Thursday, May 03, 2007

4000 TL verseler bunu yapar misiniz?


Ben 4000 TL diyorum ama YTL olayina alisamadan Turkiye`den ayrildigim icin siz kafanizda bir yeni tl, eski tl, eski kurus, yeni kurus hesabi yapiverin... -bu kadar yillik finansci ol, YTLde takil, iyi mi???- Uzun lafin kisasi 3 usd iste...

Hani o deli dalgalar arasinda rafting yapmaktan bahsetmistim... Bazi Ugandalilar kendi uydurduklari bir rafting stili ile 3 usd karsiligi fotograftaki sari jerikenlerin agzini iyice kapattiktan sonra o fotograflarda gordugunuz -ya da www.nalubale.com `a girdiyseniz- videolarini izlediginiz dalgalarin arasina yalin kilic daliyorlar. Ben de rafting yaptim ama dedigim gibi guvenlik onlemleri had safhada. En basitinden can yelegimiz var, sularin seviyesini bizden once gecip kontrol eden guvenlik botu var ki kayalarda parcalanmayalim diye, vs vs...

Bir kez rasgeldim boyle bir `local` raftciya, Nil`in en guzel selalerinden olan Bujagali selalerinde iki kurus para icin, hop diye kendini atti dalgalarin icine tutundugu jerikenle... Yuregim agzima kadar geldi, aklim cikti. Uzuldum. Parayi veren turist ise keyifle izledi. Yuh dedim yaaa, bu adami bu kadar para icin riske atmaya deger mi???? Bu kadar keyiflenilir mi bu adamcagizin ekmegi aslanin agzinda aramasina.

Gecen gun gazetede okudum; bir Ugandali bu acimasiz gosteriyi yapma ugruna canindan olmus. Icim gitti. O turist aklima geldi. `Yiyorsa kendi yapsaydi ya raftingini!` diye hiddetlendim. ama giden gitti bi kere. Ve bu tur turistler oldugu surece, bu sefalet devam ettigi surece bu gidisler devam edecek...

3 comments:

biblo said...

Meltem cesaretin takdir etmemek elde değil. Sen Uganda'danın sırlarını bizlere anlatıyorsun. Paylaşımların için teşekkürler.

Ben ise ülkemi hayatımın sonuna kadar gezebilirmiy mi diye sorguluyorum...

Hayat bir fonksiyon çöz çöz kudur :)

Sevgiyle kal...

Koyubeyaz said...

Bir blogdan buraya dustum ama ole bir dusus ki hic cikmamak istedim.

Dun saat (Türkiye saati) 16.00 sıralarinda baslayip 18.00'e kadar parmagimi tek bir ise bile surmeden nefessiz seni okudum.

Gozlerim doldu, agladim, gururlandim ve seni cok sevdim.

Eve gittim, kucuk bir bebegim oldugu halde icim icime sigmadi blogun tum arsivini bitirmek icin zamanla yaristim. Kizim Zeyneb uykuya daldigi anda hemen bilgisayarin basina gecip uykum ve yorgunlugum el verdigi surece okudum. Sabah olup ofise geldigimde itiraf ediyorumki elimi cılgın gibi bekleyen hic bir ise surmeyerek tum arsivi bitirdim. Mutluyum :))))

Harikasin ne diyebilirim ki.. bana su sayili saatlerde dunyanin belkide hic hayal etmedigim bir yerini tum ciplakligi ve sevecenligi ile gosterdigin icin cok tesekkur ederim...

Anonymous said...

3 usd veren turist...

merak etmeyelim o turist 60'lı yaşlara gelince büyük bir yardım kampanyası için geri döner kurtarıcıyı oynamaya. Nasılsa para onun topraklarında kurtarır da yalvartır da.


asi_ve_mavi_06@htmail.com