Thursday, March 01, 2007

`Benimle evlenir misin Sevgilim? Soz, sana Kanli Elmasli alyanslar alcam`

O mutlu an! Erkek arkadasiniz sonunda(!) –emekleriniz bosa gitmemis!- size evlenme teklifi etmis ve bir de ne kadar istekli gorunduyseniz artik yaninda tek tas yuzugunu bile almis gelmis. Kadife kutuyu aciyorsunuz ve bir de bakiyorsunuz ki… Kutunun icinde kanlar icinde bir tek tas! Cok romantik! Hemen kabul edin bu kanli teklifi!!!

Blood Diamond filmini de gecen hafta izledim ve bir daha izleyecegim. Filmin konusu ve isminin kaynağı Afrika'daki savaş bölgelerinde çıkarılan ve savaş düzenini finanse etmekte kullanılan elmaslar. Bu elmaslar sıklıkla "kanlı elmaslar" anlamına gelen blood diamonds terimiyle anılırmis. Filmin esas tema –kanli elmas, ic savas, beyazlarin kacakciligi- haricinde yan temalari beni cok urkuttu: Ailelerden erkek cocuklarini calip asker yapmak, beyin yikamak ve onlari katil haline, normal hayatin icine donemez hale getirmek, multeci kamplarinda parcalanmis aileler... Cocuk askerler hakkinda daha sonra yazacagim. O konu cepte beklesin. Var halen bu ulkenin kuzeyinde ayni goruntuler cunku.

Izleyinlutfen bu filmi de. Parmaginiza taktiginiz bir yuzugun ne kanlar dokulerek size ulastigini bilmekte fayda var. Simdi erkekler diyecek ki `Hay agzina saglik! Ne guzel film bu yaaa!!!` Bence duyarli bayanlar da bunu soylemeli. Filmin gectigi Sierra Leone`yi bilmem ama komsu Kongo`da bu durum hala gecerli.

Elinizdeki alyansa bugun bir de bu gozle bakmayi deneyin… `Amaannn, ben almasam baskasi alacakti` demeyin. Dunya boyle deyip kendini avutan bireylerden olusmuyor mu? Azicik ekonomi okuduysaniz arz ve talebin iliskisini bilirsiniz. Yapmayin yaa!

6 comments:

fethiye said...

Iste tam da bu sebepten "bana pirlanta yuzuk alma!" demistim, sagolsun dinlemisti de esim.

bu filmden sonra bir sey degisti mi acaba, merak etmiyor degilim. Dedigin gibi herkes yine kendi havasinda olabilir. ;(

NEW YORK MUHTARI said...

Merhaba sitenizi sessiz takip edenlerdenim ama bugun haddim olmasa da yorum yazmak isterim.

Filmi izledigimde yasanilan vahset beni oylesine etkilemisti ki, New York'ta yasayan arkadaslarimla tartistigimizda, biz almasak alacak pek cok kisi var demisti ve ben de sizin hissetliklerinizi hissetmistim. Sonucta en buyuk pazar payi Amerika'da degil mi bu taslarin, ve bir anlamda bu ic savaslar bizzat buradaki halkin parasiyla finanse edilmiyor mu? Sen beni, ben seni uyarmazsam, parmaga takilan 15000 dolarlik yuzugun bir sevgi ifadesinden ziyade, acikli bir hikayesi olmuyor mu? Ben hep pirlantalara karsilik, gercek kurk ornegini gosteririm, sahsen birinde akitilan insan kani ise, digerinde baska bir canli degil mi?

Nese said...

Merhaba, ben de sitenizi uzun süredir takip ediyorum, yazdiginiz bu konu ile ilgili olarak dayanisma göstermek istedim, haklisiniz, kisisel duyarlilik cok önemli, konu ile alakasi yok ama mesela dün, dünya capinda, 5 dakikaligina enerji kaynakli, salterleri kapatarak toplumsal destek cagrisi yapilmis di, duydugum kadari ile Türkiye de neredeyse hic katilim olmamis, üzüldüm tabii...
yasaminizda ve ugraslarinizda basarilar dilerim, sevgi ve selamlar.

celerone said...

Biz bunların olduğunu tahmin ederdik de, bir türlü bilemezdik belki de. Artık pırlanta görmek istemiyor gözüm.

Selamlar

Burcu said...

yumultam... "gorillas in the mist" gibi tam senle izlenicek bir filmdi... ve sonrası da gorilleri izlerken yaptığımız gibi malum :(

melike yaşar said...

Merhaba, Şahane bir serüven yaşadığını düşünüyorum.Bende istiyorum ama biraz daha aşağılarda mesela masa dağında yada ne biliyim kalaharinin oralarda falan.kıskanıyorum seni.
kanlı elmas asla almam,aldırmam,yasadışı av ve ürünlerini elleyenlere tükürürüm.aslında tükürmekden daha fazlasını yapmak isterim.Hürriyette okudum, reklamın iyisioluyor bu:) ,çok canım çekti..kolay gelsin,mutluluklar. melike yaşar
balanne.com