Thursday, August 02, 2007

And the Oscar goes tooooo.....


Bebegin ismi koyuldu.

Iki gun once mesaj cektim babasina, Kampala`ya gelince beni ara, bebege isim calistik bi suru arkadasla diye...Dun Fred geldi ofise. Fred koskoca gamzeleri olan koskoca, izbandut gibi bir adam...Gozlerinin ici gulumseyerek gamzeli gamzeli geldi, bi sarildi ki o kadar icten olur, ayaklarim yerden kesildi.

Once bir isim listesi koydum onune, bakiyoruz, bakiyoruz... Margaret`e sormam gerek dedi. Karisi...

Siralama yaparak 4 isim koydum onune ama siralama 2den basliyor. `1.si ne?` dedi. Basladim anlatmaya:

- Benim bir yigenim var, Fred. En kucuk abimin en buyuk oglu. Felaket yakisikli. -fotograflardaki gibi- 15 aylikken harfleri biliyordu, kisa sure sonra da okumaya basladi. 2.5 yasinda bana buyuyunce ne olmak istedigini anlatti, galiba antropolog olmak istiyorsun dedim. 3 yasinda karsima cikip `beni kandirdin. benim tarif ettigim meslek `paleontolog`mus` dedi. Akli fikri tasta, bocekte, tarih oncesi devirlerde, 4 yasinda gittigi Anadolu Medeniyetleri Muzesinde 6 saat gezebilen bir cocuk. Gittigim ulkelerden tas, fosil getirince mutlu olan bir cocuk. Hep dusunceli, kibar, ikiz kardesleri annesinin karnindayken onlara piyano calan ve sonra kardesleri dogduktan sonra da onlara anne karninin huzurunu animsatmak icin ufacik bebelere sabirla calmaya devam eden bir abi ayni zamanda. Dora dogmadan once bebek isimleri kitabi aldim bi tane. Bastan sona baktim, bir tek Dora ismini begendim. Abime goturdum kitabi, hic bi yorumda bulunmadim, o da tum kitabi gozden gecirip `isim isi tamam: Dora` dediginde havalara uctugum, o kadar cok sevdigim bir isim. Daglarin zirvesi, dorugu. Ingilizce degil ama 1.isim Dora...
Fred yine sen sakrak `Margaret`e sorayim bi` dedi. Bir hediye almistim, onu verdim, bir mektup yazmistim, onu verdim, ikisine de sarilarak gitti.
Fred gidince Dora`yi aradim, `Nasilsin?` dedim. `Burda olsan daha iyi olacagim` dedi... Isim meselesini soyledim, cok sevindi. Ama henuz kesin bi sey yok diye de ekledim.
Aksam Fred aradi: `Dora tamamdir, Margaret begendi` dedi.
Margaret`i aradim: `Umarim oglun Dora kadar akilli, zeki, yakisikli ve ince ruhlu bir cocuk olur` dedim. Guldu, `cok tesekkur ederiz bu guzel isim icin` dedi.
Isim oneren herkese tesekkurler, isim Dora oldu! Ingilizce isterler diye Ingilizce oneriler almistim, isim Orta Asya`dan, eski Turk isimlerinden geldi: DORA!
Bir de dogumgunumu kutlayan herkese cok cok cok tesekkurler, cok cok incesiniz!

6 comments:

MeRaiL said...

Dora hos ve degisik bir isim..
Uzun, mutlu ve saglikli bir hayat dilerim dora'ya.

Mutlu Kadın said...

Dora gerçekten çok yakışıklı bir çocuk. Üstelik çokta akıllı. İnşallah benim oğlumda Dora gibi zeki olur. Yeni doğan bebeğinde ismi hayırlı olsun. Ömür boyu mutlu olmasını temenni ederim.

Burcu said...

yumultammmmm.... Dora biraz daha yakışıklı olsaymış tövbe tövbeee :) İkizlerden haberler nasıl :)Streslerdeyim biraz sana hazırlamaya çalıştığım cd sebebiyle :) var mıdır özel istek???

gulin said...

dora benim de çok sevdiğim bir isim. bi de beren vardır =)

munagen said...

Geldiniz gezdiniz umarim iyi gelmistir, kahve kokulari yaymak da isterdim ama orasi zaten buram buram kahveden gecilmiyordur :) Oralarda karşılaştıklarınızla yaklaşıyorsunuz YILDIZLARA... Bir adım... derken bir adım daha...

LiNgEr said...

Dora'ya söyledim bebeğe onun adını koyduklarını, çok mutlu oldu. " adımı paylaşmak güzel ama dünyada benden bir tane var unutma" diye de ekledi hemen.

Tabi anlatırken epeyce zorlandım, hangi bebek, hangi teyzesi, Dilek? Deniz? Meltem diye bir teyzesi yokmuş ki , sonradan aklıma geldi teyze benimdi, onunki hala :))