Sunday, June 17, 2007

Esra, Malawi, Marie Claire, Anoreksiya, Plaj Terlikleri...




Yine bir email oykusu...
Fotograflarin tamami Esra`ya ait ve izniyle gozlerinizin onunde...

From: esra
Sent: 24 March 2007 23:41
To: pigmelerle.dans
Subject: merhaba meltem!

Sevgili Meltem,
Blogunu daha onceden kesfetmistim.Simdi aklima dustu,hemen googladim buldum,okudum. Ne guzel isler yapiyorsun.Ben de kisa sureligine guzel islere bulasicam.Haftaya Malawi`ye gidiyorum.Bir ay kalicam.Kucuk bir hastanede bir ay gonullu doktorluk yapicam.
Mutluyum,uzgunum,heyecanliyim... hepsi bir arada.Biraz da okuduklarimdan, duyduklarimdan karamsarim daha gitmeden oralara.ama senin blogu okuyunca, herseye lanet etmek yerine, bir kucuk iyilik yapilabilir diye dusundum.Sonra o kucuk iyilikler birlesir,dunya guzel bir yer olur.
Demek ki bundan sonra senin blog duzenli olarak okunacak,yapilacak cok sey oldugu hic unutulmayacak.Aramizda Tanzanya var.Simdiden selamlar sana. Eminim cok aklima geleceksin oralardayken.
Tekrar yazarim sana,Malawi`ye gidip geldikten sonra veya ordayken eger internet varsa.Sevgiler,
Esra

From: "Meltem Yasar"
To: "'esra'"
Date: Thu, 19 Apr 2007 09:44:22 +0300
Merhaba Esra,
Su an Malawide olman lazim, di mi????
ODTUdeyken Malawili arkadaslarim vardi, ben de oraya gitmek istiyorum aslinda.
Canak gibi ortasi gollu bir guzel memleketmis.
Daha once Afrikada doktorluk yapmadiysan, Allah sana kolaylik versin.
Helal olsun!
Sevgiler,
Meltem

From: esra
Sent: 14 June 2007 04:34
To: meltem

Sevgili Meltem,
Malawi`ye gittim ,geldim...Bir koyde tek beyazdim.Kucuk bir hastanede birseyler yapmaya calistim.Simdi tabi tam gaz ,tuketim dolu hayatima dondum.Ama senin blogu okumaya devam..Simdi daha zevkli,daha anliyarak okuyorum...Bir de sanki Afrika ile aramda kalan tek bag senin blog...
Malawi`de,sade ama sevimli evimde,tv ne gezer,radyo yoktu.Geceleri pencereyi acip,koyun meydaninda toplanip sarki soyleyenleri dinliyordum muzik niyetine...Bu Afrikalilar nasil insanlar da uc kisi biraya gelince dunyanin en guzel sesini cikariyorlar ,acayip bir uyum icinde...sanki yillardir prova yapmislar birlikte.. pesimde `muzungu,muzungu` diye bagirarak kosan cocuklar... Koyle, en yakin anayol arasindaki ,5 km toprak yolda maceralarim...alkislar arasinda ,bisikletli adamlarin beni tasimasi. Dunyanin en fakir 3 ulkesi Malawi`de kimsenin beni kaziklamaya calismamasi..Lilonngwe`ye giden otobuste hep sofor yanina oturtulmam.-bu yolculuklardan birinde,acaba kacla gidiyor sofor diye hiz gostergesine bakmam,ve hizi gosteren cubugun olmadigini,soforun kafasina gore,tahmini bir hizla gittigini gormem. vs...
Malawi seyahitimin son gunlerinden biriydi.Benden once orda kalan bir doktorun biraktigi dergiler vardi.Bir tanesi Marie Claire dergisi ...O dergideki hersey o kadar acayibime gitti ki..Uzun uzun resimlere baktim,plaj terlikleri,saatler,etekler,anoreksiyayla ilgili bir makale...Afrika`da insanin kafasini bulandirmak istiyorsan,ver eline bir Marie Claire...
Neyse asil demek istedigim,ben Afrika`ya gittim.Yardim etmeye calistim kendi capimda.Dondugumdeyse,`marie claire` dergisinde yasadigimi gordum...yorulmamak imkansiz bu sonsuz renk, plastik , gozluk, kuse kagit bombardimanda....
Bu plastik dunyadan bikinca,hop,Meltem`in blogunu okuycam...
Sevgiler....
From: Meltem Yasar
Sent: 14 June 2007 13:13
To: 'esra'Subject:
RE: merhaba meltem!

