Thursday, May 31, 2007

Kazdagi`ndan Masai kolyesi geldi...


12 Mart`ta bi tane email geldi. Aynen soyle:

On 3/12/07, Cigdem wrote:
`Merhaba Meltem Hanım,Edremit' ten sevgiler öncelikle... :-)Kazdağı' nda bir köy var adı Memedalan. Yok yok yardım istemiyorum siz bilmiyorsunuz ama yeterince yardım ettiniz zaten .-) ... Kızları okur, oğlanları okur. Ancak kızlar dışarıya çalışmaya gitmez gidemez. Sebebi... uzun hikaye. Buralara geleli beri uğraşıyorum ki köylerinde olsun bir şeyler yapsınlar. Üç beş kuruş para kazansınlar... Arkadaşınız Melikiori bize bir fikir verdi :-) Masai savaşçısı takısını satmazmış biz gülümsedik, Masai savaşçısı takı yapmazmış, biz kıkırdamaya başladık. Masai savaşçısı takısının fotoğrafının çekilmesine izin verince de işe başladık. Geçen hafta sonu takılarımız görücüye çıktı, dünyanın siparişini aldık. Bizim Memedalanlı kızlar der ki: Meltem hanıma bir savaşçı kolyesi borcumuz var. Tamam dedim borç borçtur da... Nasıl ileteceğiz? Bana yöntemini söylerseniz Melikiori' ye şunu söyleyebilirsiniz. "Memedalan' lı kızlar, senin kolyenin alasını yapar :-) SevgilerÇiğdem`
`Allah allaahhhh` dedim. Hani kolyesini bana satmayan, yenisini bana yapmayan, ama `Bana bak, Masaiysen Masailigini bil, nedir bu kibir canim?` diye uzerinden zorla cekip alip bi de fotograf cektirince gulmekten yerlere yatan bir Masai arkadasim vardi, adi Melikiori… Ondan bahsediyor. Basladim yazmaya:

2007/3/12, Meltem Yasar :
`Ne kadar sasirttin beni anlatamam!!!!
Ilahi!!!!
Bir gun bu bloga Edremit`in Kazdagi`nin Memedalan koyunden bir email alacagim hic aklima gelmezdi!!!!
Hem benim Kazdagi`nda guzel anilarim var: cok gitmisligim var kampa orda
Savas cigliklari ile taki yapmaniza ve zaferle donmenize cok cok sevindim.
E bana da bir cam sakizi layik gorulduyse,
hemen adresimi gondereyim:
Meltem Yasar
xxxxxxxxxxxxx
Elime gecer gecmez soz o takiyla foto cektirip bloga koyacagim.
Belki siparis etmek isteyen olur.
Cok tesekkurler incelikli emailin icin.
Kizlara selamlar, sevgiler...
Meltem`

Aradan bir ay gecti, bi email daha aldim…

From: Cigdem Sent: 17 April 2007 16:19To: Meltem YasarSubject: Re: Merhaba

`Sevgili Meltem merhaba,Pazar günkü yazıyı okuyunca ben de yeğenin gibi endişelendim doğrusu. Neyse sonra senin yazdıklarını okuyunca rahatladım epeyce.Kolyen 29 Martta Edremit' ten yola çıktı. Ulaştı mı ulaşmadı mı merak ediyorum. Taahhütlü yollamıştım. Büyük ihtimalle posta kutunda bir kağıt olacaktır postaneden alman için. Umarım fazladan zahmet vermyorumdur sana. SevgilerÇiğdem`
Tobe estagfir! Bir de zahmet vermeyeyim sana demez mi????

From: Meltem Yasar Sent: 17 April 2007 16:22To: 'Cigdem'Subject: RE: Merhaba
`Merhaba!!!!
Bugun postaneye gidip almam icin bi zarf gelmis, ben de kimligimi vs ofisten James adinda biriyle gonderip aldiriyorum, su an yolda, bakalim ne getirecek ???? J
Ne zahmeti, James ugrasiyor :-)
Cok tesekkur ederim :-)

Icimden ne geciyor biliyor musun???
Keske buralar yakin olsa da kizlarla geliverip goruverebilesiniz buralari…
Sonsuz tesekkurler,
Hepiniz cok incesiniz.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
-kac kiz oldugunu bilemedigimden Memedalanda doldurdum iste X ile -`


From: Cigdem Sent: 17 April 2007 16:41To: Meltem YasarSubject: Re: Merhaba
`Meltem' cim,Kızlar sorup duruyorlar, keyiften kaç köşe olurlar bilemem. Bizim çalışmalar iyice hızlandı bu hafta. Sabunlar kaynıyor papatyalı, karabaş otlu, biberiyeli ve daha neli neli :-), pamuklular dikiliyor buraya özgü ceketler yani, bir yandan takılar, cıngıllar (nazarlık) yapılıyor, bir yandan incir reçelleri kaynıyor hiç katkısız mis gibi. Dergiler elden ele geçiyor "bunu da yapıvermeli, şunu da yapıvermeli" diye :-) Etraf papatya gelincik dolu, bilmezdim ne çok erguvan varmış burada... 23 Nisan' da hem kamping hem dükkan açılıyor dağda. Yüzüm kara çıkmaz inşallah. Milleti ayağa kaldırdım kaldırmasına da... gün yaklaştıkça tir tir titriyorum heyecandan. Keşke gelebilsek oralara ya da keşke yanına alıp kaç çocuksa o kadar çocuğu sen getiriversen buralara... Misafir etsek, yedirsek içirsek... Hatta hiç göndermesek geri o bebeleri. Ah dünya ne kadar küçük ve ne kadar büyük. Du bakalim kısmet diyelim şimdilik :-) Bir ricam var. Buradan sana gelecek bir arkadaşın olursa haber verir misin? Azcık yük olma bahasına yollamak istediklerim olabilir sana :-)Çok sevgiler, dikkat et e mi kurtlara larvalara :-) `
From: Meltem Yasar Sent: 17 April 2007 16:48To: 'Cigdem'Subject: RE: Merhaba
`Allaaahhhhhhh!!!!
Simdi geldi kolyem!!!!
Super olmus!!!!!
Tam da uzerime gore yapmissiniz!!!!
En yakin zamanda bunula bir foto cekilecek veeeee bloguma koyulacak…
O zaman gorsun millet Memedalan`in kizlarinin ne marifetli odugunu!!!
Cok cok cok cok tesekkurler!!!!!!!!!!!!`

