Monday, April 30, 2007

Big Brother, The Bad Place, G-point vs vs

Sizce bu isimler nedir? Boyuk Birader, Felaket Yer, -afedersiniz- G noktasi vs vs... Film adlari degil, kitap adi degil, TV programi hic degil. Nil`in dogdugu yer olan Jinja kasabasinda rafting yapilan yerlerdeki rapidlerin adi!

Daha once Dalaman`da bir kez rafting yapmistim ama rafting yapmaya karar verip yola ciktigimda rapidlerin ismini ogrenince bi hos oldum. Ama cok gec coktan yola cikmis, gorup goreceginizi en centilmen raftingcilerin calistigi Nalubale Rafting firmasinin Jinja`daki merkezine coktaannnnn gelmistim bile. Enzo -italyan rafting rehberi- `Uzerinizde kaybetmek istemeyeceginiz herseyi dolaplariniza birakin` dedi. Benim aklimi dolapta birakasim geldi, cunku rapid isimleri elimi kolumu titremeye yetti.

`Big brother`dan gecmiycez di mi Enzo?` diyorum.
`Yooo, geccez` diyo...
`Peki ya the bad place? O rapidden bugun gecmesek?`
`Olmaz ki. Yolun uzerinde`
Ayy fena oluyorum....
`Neyse ne, kardesim, tenekeden korkan trene binmez` dedim kendi kendime ve hic sesimi cikarmadan Italyan bir ekiple ciktik yola.
Bizim botun haricinde bir guvenlik botu -bizden once rapidleri gecip tehlikeli bir durum varsa haber vermek uzere gorevli-, kayakcilar -sagimizda solumuzda dusen ve cikamayn olursa kurtarmak icin- cumbur cemaat basladik raftinge. Haaa, tabii ki oncesinde yarim saatlik bir egitimden sonra. Yalniz grup Italyan oldugundan bizim bottaki rehber komutlari Italyanca veriyor. `Ben anlamiyorum Italyanca, noolcak?` dedim. Rehberimiz de `onlar ne yapiyorsa onu yap` dedi. Anlastik.
Ben rafting aninin keyfini anlatmaya calismayayim, anlatilacak degil yasanilacak bir tecrube ama Nalubale ekibi tarafindan cekilmis `The Big Brother`in Nalubale Rafting firmasinin logosunun yalan dolan olmadigini gosteren bir fotograf koyayim!
Daha fazla fotograf ve video cekimleri icin www.nalubalerafting.com`a buyrunuz...
-Nalubale yerli dilinde Victoria Golunun adiymis-






9 comments:

funda said...

sevgili meltem
yine macera peşine düşmüşün kutlarım seni.senelerdir antalyadayım bir türlü yazın işten vakit bulup raftinge gidemedim.ama bu sene gideceğim.senin yazıların insana şevk veriyor.mutlaka bu sene yapılacaklar listeme raftingde koydum.sevgiyle kal.

umama said...

ben bu adamlarin sitesine girdim ve videolari izledim. inanamadim. bot devriliyor ve icindekiler tamamen suya dusuyor, su dediysem kaynayan, caglayan, fokurdayan coşkun birşey ki ben bilgisayarin basinda boğuluyorum, bu insanlar nasil boğulmuyor? birileri bunlari cikartiyor da nasil? hilesi mi var bu isin, ilizyon mudur meraktayim.

balanne melike said...

Ben ne diyeyim sana bilmem, yapan var, yapamayan var, insanın canı çekiyor.İpimi koparıp orada olasım var.balanne.com melike

... said...

Selam,
Ilahi umama :) hile ilizyon yok... Uzerinde can yelegi oldugu icin batip gitmen olasi degil. Zaten saginda solunda bi aksilik olursa kurtarmak icin kayakcilar onlari gorsen! Onlar esas dalgalarin icinde bize bi sey olursa kurtarmak icin dalgalarla dalga gecercesine danseden cilgin Ugandali cocuklar...
Keske gelip deneyebilseniz :)
Sevgiler,
Meltem

Cano said...

Meltem, senin bu maceraciligin hayran olunmayacak gibi degil...Ben Wonderland`de cocuklarla botlarla kaydiraklardan inerken bile kalpten gidecegimi saniyorum, rafting falan asar beni, sen yap, anlat, ben okuyayim :)

mrl's page said...

Selam Meltem,
çok aklım var benim bu rafting olayında :) bu yıl itibarıyle lens ve gözlük kullanmıyorum çok istiyorum denemeyi, ama pek bi uçmuşlar canım nasıl olucak bu iş...
Dilerim bir fırsatını bulurda yapabilirim.
Selamlar yağmurlu istanbul'dan
mrl

hakan said...

meltem oralara geliyoruz....bize yol göster....hakan erenoglu

umama said...

bir insan bu dalgalarla bogusmak icin nasil evrim gecirebilir sastim dogrusu. meltem; o ugandali cocuklara kendilerine hayran oldugumu soyler misin? istanbulda biri var bu isin bir magic oldugunu dusunuyor der misin? sagol

... said...

Selam Hakan,
emailini veya telefon numarani bulamiyorum... email adresini yaz da yol gostereyim :)
Sevgiler,
Meltem