi kadar bir haber... işte bu haber...

fakirlik, cehalet bir yere kadar.. biz ilgileniyor muyuz ki bunlarla? işte verdiğimiz önem bu kadar. koca gazetede avuç içi kadar bir yer.

gözlerim buğulandı öncei sonra dedim ki kendi kendime Diane Fossy bu haberi görseydi tekrar ölürdü herhalde...

Gocebe said...

hic anlamiyorum bunun nedeni ne olabilir..eti yavrusu kurku degilse????

kumhavuzu said...

dünyanın en vahşi yaratığını görmek isterseniz aynaya bakın diyor bir düşünür..

huysuz said...

bu bloğu tamamiyle tesadüfen buldum... yazdıklarınıza ve yaşadığınız koşullarahayran kaldım... kendiniz küçücük kalbiniz kocaman biriymişsiniz. bu medeni cesaretinizden dolayı sizi tebrik ediyorum. fırsat buldukça buralarda olacağım :) maceralarınızın devamını sabırsızlıkla bekliyorum... sevgiyle kalınız. bu arada o akıl küpü yeğeninizide çok sevdim :)

sherlotte holmes said...

ağladım.. ne demeli..

loungetime said...

Okurken bile midem burkuldu. Sebep aramıyorum, çünkü sebepsiz olan onca olaydan sonra belki de artık alıştık.

Fatma and Kevin said...

Sevgili Meltem, Life of Pi (yazarı Yann Martel) isminde bir kitap okuyorum bu aralar. Daha başlarındayım kitabın ama okurken sürekli bu yazını hatırlıyorum. Babası hayvanat bahçesi sahibi olan bir çocuğun anlattıkları şimdilik ama öykü nasıl gelişir bilmiyorum henüz. Orada bir bölüm var: Hayvanat bahçesine girmek için bilet alınan gişenin yanında bir kabin var. İçinde 'Dünyanın en vahşi hayvanını görmek istiyorsanız perdeyi açınız' diyor. Ve perde açılınca da ayna çıkıyor ortaya... İnsanların hayvanlara uyguladığı vahşetlere ilişkin ilginç yorumlar da var kitapta. Neyse, okumaya fırsatın oluyorsa okumayı dene derim. Ben de pek çok kişinin ısrarlı tavsiyesinden sonra okumaya başladım zaten bu kitabı.
Sevgiyle,
Fatma.

Sevgi Küçük said...

ne diyeceğimi bilemiyorum...nasıl yapabilirler bunu savunmasız zavallılara? fotograflar kahretti beni...ha insanlar ölmüş, ha küçücük çocuklar kaçırılıp kesilmiş - biçilmiş, ha bu zavallılar sebepsiz katledilmiş...farkı var mı? ne farkı ormanları yakıp yıkıp su duasına çıkmaktan? soyu tükenen bu zavallılar değilde biz olmalıyız. lanet olsun...

gizempideci said...

Merhaba,
Aslı'nın sayfasından sayfana ulaştım. Yazdıkların çok ilginç ama buna ilginç demek çok ayıp olur. Biz korunaklı yaşarken neler oluyor dünyada?

mrl's page said...

Gazetede okudum bu korkunç haberi! Kıyım adeta! Liderlerini öldürmüş olmaları en kötüsü gibi görünüyor ama hamile goril!
Çok üzüldüm ...
mrl

Gazanya said...

Oradaki hükümet neden Türkiye ile anlaşmıyor. Bizim buradaki psikopatlar, oradakilere envayi çeşit işkence yaparlar. bu türden olaylar için.

Bizim buradaki psikopatları oraya gönderelim, bu olayları yapanları bizimkiler haklar. Bize de meyve gönderir.

Hamile bir canlıyı öldürmek ne demek ya... Sanıyorum ki, ya yanlışlıkla öldürülmüştür. Ya da oradakiler insan dışı varlıklar...