Merhaba Esra,
Simdi artik Afrikaliyim :) ama daha once Istanbul`da yasarken benzer kulturler degil de bilmedigim yerlerde bana paralel olmayan yasamlar arasina karismaya calisarak gecti hep tatillerim…
Fas`ta Quarzazade`de Sahara vahalarindaki Berberi koylerini gezerken,
Endonezya`da bir koylunun olu yakma torenini izlerken,
Nepal`de Daksinkali`de kurban toreninde kanli zeminde yalinayak yururken,
Hindistan`da evlerden maymun kovalayan kadinlari izlerken,
Tunus`ta celebe giymis Star Wars figuranlari ile tanisirken,
-ki bu figuranlar ve yerel kiyafetleri o kadar bizim bildigimiz medeniyete uzak ki koyluleri olduklari gibi Star Wars`a figuran almislar :)-
Ya da ne bileyim Tanzanya`da bir Masai koyunde koyun tum cocuklarina kirmizi oje surerken
aklimi karistiran tum sorular, dunyanin en fakir ulkelerinden birinde gorev yaparken senin de aklina gelmis anlasilan…
Eve geri dondugunde sahip olduklarima bakip utanmayi,
ne kadar mutlu ve saglikli bir insan olduguma sevinmeyi Italya`da tatilinden sonra degil,
bu kimsenin katilmaya yanasmadigi –Uganda`ya da gelen Songul haric- seyahatlerimde ogrendim…
Hayata bakisinin asla bir ay oncesi gibi olmayacagini biliyorum…
Yasim herhalde senden buyuktur, o yuzden samimiyetine siginarak

sana koca bir AFFERIN! diyorum…
Sevgiler,
Meltem

7 comments:

Selen'den secmeler said...

Ne kadar guzel anlatmissiniz yasadiklarinizi.Afrika benimde cocuklugumdan beri hayalim.O insanlar nasil yasiyor ne yiyor ne giyiyor.Bu yuzdende esim Afrika'li zaten.Ileride Gana'da ev yaptiriyoruz.O kadar istiyorum ki onlarin yasayisina katilabilmeyi.size cok ozeniyorum bu yuzden.

... said...

Selen,
Ghana icin Afrika`nin en sicakkanli insanlarinin yasadigi yer diyorlar. Ugandadakileri gordukten sonra daha sicakkanli nasil olunur cok merak ediyorum...
Siz evinizi yaptirin, misafiriniz hazir ;-p
sevgiler,
Meltem

Selen'den secmeler said...

tabiki canim,Zaten yaslilik donemlerimizde kisin Gana'da yazin Turkiye'de yasamayi planliyoruz ya bakalim nasil olucak.Ben esimin sadece kardesiyle tanistim,cok candan,kiz kardeslesleriylede telefonda konusuyorum ama annesi ingilizce bilmiyor Twi konusuyor onuda sanmiyorum ogrenecegimi.
Komsuculuk oynariz seninle gelince oralara.
Sevgiler

balanne melike yaşar said...

Yaaa, ben esraya alkış istiyorum. o alkış için yapmasada avuçlarımı patlatmak istercesine alkışlıyorum..

B5 said...

Esra ya meslegi ile ilgili yaptiklarindan ve Marie Claire gibi sacma sapan bir dergi üzerinden yaptigi yerinde benzetmeden dolayi tebrik ediyorum...
Meltem sama yine selamlar :)
Bu haberleri duyurman cok guzel...

Gürdal said...

Merhaba arkadaşlar, inanın müthiş imrenerek okudum anlattıklarınızı, küçüklüğümden beri içimde hep tazeliğini koruyan afrika aşkı bir kez daha depreşti. Ben İzmir'de tıp doktoru olarak çalışıyorum. Gönüllü olarak Ghana veya Uganda'ya gidip çalışmak istesem nasıl bir yol izlemem gerekir. Hepinizi saygılarımla selamlıyorum.

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba Gurdal,
ben burda sana calisacak bir hastane bulmaya calisirim. Nasil bir yerde calismak istersin acep? Baskentte mi yoksa daha kirsal birkesimde mi? Benim tercihim en cok insana gereksinim duyduklari yerler olan kuzay kismi ugandanin ama...