Kolyemi aldim, taktim, baktim, heyecanladim, sevincten agladim…Bu kadar tatli, icten ve verici bir insanla -ve onun araciligi ile bi suru genc kizla yuzlerini dahi gormeden- tanistigim icin o kadar mutluyum ki… Cigdem`in dedigi gibi `Dunya ne kadar kucuk ve ne kadar buyuk.` Taaa Tanzanya`daki bir Masai Medemdalan koyundeki bu kizlara ilham kaynagi vermesi cok normal bi olay degil galiba… Yok, yok.. Degil :-)
Kolyemi taktim, Catherine`e de bi fotograf cektirdim ama ya yarim ciktim ya bugulu ya da nasil cekecegini tarif ederken… Iste benim Memedalan kolyem… Ne eksigi var Melikiori`ninkinden????

11 comments:

Kültür Mantarı said...

vay anasını sayın seyirciler diyorum, başka bir şey diyemiyorum. gerçekten masai savaşçısı nere, edremit nere..
tabi bu eklileşime sebeb olan kişiyi unutmamak gerek.. :))

Çiğdem said...

Di mi ama?

Ne kadar da yakışmış hem.

Güle güle kullan Meltem' ciğim. Üzerinde eskisin.

Kızlar bayılacak üzerinde görünce :-)

Çok çok sevgiler buralardan. Bekliyoruz yolun düşerse.

Selen'in yeri said...

Harika bir yazi ya vede cok etkileyici,Nereden nereye degilmi?Resimde harika cikmis hani.
Benimde esim Gana'li.Afrika'yi gormeye can atiyorum seneye insallah benimde harika anilarim olacak Afrika'ya dair.
Sevgiler
:))

Daphne said...

Bi nefeste okudum yazinizi hersey guzel hersey nefis ama resim cok bulanik cikmis... Meltem hanim daha net bi resim istiyorummmm.

Puslu patates diyari Stuttgarttan sevgiler.

balanne melike yaşar said...

Bu kıtaları bir yapan muhabbet çok hoşuma gitti. Meltem ve çiğdem sizler şahanesiniz.
Çiğdem hanım 1 ay sonra ayvalık ve kazdağına gelicem, sizlerle tanışmam mümkün mü?
O bölge ile ilgili öğrenmek istediklerimi size sorabilirmiyim?
balanne melike...

Çiğdem said...

Melike' cim çok sevinirim. Evimiz müsait misafir bile edebilirim. fcigdemsonmez@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsin. Sadece 22 Temmuz haftası İstanbul' da olacağım. Malum seçimler :-)

Meltem sen de gelebilsen ne güzel olur aslında...

Elif said...

Su internet denilen sey ne acaip birsey!!!! :o)

www.elifsavas.com/blog

mrl's page said...

Meltem selam,
Alışkınım senin sayfana gelip şaşırmaya ama buna inanamadım... :)
Süper birşey bu, nereden nereye ulaşmıs, ne güzel şeylere sebep olmuşsun bilmeden :)

Benim ailemde Altınoluk'ta, Edremit onlara 24 km sadece.Söyliycem babama gidin Memedalan'ı bulun bana kolye alın bide papatyalı sabun :)
Çiğdem, sana da selam buradan...Babama komşuları da götürmesini söyliycem,

bol satışlar :)
~mrl~

balanne melike yaşar said...

Çok sevinirim Çiğdem hanım.Bak bizide buluşturdun Meltem..
Ağrıdaki bir kadını ve Edremitteki Çiğdemle. sağolasın...

pati said...

Merhaba Meltem,
Uganda'ya gitmeye yeltendiğimde vize almanın bu kadar sorun olacağını tahmin etmemiştim.Tüm gün boyunca nasıl başarılı olabileceğimi araştırdım ama sonuç alamadım.İnternet'de dolanırken sık sık seninle ilgili linklere rastladım.Bana fikir verebilirsen çok sevineceğim.Türkiye'de Uganda konsolosluğu yok.Kampalaya gelip havaalanında vize alamamam mümkünmü?Diğer konu Atatürk havaalanından vizesiz çıkış yapabilecekmiyim?11 Ekim rezervasyonlu uçak biletim var ve süresi 27 Eylül'de bitiyor.Kısacası sıkışmış durumdayım.
Şimdiden çok teşekkürler

pigmelerle.dans.eden said...

Merhaba,
Uganda vize islemi en kolay ulkelerden biris, vize sinirda aliniyor. Vize almakta hic problem cikmaz, merak etme...
Hatta benim `param yok` dedigim icin vize parasi vermeden ulkeye girdigim de olmustur :)
Ne icin geliyorsun buraya?